Розвиток зв’язного мовлення
Бесіда на тему „ Нема здоров’я – нема й щастя .”
1. Що роблять звірята?
2. Як ви думаєте, навіщо потрібно займатися спортом?
3. Яка приказка найбільш влучно передає зміст картини: „ Як здорове тіло, то гарне й діло” чи „ Здоров’я – дорожче за всякі гроші”.
4. Як би ви назвали цю картину?
Бесіда на тему „ Хтосвій гнів долає, той міцний буває.”
1. Що сталося в лісі?
2. Чому ведмедик так поводився?
3. Який настрій у його батьків?
4. Як заспокоїти ведмедика?
5. Яка приказка найбільше відповідає змістові цього малюнка „ З ким жити , того не гнівити ” чи „ Багато крику – мало користі ”.
Бесіда на тему „ Заздрість шкодить здоров’ю ”
1. Що відбувається на малюнку?
2. Який настрій у горобців?
3. Придивіться уважніше до сусідки – ворони – вона радіє чи заздрить покупці?
4. Що б ви сказали вороні – сусідці при зустрічі?
5. Чи можна назвати малюнок „ Ніколи й нікому не заздріть” ?
Цікаві вправи
Гра «Корисно чи шкідливо?»
Вчитель називає продукти. Діти плещуть у долоні тільки тоді, коли ці продукти корисні для здоров'я: яблука, кока-кола, горіхи, цукерки, йогурт, 1 кг шоколаду, чіпси, морква, тістечка, сухарики з хімічною приправкою, сир, морозиво.
Конкурс «Я найбільше люблю...»
Діти по черзі називають свою улюблену страву. Виграє той, хто має найкращий апетит.
Гра «За обидві щоки»
Вчитель називає літеру, а діти — свою улюблену страву, фрукт чи овоч, назва якого починається з цієї букви, наприклад: м — малина, б — борщ, в — вергун тощо.
Гра «Живі вітамінки»
Вчитель показує натуральні продукти й розповідає про вітаміни, необхідні для здоров'я, наприклад: морква — вітамін росту А, перець — вітамін від хвороб С, сир — вітамін сили В і т. д.
Потім діти куштують із заплющеними очима продукт, пізнають і називають вітамін.
Гра «Ми — кухарі-малюки»
Діти з допомогою дорослих готують бутерброди (із уже нарізаних продуктів ), щоб пригостити батьків. Пригощають їх цілющим чаєм. Наприкінці чаювання — колективне фотографування для стенду „Смачного вам”
Розв'язування проблемної ситуації «Мавпочка захворіла»
Вчитель показує іграшку — мавпочку й каже: «Нічого не їсть, бо у неї болить живіт». Бегемотик радить: «Щоб здоровим стати, треба з'їсти банан, а краще п'ять». «Ти краще чаю випий», — каже їй тигр. А мама-мавпа промовила: „Краще ось як зробити — ласкою лікувати”
Чий варіант кращий: бегемотика, тигренятка чи мами?
Відповідь вчителя з посиланням на приказку. Матуся приголубила дочку, і хвороби наче й не було, адже не даремно приказка стверджує : «Ласка й веселощі — половина здоров'я».
Ігрові вправи «Радісні хвилинки»
• Зайчик злякався — зайчик розсміявся (діти за сигналом дорослого змінюють свій стан, показуючи мімікою, рухами переляк і радість).
• Головом'яч. Діти діляться на пари, кладуть м'яч між головами й починають танцювати, бігати наввипередки...
• Картонні вежі. Діти діляться на групи по 4—5 осіб, отримують матеріал: картон і рулон клейкої стрічки. Використовуючи ці матеріали, потрібно збудувати вежу.
Чи згодні ви з приказками?
Радість лікує.
Веселим будеш — здоров'я здобудеш.
Разом грати — хвороби забувати.
Обговорення ситуації «Праця лікує»
Одна дівчинка говорить: Кожний день ми зранку
Робим фіззарядку —
Помагаємо бабусі
Прополоти грядку.
А як ви зміцнюєте своє здоров'я працею?
Сюжетна зарядка для рук
Пісенька пальців (із французької)
Зголоднів великий палець:
От коли б дістати смалець!
— Вказівний за ним зітхає:
Смалець що! Крупи немає.
— А середній мовить тихо:
Що крупа! Без хліба лихо.
— Підмізинний ледь не плаче:
Отаке життя ледаче!
— А мізинець:
Годі, братця!
До роботи треба браться.
Письмо по
пам’яті
1. Хто до 100 років хоче жити,
той харчуватись повинен
правильно вміти.
2. Про здоров’я своє
завжди пам’ятай,
немиті овочі і фрукти
ніколи не вживай!
3. Щоб здоровим довго жити,
воду слід усім любити,
мило, пасту, гребінець –
будеш справжній молодець.
4. Поки ви ще невеличкі,
виробляйте добрі звички,
щоб здоров’я зберегти
і щасливими рости.
5. Якщо хочеш довго жити,
треба дуже спорт любити.
Тож здоров’я бережіть
З фізкультурою дружіть.