"Дидактичний матеріал з української мови (5 клас) за творами І.Франка"

Про матеріал
Дидактичний матеріал з української мови за творами І. Франка для учнів 5 класу
Перегляд файлу

       Дидактичний матеріал з української мови (5 клас) за творами І.Франка                

 

                                          Чергування звуків

І.У поданих реченнях знайдіть слова, у яких можливе чергування  приголосних  г-ж-з’, к-ч-ц’, х-ш-с’.                 

1.Ой ти, дівчино, з горіха зерня… 2.Червона калино, чого в лузі гнешся? 3. За що я тужу так, і мучусь, і терплю ?  4.Втікаю від тихої  хати, мов ранений   звір утікає у нетрі… 5.І дармо дух мій, мов у сіті птах, тріпочеться.                 

ІІ.У поданих реченнях знайдіть слова, де відбуваються чергування голосних         [ о-а],[ е-і],[ е-и]. Випишіть ці слова і наведіть до них їх  відповідники.

1.Масу дерев поперевертало з корінням, а купи граду скрізь були перемішані з оббитим листям та обламаними гілками. 2.Старі дуби та липи почули його(холод) і стрепенули своїми кронами. 3.Не люди наші вороги, хоч люди гонять нас, і судять, і запирають до тюрми… 4.Я син народа, що вгору йде, хоч був запертий в льох. 5.Якби ти слово прорекла мені, я б був щасливий, наче цар могутній. 6.Розвалилась зла руїна, покотилася лавина.

                                     Словосполучення

І. Прочитайте текст, випишіть 5 словосполучень, виділіть у них головні та залежні слова.

Жив собі Вовчик-братчик і Лисичка-сестричка, й задумали вони взятися чесно на хліб заробляти. Знайшли собі клаптик поля і умовилися посадити на ньому картоплю. Вранці-рано вибралися обоє на роботу – ямки робити та картоплю садити. Дома поснідали, а щоби в полудень не бігати додому, взяли з собою обід і полудень: глечик меду й кошик паляниць. Поклали страву між корчами, а самі взялися до роботи.

                                      Фонетика. Графіка

І. Поставте в алфавітному порядку назви творів І.Франка. 

«І знов рефлексії! Та цур же їм!», «Заким умре ще в серці творча сила», «Нехай і так, що згину я», «Ф.Р.», «Малий Мирон», «Добрий заробок», «Коли студінь потисне».

        Ключ. З останніх букв записаних назв творів прочитаєте друге ім'я великого поета.

 

 

                                  Однорідні члени речення

І. Перепишіть речення, підкресліть однорідні члени речення. Визначте, на які питання вони відповідають і якими членами речення виступають.

1.Надійшла весна прекрасна, многоцвітна, тепла, ясна, мов дівчина у вінку. 2.Ожили луги, діброви, повно гамору, розмови і пісень в чагарнику. 3.І за цим Ведмідь Бурмило лапи, голову і рило в ту широку щіль запхав. 4.Та мій Вовк немов здурів: сало він схопив зубами, рвав, кусав і гриз без тями, аж давився і сопів. 5.А Микита мов не чує, гордо,сміло марширує між рядами ворогів. 6.Батько мій і Кіт Мурлика, Вовк, Бурмило і  велика їх рідня, - усі зійшлись і без жодного вагання розпочать страшне повстання проти тебе присяглись.

ІІ.Перепишіть, вставляючи, де треба, коми між однорідними членами речення.

1.Ах, ось уже й ліс! Який тихий величезний понурий!  2.Все у них змаленьку не так, як у людей: і хід і обличчя і волосся і слова і вчинки.  3. У холоднім легенькім вітрі ледве-ледве леліється широкий лан жита.  4.Стебла стоять високі та рівні жовті і гладкі між зеленим листям повійки полетиці осету та іншого бур’яну, що стелиться сподом.  5.У природі скрізь пішов нечуваний заколот  рев  шум  тріск і скрип.  6.Бач, краса в гаю й на полі, всюди блиск  тепло і воля!  7.І метнулась до комірки, принесла аж три тарілки сала  м'яса ковбаси.  8.На дупластій  головастій вербі над річкою звила собі Ворона гніздо.  9.А звідси бур’янами через перелази через капусти та кукурудзи чкурнув до лісу.

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку