16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок у 7 класі "Дієприслівник як особлива форма дієслова"

Про матеріал

Урок перший системи уроків "Дієприслівник". Що таке дієприслівник, як його не сплутати із дієприкметником, учні зрозуміють під час роботи в парах і групах.

Перегляд файлу

7 клас

Тема уроку: Дієприслівник як особлива форма дієслова.

Мета уроку: ознайомити учнів із дієприслівником як особливою формою дієслова; формувати вміння знаходити дієприслівники в реченнях, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати в учнів спостережливість, увагу, пам'ять; виховувати наполегливість у роботі, культуру мовлення, спілкування, любов до природи.

Обладнання: підручники, картки для групової роботи

Хід уроку:

  • Привітання, організація класу. (1 хв)
  • Ситуація успіху.

На дошці написані речення, виправте помилки у них (5 хв). 

  1. Удар забувається а слово пам’ятається.
  2. Говори мало слухай багато а думай ще більше.
  3. Лінивий сидячи спить а лежачи працює.

Розставили розділові знаки, записали в зошит. Що об’єднує ці речення? Яке з них випадає з логічного ряду? У цьому реченні визначте підмет і присудок. Скільки дій виконує особа (лінивий)? Яка дія основна, яка додаткова?

  • Визначення теми уроку. Запис до зошитів (3 хв)

Дієприслівник.

  • Визначення мети уроку
  1. Вивчити, що називається дієприслівником.
  2. Навчитися бачити дієприслівники у реченні.
  3. Зясувати, для чого вони потрібні в мові.
  4. Визначити синтаксичну роль у дієприслівниках (як правильно підкреслювати)

 

  • Робота з підручником
  1. Вправа 139 (усно) (2 хв)
  2. Робота в парах. Вивчити, що називається дієприслівником. (3 хв)
  3. Вправа 140 (1 і 2 варіанти) (7 хв)

Розказуючи казки, радіючи звістці, говорячи слухати, пливучи додому, посміхаючись людям.

Написавши листа, прийшовши до школи, принісши підручник, надрукувавши оповідання, зустрівшись із другом.

З двома словосполученнями складаємо речення.

  • Рефлексія (2 хв)

Згадайте мету уроку. Що уже зроблено?

Фізкультхвилинка. Дієприкметник/дієприслівник (2 хв)

Піднімаємось з місць, стаємо рівно і слухаємо набір слів. Я буду називати дієприкметники і дієприслівники, а ви мені сигналізуєте, що ви можете їх розрізняти. Дієприкметники ми вже вивчили, тому сигнал на дієприкметник – плеск в долоні за спиною. Із дієприслівником ми починаємо знайомитись, тому плеск долонями перед собою.

Помивши, позеленілий, вимитий, вмиваючись, доглядаючи, укритий, зрадівши, переробляючи, зроблений, прочитавши.

 

  • Групова робота. Як не плутати дієприкметники і дієприслівники (10 хв)

 

  1. Розподіл учнів на групи. Визначення ролей у групі. Інструктаж щодо роботи.
  2. Робота із таблицею.

 

Чим дієприкметник відрізняється від дієприслівника?

Дієприкметники

У чому ж різниця?

Дієприслівники

Написаний лист лежить на столі.

 

Пишучи листа, я думав про кохання.

Зроблена справа – це радість і відпочинок.

 

Зробивши діло, гуляй сміливо.

Почервонілий від спеки брат розповідав про море.

 

Червоніючи від сорому, я ховав очі.

Палаючі ліси важко загасити.

 

Палаючи від гніву, мати шукала щоденник.

Підказка:

  1. Поставте питання до дієприкметників і дієприслівників.
  2. Визначте, яке слово пояснює дієприкметник, а яке – дієприслівник.
  3. Підкресліть дієприкметники і дієприслівники як члени речення.
  4. Розберіть за будовою дієприкметник і дієприслівник.

Презентація роботи груп.

Кожна група презентує одну різницю.

Ви чудово справилися із завданнями. Дійсно, дієприкметник і дієприслівник зовсім по-різному працюють у реченнях.

  • Робота з підручником (якщо залишається час 5 хв)

Впр 144. Перебудувати речення, замінюючи дієприслівники дієсловами присудками. Чи змінився зміст речень після цього?

Помивши руки, діти сіли за стіл – Діти помили руки і сіли за стіл.

Оксана, прийшовши зі школи, почала прибирати. – Оксана прийшла зі школи і почала прибирати.

Юрко, заспокоївшись, став розповідати про свою пригоду. – Юрко заспокоївся і став розповідати про свою пригоді.

 

  • Підбиття підсумків. Незакінчене речення. (1 хв)

Я дізнався…

Я зрозумів…

Мені було важко…

Мені сподобалось…

 

Оголошення оцінок, смайлики.

 

  • Домашнє завдання. Впр 142 (всім), +Впр 146 (високий рів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку