28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Вживання великої літери. Лапки у власних назвах

Про матеріал
Тема. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах Мета: повторити складні випадки правопису великої літери, формувати правописні вміння, удосконалювати вміння вживати велику літеру в писемному мовленні , знаходити і виправляти орфографічні помилки, розвивати пам’ять, мислення, мовлення, творчі здібності, виховувати любов до рідного слова, шану і повагу до культури, історії міста. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Вид уроку: урок - віртуальна екскурсія.
Перегляд файлу

 

 

ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №31

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з української  мови

для 10 класу

 

 

Учитель: Ярошенко І.Є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХАРКІВ- 2020

 

Тема.   Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

Мета: повторити складні випадки правопису великої літери, формувати правописні вміння, удосконалювати вміння вживати велику літеру в писемному мовленні , знаходити і виправляти орфографічні помилки,

розвивати память, мислення, мовлення, творчі здібності,

виховувати любов до рідного слова, шану і повагу до культури, історії  міста.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Вид уроку: урок - віртуальна екскурсія.

Обладнання: мультимедійний проектор, опорні таблиці, ілюстративний матеріал з теми: «Київ — столиця України», кросворд

Перебіг уроку                                                                 

Епіграф:                                                                                                                        Слайд 1

"Мова – це форма нашого життя, життя культурного й національного, це форма національного організування".

                                                                                                                       Іван Огієнко

І.Мотиваційно - організаційний етап                                                                                        Мотивація навчальної діяльності учнів                                                                      Слайд 2                                                         

Учень читає вірш «Мова»

Мово моя, ти для мене криниця,

 Я навіки з тобою, допоки я є.

П’ю з твого джерела і не можу напиться,

Ти для мене любов і натхнення моє.                                                                                                                           Ти і казка, і пісня чудова лірична.

 Ти і дума, і правда, і мрія людська.                                                                                                                               Неповторна і щира, ласкава й музична,

Українському серденьку завжди близька.

 Ніби мати, така дорога і єдина.

 Ніби Всесвіт — велика й велична для нас.

 Ми з тобою — народ і велика родина!

І тебе берегти саме час, саме час!

Надія Красоткіна

 

Прийом "Передбачення".

- Які почуття у вас викликав цей вірш?

- Чому, на вашу думку, ми розпочали урок саме з цієї поезії ?

( Тому, що 9 листопада в Україні святкують День української писемності та мови) 

Що вам відомо про Нестора Літописця?                                                                 Слайд 3                                                                                                                                                                 

ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.                         Слайд 1

За допомогою прийому " Незакінчене речення" учні визначають завдання уроку.

- На уроці хочу дізнатися про (складні випадки  правопису великої літери).      Слайд 4

- Мені цікаво було б зясувати ( коли власні назви пишуться в лапках ).

- Маю намір поліпшити знання ( з історії  свого рідного краю)

- Я хочу досягти успіхів  ( у формуванні практичних умінь і навичок з даної теми ).

ІІІ. Виконання системи дослідницьких завдань                                                 Слайд 5

  1. Бесіда:
  • Які це власні назви? (індивідуальні найменування окремих одиничних об'єктів)
  • Які іменники належать до власних назв? (імена, прізвища, клички тварин, географічні назви, астрономічні назви, назви книжок, газет, журналів, кінофільмів, кораблів, назви організацій та установ, історичних подій, релігійних свят та ін.)
  • Загальні назви? (узагальнені найменування однорідних предметів)
  • Як розрізняються власні і загальні назви? (За значенням і граматично. Загальні мають переважно форми однини і множини: ключ – ключі, а власні вживаються або тільки у формі однини ( Київ, Дніпро) , або тільки у формі множини ( Чернівці, Карпати)
  1. Колектива робота з таблицею (повторення ).                                                   Слайд 6

Давайте пригадаємо правопис власних і загальних назв.

Правило

Приклади

1.Імена, прізвища людей, псевдоніми, клички, прізвиська

Леся Українка, Тарас Шевченко,Кайдашиха

2.Назви підприємств,кінотеатрів, художніх творів.

М. Старицький "Талан", І. Франко "Декадент",стадіон "Старт"

3.Присвійні прикметники, утворені від власних назв осіб

Маріїна сукня, Шевченків "Кобзар", Грінченків словник

4.Астрономічні назви

Земля, Венера, сузір"я Великого Пса

5.Перше слово у назв інститутів, академій,музеїв...

Академія мистецтв, Музей хліба, Будинок актора

6.Назви найвищих державних посад

Президент України, Кабінет Міністрів України

3. Робота з епіграфом уроку

Видатний український громадський діяч Іван Огієнко свого часу сказав: "Мова – це форма нашого життя, життя культурного й національного, це форма національного організування".

Ось уже більше двадцяти років на карті світу існує держава Україна, яку ми прагнемо зробити взірцевою. Йдучи вперед, втілюючи в життя намріяне, варто іноді озирнутись і поглянути, а чи далеко пройшли, чи не звернули на манівці, чи не згубили чогось важливого.

Здавна люди називають Київ матірю міст руських. Історія цього прекрасного міста входить своїм корінням углиб віків. Це місто не залишає байдужим жодної людини, яка  в ньому побувала. Це місто дивує, надихає, захоплює і чарує кожного, хто хоча б раз відвідав його. Ось і сьогодні я пропоную вам здійснити віртуальну екскурсію цим містом.

4.Творче дослідження.                                                                                           Слайд 7

Розглянувши карту України, поміркуйте, чому Київ називають серцем держави? Складіть усне повідомлення в науковому стилі про Україну (6-8)речень. Які власні назви ви вживали у вашій розповіді? Поясніть їх правопис.

Приблизна відповідь.

   Україна - розташована  у західній частині Євразії. Має вихід до Чорного та Азовського морів. На її території розташовані гори - Карпати і Кримські.

Найвища точка Карпат - це гора Говерла,

а Кримських - Ай-Петрі. З півночі  на південь  протікає найбільша ріка України - Дніпро. В Україні є 24 області та Автономна Республіка Крим. Столицею держави є Київ, серце України.

 

5.Слово вчителя.

Кожне місто, як і кожна людина, має своє імя. Пригадайте легенду про заснування Києва. Більшість міст України мають таку ж давню історію.

6. "Зашифроване послання".                                                                                 Слайд 8

Зєднати частини слів у двох стовпчиках і записати назви міст.

                          Жито                                                 церква

                          Дніпро                                               ріг

                         Іван                                                     Петро

                         Кривий                                                Франко

                         Білий                                                     мир

                         Звени                                                    город

 

Відповідь: Житомир, Дніпропетровськ, Івано - Франківськ, Кривий Ріг, Біла Церква, Звенигород                                                                                                                  Слайд 9

                                                                                                        

7. "Поміркуймо".

Запишіть назви  міст України  із суфіксами -ів, -їв. Поміркуйте про походження цих назв.

Відповідь: Харків, Чернігів, Львів, Київ, Миколаїв, Фастів, Ходорів, Бердичів.

 Усі ці назви мають форму присвійних прикметників, на що вказують суфікси -ів, -їв. Ми легко впізнаємо імена Лев, Миколай. Інші імена видаються нам трохи дивними. Та коли взяти до уваги, що все це міста давні, то цілком імовірно, що колишні звичні чоловічі імена протягом століть губилися або переставали бути іменами, як  скажімо, ім"я легендарного Кия,  засновника Києва. Тепер спосіб творення назви стає прозорим: Хто володар міста?- Кий.

8.Робота в групах. Гра "Хто більше?"

Книга - джерело знань. Але  небагато книг дійшло до нас із давнини. Пригадайте  назви творів та їх авторів, які вивчали у курсі "Давня література". Запишіть їх. ( Кожна група намагається пригадати якомога більше творів з давньої літератури). Поясніть їх правопис.

Відповідь: "Повість минулих літ" Нестора Літописця, "Повчання  дітям" Володимира Мономаха, "Слово про закон і благодать" Іларіона, "Слово о полку Ігоревім", "Ізборник Святослава», Остромирове Євангеліє.

Усі ці твори є гідним внеском у скарбницю світової духовної культури.            Слайд 10

 

10."Я - редактор".                                                                                                     Слайд 11

Раніше книги переписували монахи в монастирях, а зараз друкуються у виданнях. Але перш ніж книга потрапить до друку, її редагують.

Відредагувати текст. Пояснити правопис великої літери.

(К,к)иїв — столиця (У,у)країни. Тут працює (П,п)резидент (У,у)країни, (В,в)ер­ховна (Р,р)ада, (У,у)ряд (У,у)країни. Тут приймаються і затверджуються закони, за якими розбудовується наша незалежна, вільна (Д,д)ержава.

Широко відомі в (У,у)країні та світі центральна вулиця (К,к)иєва — (Х,х)ре­щатик і центральна площа — (М,м)айдан (Н,н)езалежності, де святкують (Д,д)ень (К,к)иєва, проводять урочистості, мітинги, концерти, змагання. На (М,м)айдані споруджено найбільший фонтан міста, працюють підземні торговельні центри. Керує містом (К, к)иївська (М,м)іська (Д,д)ержавна (А,а)дміністрація. На неї та на киян покладаються обов'язки підтримувати статус сучасної (Є,є)вро­пейської столиці. Тому бути киянином не тільки почесно, але й відпо­відально.

САМОПЕРЕВІРКА:                                                                                         Слайд 12                                                                              

 

11.Спостереження -дослідження.                                                                    Слайд 13                                                                                       

Назвіть і запишіть  пам’ятки архітектури, які зображені на фотоілюстраціях. Складіть з ними речення.  ( 1 речення) Поясніть правопис власних назв.

(Києво-Печерська лавра, Верховна Рада України, КНУ ім. Т.Г. Шевченка, будинок із химерами, пам'ятник Богданові Хмельницькому, Майдан Незалежності )      Слайд 14                                                                                       

Н-д : Буди́нок із химе́рами  — цегляна споруда з прикрасами міфологічних та мисливських сюжетів, є головною архітектурною спорудою раннього декоративного стилю модерн міста Києва, столиці України. Свою назву отримала завдяки скульптурним прикрасам, тематика яких — тваринний наземний та підводний світи, атрибути полювання, казкові істоти.

   12.Дослідження - відновлення.                                                                         Слайд 15                                                                                       

Відновити пропущені імена або прізвища видатних українців.

Агатангел..(Кримський);                                              Тарас..(Шевченко);                                                                                              Сошенко..(Іван);                                                            Ліна… (Костенко)                                                                                                Лобановський..(Валерій);                                                                                                               Євген … (Гребінка)                                                      Старицький..(Михайло);                                              

Леся..(Українка);                                                           Лисенко..(Микола).

 

13.  Тестові завдання.   Оберіть  серед поданих один правильний варіант відповіді :

                                                                                                                                     Слайд 16                                                                                       

 

ВАРІАНТ І

1. А. вінницька обласна державна адміністрація

    Б. інститут Української мови

    В. Київський національний університет внутрішніх справ

     Г. Місто алчевськ

 2. А. День учителя

     Б. новий рік

     В. Будинок Актора

      Г. свято перемоги

 3. А. перун

      Б. баба Яга

      В. собака сірко

      Г. рентген

 

4.  А. генеральний прокурор України

       Б. Сузіря «Велика ведмедиця»

       В. Софійський собор

        Г. європейський союз

5. А. цукерки Київ Вечірній

     Б. літак «Руслан»

     В. коран

     Г. станція метро Ботанічний сад

6. А. журнал вечірній Харків

    Б. поема Мойсей

    В.  «Різдво»

    Г. Збройні сили України

 

ВАРІАНТ ІІ

1. А.харківський національний університет

    Б. генеральний прокурор

    В. Верховний суд США

    Г. біблія

2. А. Вулиця блюхера

    Б. Безсмертний кобзар

    В. румунія

     Г. Матір Божа

3. А. Верховна рада України

    Б. Ярослав Мудрий

    В. андріївський узвіз

    Г. цукерки вечірній «Харків»

4. А. трагедія Сава Чалий

    Б. будинок Актора

    В. журнал «Промінь»

    Г. новий рік

5. А. медаль «За відвагу»

    Б. аеропорт Бориспіль

    В. київський вокзал

    Г.благовіщення

6. А. комета «Галлея»

    Б. Великий піст

    В. Леся українка

    Г. Ахілесова пята

 

САМОПЕРЕВІРКА : Слайд 17                                                                                       

ВАРІАНТ І

1.В

2.А

3.Г

4.В

5.Б

6.Г

ВАРІАНТ ІІ 

1.В

2.Г

3.Б

4.В.

5.А

6.Б.

 

14. Гра "Хто швидше?" Робота в групах.

Пигадайте прислів"я та приказки, у яких є велика літера.  Поясніть орфограму.

Язик до Києва доведе, а в Києві заблудить.

Для нашого Федота не страшна робота.

Не для Гриця паляниця.

Чого Івась не навчиться, того й Іван не буде знати.

Як Микита воли мав, то Микита кумував, а як воли одпали, кумувати просить перестали.

Ваша Катерина нашій Орині двоюрідна Одарка.

У нашого Омелька невелика сімейка: тільки він та вона, та старий та стара, тільки Сидір та Нестірко, та діток шестірко, та батько та мати, та їхні три брати.

Парочка — Мартин та Одарочка!

І мох, і трава, і Мелашка крива.

Перейшов і Крим, і Рим, і мідні труби.

І у Відні є люди бідні.

Від Варки заблудив до Одарки.

Не буде Галя, буде другая. Ти Марина, я Матвій, ти не моя, я не твій.

І Гнат не винуват, і Килина не винна, тільки хата винувата, що впустила на ніч Гната.

На кого біда нападе, то до Києва йде, а як біда минеться,то він і з Броварів вернеться.

У Києві не женись, а в Ромнах коней не міняй.

      IV. Підсумок уроку                                                                                    Слайд 18                                                                                       

Розгадати кросворд                                                                                                               

   По горизонталі.                                                                                           

1.  Одна з давніх назв Дніпра.  (Славутич)

2.   Гори, які знаходяться у західній частині України.  (Карпати)

3.   Річка, протікає по території України і впадає у чорне море.  (Дніпро)

4.   Четверта планета Сонячної системи.  (Марс)

5.   Псевдонім відомої поетеси, який походить від назви країни.  (Українка)

6.   Місто на території України, назва якого завжди вживається у множині.  (Чернівці)

7.   Ім’я співачки Божої Матері (Марія)

        По вертикалі.

       Країна, столицею якої є Київ.

                                                                                          

                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя:

Ось і закінчилась екскурсія нашим прекрасним містом. Звісно, її можна було б ще продовжувати і продовжувати. Бо Київ - це наша святиня, наша гордість і нема такого куточку, де б не хотілося побувати знову. Я пропоную продовжити дивовижні пригоди вдома і виконати такі завдання.

 

Домашнє завдання                                                                                      СЛАЙД 19

  1.    Виписати 5 висловлювань відомих людей про українську мову

  2.   Написати листа  Нестору Літописцю. У творі вживати власні назви.

 

 

 

ДОДАТОК 1.

ТАБЛИЦЯ

  1. 3 великої літери пишуться власні назви

індивідуальні імена людей, по батькові, псевдоніми, клички тварин

Леся Українка, безсмертний Кобзар, собака Сірко (але імена та прізвища людей, що ста­ли загальними назвами, — з малої: донжуан, галіфе, дизель, рентген)

прізвища людей, які вжи­ваються в загальному зна­ченні, але не стали загаль­ними назвами, пишуться з великої літери

Гей, нові Колумби й Магеллани, напнемо віт­рила наших мрій (але імена та прізвища, вжи­ті зневажливо, — з малої: гітлери, квіслінги)

утворені від власних особових назв присвійні прикметники, а також прикметники із суфіксом -ськ-, якщо вони мають значення «імені когось», «пам’яті когось»

Грінченків словник, Франкові поезії, Шевчен­ківські дні, Нобелівська премія (але франків-ські сонети, шевченківська символіка); (з малої літери пишуться прикметники, що входять до фразеологізмів і наукових термі­нів: ахіллесова п’ята, бертолетова сіль)

назви божеств, міфологіч­них істот, релігійних свят і постів

Святий Дух} Матір Божа, Аллах, Перун, Бла­говіщення, Великий піст (але родові назви міфологічних істот — з малої літери: демон, лісовик, фея)

назви дійових осіб у байках, казках, драматич­них творах

Бджола, Шершень, Мавка, Баба Яга (але не як дійові особи, а як загальні назви — з ма­лої: баба-яга)

назви найвищих держав­них установ і міжнародних організацій

Верховна Рада України, Європейський Союз

назви держав та автоном­них одиниць

Республіка Польща, Автономна Республіка Крим

назви сторін світу, якщо маємо на увазі краї чи народи

Західна Україна, народи Сходу

астрономічні, географічні назви, назви вулиць, площ, майданів, парків, каналів, архітектурних пам’яток, храмів тощо

сузір’я Велика Ведмедиця, комета Галлея, місто Алчевськ, Стрийський парк, Андріїв­ський узвіз, Софійський собор (якщо у влас­них назвах означувані слова брід, вал, міст, шлях, яр тощо не сприймаються як родові поняття, то вони пишуться з великої літери: Кам’яний Брід (район міста), Булонський Ліс (парк), Ярославів Вал (вулиця)

у назвах найвищих державних посад України та міжнародних посад

Генеральний прокурор України, Генеральний секретар ООН (назви посад, звань, учених ступенів, титулів, рангів, чинів тощо — з малої літери: ректор, академік, генерал-лейтенант, барон)

у назвах державних, громадських організацій, партій України й інших держав

Збройні сили України, Верховний суд США

у назвах міністерств і їхніх головних управлінь

Міністерство транспорту і зв’язку України

у назвах установ місцевого значення

Вінницька обласна державна адміністрація

у власних назвах навчаль­них закладів, науково-дослідних установ, театрів, музеїв, підприємств

Київський національний університет внут­рішніх справ. Будинок актора, Інститут української мови

у назвах знаменних подій, свят, епох тощо

День учителя. Новий рік (але День Незалеж­ності України, Свято Перемоги)

 

 

3 великої літери та в лапках пишуться

назви художніх творів, наукових праць, газет, журналів, історичних пам’яток

поема «Мойсей», журнал «Український тиж­день», «Руська правда» (з великої літери, але без лапок — назви релігійних книг: Біблія, Тора, Коран)

назви аеропортів, станцій, санаторіїв, готелів, кав’ярень тощо

аеропорт «Бориспіль», станція метро «Бо­танічний сад» (але Київський вокзал, станція Шепетівка)

назви літаків, автомобілів та інших машин, фірмові та сортові назви

цукерки «Київ вечірній», літак «Руслан»

назви орденів, відзнак

медаль «За відвагу» (але орден князя Яросла­ва Мудрого, орден Держави)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

ВАРІАНТ І

1. А. вінницька обласна державна адміністрація

    Б. інститут Української мови

    В. Київський національний університет внутрішніх справ

     Г. Місто алчевськ

 2. А. День учителя

     Б. новий рік

     В. Будинок Актора

      Г. свято перемоги

 3. А. перун

      Б. баба Яга

      В. собака сірко

      Г. рентген

 

4.  А. генеральний прокурор України

       Б. Сузіря «Велика ведмедиця»

       В. Софійський собор

        Г. європейський союз

5. А. цукерки Київ Вечірній

     Б. літак «Руслан»

     В. коран

     Г. станція метро Ботанічний сад

6. А. журнал вечірній Харків

    Б. поема Мойсей

    В.  «Різдво»

    Г. Збройні сили України

 

ВАРІАНТ ІІ

1. А.харківський національний університет

    Б. генеральний прокурор

    В. Верховний суд США

    Г. біблія

2. А. Вулиця блюхера

    Б. Безсмертний кобзар

    В. румунія

     Г. Матір Божа

3. А. Верховна рада України

    Б. Ярослав Мудрий

    В. андріївський узвіз

    Г. цукерки вечірній «Харків»

4. А. трагедія Сава Чалий

    Б. будинок Актора

    В. журнал «Промінь»

    Г. новий рік

5. А. медаль «За відвагу»

    Б. аеропорт Бориспіль

    В. київський вокзал

    Г.благовіщення

6. А. комета «Галлея»

    Б. Великий піст

    В. Леся українка

    Г. Ахілесова пята

 

ВАРІАНТ І

1. А. вінницька обласна державна адміністрація

    Б. інститут Української мови

    В. Київський національний університет внутрішніх справ

     Г. Місто алчевськ

 2. А. День учителя

     Б. новий рік

     В. Будинок Актора

      Г. свято перемоги

 3. А. перун

      Б. баба Яга

      В. собака сірко

      Г. рентген

 

4.  А. генеральний прокурор України

       Б. Сузіря «Велика ведмедиця»

       В. Софійський собор

        Г. європейський союз

5. А. цукерки Київ Вечірній

     Б. літак «Руслан»

     В. коран

     Г. станція метро Ботанічний сад

6. А. журнал вечірній Харків

    Б. поема Мойсей

    В.  «Різдво»

    Г. Збройні сили України

 

ВАРІАНТ ІІ

1. А.харківський національний університет

    Б. генеральний прокурор

    В. Верховний суд США

    Г. біблія

2. А. Вулиця блюхера

    Б. Безсмертний кобзар

    В. румунія

     Г. Матір Божа

3. А. Верховна рада України

    Б. Ярослав Мудрий

    В. андріївський узвіз

    Г. цукерки вечірній «Харків»

4. А. трагедія Сава Чалий

    Б. будинок Актора

    В. журнал «Промінь»

    Г. новий рік

5. А. медаль «За відвагу»

    Б. аеропорт Бориспіль

    В. київський вокзал

    Г.благовіщення

6. А. комета «Галлея»

    Б. Великий піст

    В. Леся українка

    Г. Ахілесова пята

 

 

Відредагувати текст. Пояснити правопис великої літери.

(К,к)иїв — столиця (У,у)країни. Тут працює (П,п)резидент (У,у)країни, (В,в)ер­ховна (Р,р)ада, (У,у)ряд (У,у)країни. Тут приймаються і затверджуються закони, за якими розбудовується наша незалежна, вільна (Д,д)ержава.

Широко відомі в (У,у)країні та світі центральна вулиця (К,к)иєва — (Х,х)ре­щатик і центральна площа — (М,м)айдан (Н,н)езалежності, де святкують (Д,д)ень (К,к)иєва, проводять урочистості, мітинги, концерти, змагання. На (М,м)айдані споруджено найбільший фонтан міста, працюють підземні торговельні центри. Керує містом (К, к)иївська (М,м)іська (Д,д)ержавна (А,а)дміністрація. На неї та на киян покладаються

 

Відредагувати текст. Пояснити правопис великої літери.

(К,к)иїв — столиця (У,у)країни. Тут працює (П,п)резидент (У,у)країни, (В,в)ер­ховна (Р,р)ада, (У,у)ряд (У,у)країни. Тут приймаються і затверджуються закони, за якими розбудовується наша незалежна, вільна (Д,д)ержава.

Широко відомі в (У,у)країні та світі центральна вулиця (К,к)иєва — (Х,х)ре­щатик і центральна площа — (М,м)айдан (Н,н)езалежності, де святкують (Д,д)ень (К,к)иєва, проводять урочистості, мітинги, концерти, змагання. На (М,м)айдані споруджено найбільший фонтан міста, працюють підземні торговельні центри. Керує містом (К, к)иївська (М,м)іська (Д,д)ержавна (А,а)дміністрація. На неї та на киян покладаються

Відредагувати текст. Пояснити правопис великої літери.

(К,к)иїв — столиця (У,у)країни. Тут працює (П,п)резидент (У,у)країни, (В,в)ер­ховна (Р,р)ада, (У,у)ряд (У,у)країни. Тут приймаються і затверджуються закони, за якими розбудовується наша незалежна, вільна (Д,д)ержава.

Широко відомі в (У,у)країні та світі центральна вулиця (К,к)иєва — (Х,х)ре­щатик і центральна площа — (М,м)айдан (Н,н)езалежності, де святкують (Д,д)ень (К,к)иєва, проводять урочистості, мітинги, концерти, змагання. На (М,м)айдані споруджено найбільший фонтан міста, працюють підземні торговельні центри. Керує містом (К, к)иївська (М,м)іська (Д,д)ержавна (А,а)дміністрація. На неї та на киян покладаються

Відредагувати текст. Пояснити правопис великої літери.

(К,к)иїв — столиця (У,у)країни. Тут працює (П,п)резидент (У,у)країни, (В,в)ер­ховна (Р,р)ада, (У,у)ряд (У,у)країни. Тут приймаються і затверджуються закони, за якими розбудовується наша незалежна, вільна (Д,д)ержава.

Широко відомі в (У,у)країні та світі центральна вулиця (К,к)иєва — (Х,х)ре­щатик і центральна площа — (М,м)айдан (Н,н)езалежності, де святкують (Д,д)ень (К,к)иєва, проводять урочистості, мітинги, концерти, змагання. На (М,м)айдані споруджено найбільший фонтан міста, працюють підземні торговельні центри. Керує містом (К, к)иївська (М,м)іська (Д,д)ержавна (А,а)дміністрація. На неї та на киян покладаються

 

 

«Мова»

Мово моя, ти для мене криниця,

 Я навіки з тобою, допоки я є.

П’ю з твого джерела і не можу напиться,

Ти для мене любов і натхнення моє.                                                                                                                           Ти і казка, і пісня чудова лірична.

 Ти і дума, і правда, і мрія людська.                                                                                                                               Неповторна і щира, ласкава й музична,

Українському серденьку завжди близька.

 Ніби мати, така дорога і єдина.

 Ніби Всесвіт — велика й велична для нас.

 Ми з тобою — народ і велика родина!

І тебе берегти саме час, саме час!

Надія Красоткіна

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
12 лютого
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку