28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Дидактичні матеріали з української мови для підготовки учнів до ЗНО. Частина ІІ

Про матеріал
Презентація з дидактичним матеріалом з української мови для підготовки учнів до ЗНО.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Новогродівський ЗЗСО І_ІІІ ступенів № 10 імені Тараса Шевченка. Дидактичний матеріал з української мови для підготовки учнів до ЗНО. Частина 2 Підготувала вчитель української мови Рибакова Ольга Андріївна

Номер слайду 2

. І. Поставте іменники в орудному відмінку однини і запишіть у три колонки: 1) з подвоєнням букв; 2) без апострофа і подвоєння букв; 3) з апострофом. Кров, снасть, нехворощ, емаль, подорож, сміливість, поросль, верф, вживаність, знервованість, ожеледь, майстерність , знать, Об (річка), старанність, пам’ять, мати.ІІ. З других слів записаних іменників прочитайте закінчення вислову В. Сухомлинського: “ Треба тонко відчувати три речі: …”.

Номер слайду 3

І. Іменники поставте в родовому відмінку однини й запишіть у дві колонки: 1) із закінченням -а,-я; 2) із закінченням -у,-ю. Скарб, Ніжин, ерудит, ліс, обсяг, Вашингтон (місто), Ізмаїл (місто), вітер, аґрус, Вашингтон (штат), дуб, Дністер, інститут, Дон, Дунай, інвестор, листопад (місяць), інстинкт, листопад (опадання листя), ящик, йорж, аміак, мільйон, огірок. ІІ. З перших букв записаних іменників прочитайте вислів М. Коцюбинського.

Номер слайду 4

І. Випишіть слова і словосполучення в тому порядку, як пишуться частини, взяті в душки: 1) разом; 2) через два дефіси; 3) через дефіс; 3) окремо. Сподівався з дня (на) день; з давніх (давен); збільшив (у) двоє; оглядався коли (не) коли; (по) новому мосту; сходились (по) одному; чути (з) далеку; зник тишком (нишком); зважився кінець (кінцем); став (на) вшпиньки; віч (на) віч; живемо (по) новому; час (від) часу; кличуть раз (у) раз; тихо (на) дворі, зміг усе (таки); вийшов сам (на) сам. ІІ. З других букв записаних словосполучень прочитаєте закінчення вислову давньоримського філософа Сенеки Молодшого: “ Не подобатися поганим людям - значить…”

Номер слайду 5

І. Запишіть слова в дві колонки: 1) з апострофом; 2) без апострофа. Зм..яклий, духм..яний, об..ораний, моркв..яний, солов..їний, огр..ядний, вісп..яний , зв..язок, осв..ячений, ст..яг, риб..ячий, тьм..яний. ІІ. З других букв записаних слів прочитайте початок вислову американського бізнесмена Бруса Бартона: “ … є, як правило, зовнішньою ознакою вбогості духа.

Номер слайду 6

І. Розкриваючи дужки, запишіть у дві колонки словосполучення: 1) у яких іменники мають закінчення -и, -і; 2) у яких іменники мають закінчення -а; -я. Півтора (апельсин); два (весло); чотири (оберемок); перед першим (грудень); три (раз); два (огірок); півтора ( центнер); три (вагон); половина (Ужгород), півтора (тиждень); два (стілець); три (стебло); чотири (сито); півтори (тонна). ІІ. З других букв іменників, що в дужках, прочитаєте пропущені слова у вислові французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: “ Треба … , щоб стати людиною ”.

Номер слайду 7

І. Іменники поставте в родовому відмінку однини й запишіть у дві колонки: 1) із закінченням -у; із закінченням -а.ІІ. З других букв записаних іменників прочитайте закінчення вислову німецького поета Й. В. Гете: “Чужина…”. Сніп, світ, вітер, метр, страх, очерет, осокір, стовп, дим, озон, сніг, пам’ятник, знімок, порох, тюль, серпень.

Номер слайду 8

І. Прикметники запишіть у дві колонки: 1) ті, що пишуться через дефіс; 2) ті, що пишуться разом. Одно/бічний, чорно/бровий, ячмінно/житній, криво/бокий, добро/сердний, синьо/жовтий, яскраво/червоний, огне/дишний, стурбовано/розгублений, жовто/гарячий, людино/любний, солоно/кислий, лютнево/березневий. ІІ. З других букв записаних прикметників утворіть закінчення вислову Лесі Українки: “ До чистої мети треба йти…”.

Номер слайду 9

І. Слова запишіть у дві колонки залежно від того, як пишеться не: 1) разом; 2) окремо. Не/кричіть, не/їстівний, не/хтує, не/навидіти, не/агітуйте, не/журячись, не/естетичний, не/електрифікований досі. ІІ. З букв, що стоять після не, прочитайте закінчення вислову німецького поета Вільгельма Буша: “ Дурні думки бувають у кожного, тільки розумний …”.

Номер слайду 10

Випишіть словосполучення слів у три колонки залежно від того , як пишуться прийменники:1) разом; 2) через дефіс; 3) двома і більше словами.( За) ради порядку, (на) зустріч вітрам, (з) поза хат, (із) під снігу, (на) перекір хуртовині, (по) серед жит, (із)за дерев, (залежно) від обставин, (з)перед носа, (не) зважаючи на перешкоди,(на)прикінці відпусток, (з) попід воріт, (з)над річки, (по) за село, (у) напрямку до мене, (під) час бою, (в) наслідок чвар, (з) під коліс, (по) над будинки, (за) для нас, (з) поміж гілля.2. З останніх букв останніх слів прочитаєте закінчення вислову давньоримського оратора Цицерона: “Треба не тільки опанувати мудрість , а й …” .

Номер слайду 11

1. Випишіть словосполучення з неоднорідними означеннями , потім – з однорідними й поставте між ними коми. Знаний молодий поет ; зніяковілий розгублений хлопець; вічний глухий страх ; нескінченний безмежний простір; привітний лагідний голос; очманілий поранений кінь ; холодна сира погода; довгий літній день; обшморгана гола гілка; чиста прозора вода; столочена витоптана трава; згідливий на все малий чоловічок; холодний осінній вечір; високі вкриті снігом гори. 2. У кожному словосполученні підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову англійського письменника Оскара Уайльда: “ Це жахливо важка робота - …” .

Номер слайду 12

Дієслова поставте в 1-й особі множини й запишіть у дві колонки: 1) із закінченням - емо (-ємо); 2) із закінченням –имо (-їмо). Обмережити, рушити, знати, втратити, викроїти, переписати, кликати, улагодити, любити, одержати, перемолоти, виростити, знешкодити, згадати, сказати, боронити, полоти, сюрчати. З других букв записаних дієслів прочитати вислів Л. Первомайського. Л. Первомайський

Номер слайду 13

І. Випишіть спочатку ті словосполучення, у яких коми не потрібні, потім ті, у яких треба виділити комами порівняльні звороти. Дощ дрібний наче туман; осінь як завжди була сльотава; полив дощ як із відра; овочі як овочі; верчусь як муха в окропі; ліс як стіна темніє; юрба наче море гуде; апельсин мов кулак; град як горох; двір огороджений ніби фортеця; емаль лущиться мов шкаралупа; його шаную як найріднішого; анкета мов рядно.ІІ. З перших букв словосполучень прочитаєте початок вислову англійського письменника Джона Голсуорсі: «… це повага до самого себе».

Номер слайду 14

І. Подані слова запишіть у дві колонки: 1) без подвоєння букв; 2) з подвоєнням букв. Анте(н)а, нежда(н)о, і(м)іграція, жи(т)євий, узгодже(н)ість, інтерме(ц)о, ю(н)ат, тума(н)ість, жада(н)ий, з;єдна(н)ий, благослове(н)ий, осер(д)я, зволоже(н)ість, шо(с)е, роздорі(ж)я, згада(н)ий, побукве(н)ий, огне(н)ий, то(н)а.ІІ. Підкресливши другі букви записаних слів, запишете афоризм Максима Рильського «Хто …., той не вартий свого майбутнього».

Номер слайду 15

І. Утворіть за допомогою суфікса –ськ(ий) прикметники. Випишіть слова у три колонки: 1) на – зьк(ий); 2) на –цьк(ий); 3) на –ськ(ий). Запоріжжя , Сиваш, Одеса, Галич, Острог, Збараж, Устилуг, Олика, Лохвиця, Ревуха, Олександрівка, Литовеж, Ушиця, Калуш, Бучач, Яруга, Арзамас. ІІ. Якщо ви правильно утворили прикметники, то з їх початкових букв прочитаєте три слова.

Номер слайду 16

І. Запишіть , розкриваючи дужки, у дві колонки словосполучення: 1) з іменниками, у яких закінчення –а; 2) з іменниками, у яких закінчення – и. Три (село), півтора (ар), чотири (син), три ( електрик), півтора (метр), два ( озеро), два ( балкон), три (ешелон), півтора ( градус), половина ( обруч).ІІ. З перших букв іменників повинно скластися закінчення давньогрецького вислову: «Пізнай ……».

Номер слайду 17

І. Словосполучення запишіть у три колонки: 1) зі вставленою буквою щ; 2) зі вставленим буквосполученням жч ; 3) зі вставленими буквосполученнями дш, тш. Найви…ий баркас; найду….ий розлив; коро….ий рукав, найви …ий кущ, найбли…е село; найни…ий тин; найтов…е стебло; найсоло…е печиво, найбага…а земля, найдоро…а людина.ІІ, З останніх букв прочитаєте закінчення вислову давньоримського філософа Сенеки Молодшого: «Батьквщину люблять не за те , що вона велика, а за те, …..». Сенека

Номер слайду 18

І, Випишіть у колонки словосполучення: 1) спочатку ті, у яких не пишеться разом; 2) потім ті, у яких не пишеться окремо. Ніким (не) полагоджений тин, ( не ) змащений віз; поле ( не) зоране; ( не ) зв;язаний добре сніп, ( не ) вироблений ще характер, ( не ) згасаюче вогнище, хата ( не ) накрита, (не) впольований звір, ( не ) висохлий досі рукав, ( не ) зроблений як слід, ( не ) доплетений тин, ( не ) закінчена робота, ( не ) скопані ще грядки.ІІ, З останніх букв останніх слів прочитаєте два слова , пропущені у вислові Тараса Шевченка: «У нас нема …. За собою».

Номер слайду 19

pptx
Додано
11 лютого
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку