«Мовно-літературний КВК «Квітни, мово наша рідна! »

Про матеріал
Рідна мова – це скарбниця народної мудрості, криниця живої води, невичерпне джерело добра, нескінченна річка слів, струмок надії. Українська мова – це мова віршів, пісень, казок, прислів’їв, приказок, скоромовок, легенд нашого краю. Це наше багатство. Слово – найтонше доторкання до серця.
Перегляд файлу

Управління освіти виконавчого комітету

Лубенської міської ради

Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6

Лубенської міської ради Полтавської області

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заходу

з української мови в 10 класі

«Мовно-літературний КВК «Квітни, мово наша рідна! »

 

 

 

 

                                                                                                       Кіріяк Леніна Миколаївна, учитель

                                                                                                       української мови та літератури

                                                                                                       Лубенської спеціалізованої

                                                                                                        школи І-ІІІ ступенів №6

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Лубни 2020

 

Мовно-літературний КВК «Квітни, мово наша рідна!»

Рідна мова – це скарбниця народної мудрості, криниця живої води, невичерпне

джерело добра, нескінченна річка слів, струмок надії. Українська мова – це мова віршів, пісень, казок, прислів’їв, приказок, скоромовок, легенд нашого краю. Це наше багатство. Слово – найтонше доторкання до серця. Воно може стати і ніжною квіткою, і живою водою, що навертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом , і брудом. Моя прекрасна українська мово, Найкраща пісня в стоголоссі трав. Кохане слово, наше рідне слово, Яке колись Шевченко покохав. Ти все знесла насмішки і зневаги, Бездушну гру ворожих лжеідей, Та сповнена любові і відваги З-за грат летіла птахом до людей. Ти наш вогонь на темнім полі битви, Невинна кров пролита в боротьбі. Тебе вкладаєм тихо до молитви І за спасіння дякуєм тобі. Мова – духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи справжню людину, кожен із нас повинен передусім створити в своїй душі світлицю, в якій зберігається найцінніший скарб – МОВА.

 

1. Сторінка літературознавця - ерудита

Назвіть героя за цитатою .1 Життя – се мій скарб, мій власний, одинокий, якого найменшої частинки, одної мінутки не гідні заплатити мені всі скарби світу. Ніхто не має права жадати від мене найменшої жертви з того скарбу, так, як я не жадаю такої жертви ні від кого.« Сойчине крило» І. Франко

2 Народе мій, засмучений, розбитий, Мов паралітик той на роздорожжу, Людським презирством, ніби струпом вкритий, Твоїм будущим душу я тривожу, Від сорому, який нащадків пізніх Палитиме, заснути я не можу І. Франко « Мойсей»

3 Знову заграла трембіта…сповістила про “ загадкову усмішку смерті на устах мертвого та ... про продовження життя, бо “ мудрий спокій єднає життя і смерть “ М. Коцюбинський « Тіні забутих предків»

4 «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікоть, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалося з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, обмитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, га-ряче, було видно розум із завзяттям і трохи з злістю». І. Нечуй-Левицький « Кайдашева сім’я» Мотря. Вона вміла дуже добре куховарить і ще й тепер її брали до панів та до попів за куховарку на весілля, на хрестини та на храми. Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До неї прилипла якась облесливість у розмові й повага до панів. Вона любила цілувать їх в руки, кланятись, підсолоджувала свою розмову з ними. Попаді й небагаті панії частували її в покоях, садовили поруч з собою на стільці як потрібну людину. ». І.Нечуй-Левицький « Кайдашева сімя»Маруся Кайдашиха

5 Плакали люди, обнімаючи своїх безталанних братів; подавали їм на прощання — кожен по своїй спроможності: той шага, той копійку, а хто й гривню... Плакали розбишаки, навіки прощаючись з рідним селом, з своїми людьми — рідними й нерідними. Один … не плакав. Як той сич насуплений, стояв він нарізно всіх, звісивши на груди важку голову, в землю потупивши очі, — тільки коли-не-коли з-під насуплених брів посилав на людей грізний погляд... Не знайшлося душі, щоб підійшла до його, попрощалася... Панас Мирний « Хіба ревуть воли, як ясла повні» Чіпка.

           

2.Упізнай поета

 

1 Там дивний ліс зітхає ароматом І весь дзвенить од гімнів п’яних птиць, Співа трава, ніким ще не зім’ята, І вабить сном солодких таємниць.("Стилет чи стилос?" Є.Маланюк)

2 І забудеться срамотна давняя година, І оживе добра слава, слава України, світ ясний, невечерній тихо засіяє. .... Обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю («І мертвим, і живим…» Т.Шевченко)

3 Знаю, що смерть – як коса замашна, Навіть царя не обійде вона… Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь…( «Всякому місту звичай і права» Г.Сковорода)

4 Лови летючу мить життя! Чаруйсь, хмелій, впивайся І серед мрій і забуття В розкошах закохайся.(«Чари ночі» О.Олесь)

5 Браття і дружино! Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути( Князь Ігор "Слово о полку Ігоревім")

3. КОНКУРС «ВІДПОВІДІ У СЛОВАХ»

Відповіді на ці запитання можна знайти у словах. 1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку? 2.Що їв касир під час обідньої перерви? 3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка? 4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі? 5.Що вилили з цистерни на залізничну колію? 6.Що побачив мотоцикліст попереду? 7.Що побачив Карлсон, який спав на даху? 8. Яку страву любить тракторист? 9.Хто налякав королеву у лісі? 10.Що зламав цап об поріг?

 

4. Конкурс «Знавці фразеологізмів»

1 Давати гарбуза — рішуче відмовляти у залицянні.  

2• Розводити химині кури — говорити пусте, не варте уваги.

3• Топтати ряст — жити, ходити по землі.

4• Ходити гоголем — триматися гордовито, зарозуміло, зверхньо

5. Ні пари з вуст

 

1. Посадити в калошу

2. Пасти задніх.

 3. Прикусити язика.

4. Збити з пантелику.

5. На голках сидіти

 

Учитель: Пропонуємо командам вибрати конверт із завданнями. Час на виконання – 3 хвилини.   5. Закінчіть прислів’я та приказки.

I команда

• Не гордись званням, а … (гордись знанням).

• Ледачий двічі робить, а … (скупий двічі платить).

• Вір своїм очам, а не … (чужим словам).

• Земля чорна, а … (білий хліб родить).

• Бережи хліб на обід, а … (слово на відповідь).

II команда

• На щедрого Бог посилає гостя, а … (на скупого — злодія).

• Праця годує, а … (лінь марнує).

• Злого люди заклюють, а … (доброго злижуть).

• Корінь науки гіркий, а … (плід смачний).

• Нових друзів май, а … (старих не забувай).

III команда

• Землю сонце прикрашає, а … (людину праця).

• Не давав слова — кріпись, а … (дав — дотримайся його).

• Слухай тисячу разів, а … (говори — один).

• З добрим дружись, а … (лихих стережись).

• Бережи одяг знову, а … (здоров’я — змолоду).

 

6. Конкурс «Редактор»

 

1)Не сиди на полу (підлозі)

2)Самий кращий малюнок (найкращий)

3)Хрустальний світильник ( кришталевий)

4)Я не получаю газет (я не отримую)

5)Земельний участок (земельна ділянка)

6)Грошовий перевод (грошовий переказ)

7)Тут нема печаті (тут немає печатки)

8)Дошка об’яв (дошка оголошень)

9)Приймати участь (брати участь)

10) Підписка на газети й журнали (передплата)

 

 

                      7. Конкурс глядачів «Гонка за лідером»

1. Народні пісні на Різдво (колядки)

2. Додайте: «Мені тринадцятий…» (минало)

3. Вірш без рими (білий)

4. Перша збірка Шевченка (Кобзар)

5. Народне оповідання про фантастичні події (легенда)

6. Прізвище Лесі Українки (Косач)

7. Пісня, що має два 14-складових рядки (коломийка)

8. Віршований твір, який співається (пісня)

9. Розділ, в якому вивчаються частини мови (морфологія)

10. Усна народна творчість одним словом (фольклор)

11. Опис зовнішнього вигляду людини (портрет)

12. Місто, де похований Тарас Шевченко (Канів)

13. Державні символи України (гімн, герб, прапор)

14. Новорічне символічне дерево в Україні (ялинка)

15. Назвіть типи мовлення (розповідь, опис, роздум)

16. Художнє означення в літературі (епітет)

17. Рід іменника путь (жіночого)

18. Розділовий знак, який відображає найбільшу паузу в усному мовленні (крапка)

19. День незалежності України (24 серпня)

20. Назвіть дерева-символи України (верба, калина, тополя)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юлія Чернявська
    Цікавий,гарний захід.Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Кіріяк Леніна
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
3485
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку