Інтегрований урок 4 клас математика-припродознавство

Про матеріал
Математичний матеріал інтегрований із темою з природознавства "Тихий океан"
Перегляд файлу

     ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК  З МАТЕМАТИКИ    4КЛАС                                                      

                        І  ПРИРОДОЗНАВСТВА                                              

   Тема: Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв'язування   

    складених  задач вивчених видів. Особливості природи Тихого океану.

  Мета: Вчити дітей  додавати та віднімати іменовані  числа, виражені  в      одиницях довжини і  маси . Закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених типів. Формувати уявлення про особливості природи Тихого океану. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння порівнювати, робити висновки. Виховувати почуття захоплення неповторністю і величчю природи, бажання берегти її цілісність.

     Матеріали та обладнання: Глобус, таблиці, картки, ілюстрації.

                                                   ХІД УРОКУ

     І. Організаційний момент

      Продзвенів й замовк дзвінок.

      Ми починаємо урок.

      Будемо старанно всі працювати,

       Щоб жодну хвилину не змарнувати.

      Хвилинка спостережень.

      -Яка пора року?

      -Яка буде за нею? –Як ми впізнаємо зиму?

      -Яка погода сьогодні?

      -Порівняємо з вчорашнім днем.

  ІІ.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.             Повідомлення теми і мети уроку                                                                                              

1.)  Загадка

Кругом вода, лише не питна. Хто знає де це буває? (Океан) Урок у нас сьогодні незвичайний. На ньому ми ознайомимося із найбільшим у світі   океаном, будемо закріплювати вміння додавати і віднімати іменовані числа, а ще переконаємося як математика тісно пов'язана із природознавством.

C:\Users\Галина\Desktop\po7.gif   Океан, про який буде іти мова назвали Тихим,    хоча  це і не відповідає дійсності. На ньому під час бур, тайфунів, ураганів, вітрів   підіймаються хвилі від 25 до 50 метрів!

  • Чому ж все таки він зветься Тихим?

А справа в тому, коли великий мандрівник мореплавець Фернанд  Магеллан перепливав його, потративши на це понад 3 місяці, він у той час був спокійним, тихим.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.) Повторення нумерації шестицифрових чисел

 Так про гігантські розміри Тихого океану можуть сказати такі цифри:  довжина   берегової лінії сягає 135665 м. (показати на глобусі) C:\Users\Галина\Desktop\4-p-gr2015ua-71-638.jpg

    а)  виразити в кілометрах (135 км 665 м)

в) розкласти на розрядні доданки (100000 + 30000 + 5000 + 600 + 60 + 0)

г) назвати скільки в цьому числі всього сотень? ( 1356); десятків? (13566) ; одиниць? (135665)   тисяч? (135); десятків тисяч?( 13); сотень тисяч? (1).

д)скільки одиниць розряду десятків 1 класу? (6); скільки одиниць у розряді сотень 2 класу? (1).

 

ІІІ. Робота над темою уроку

 

1.Мозковий штурм

  • Що таке Світовий океан, скільки океанів у нього входить?
  • Показати на карті і назвати всі океани.
  • Який із них найбільший?

C:\Users\Галина\Desktop\image032.jpg  -  В яких теплових поясах знаходиться Тихий океан?                                                                                 - Як впливає клімат на його природу?                                                                                                 -    Яка вода на смак у океанах?

  2. Первинне сприймання та усвідомлення матеріалу

    Найбільший океан на Землі. Розташований між материками  Євразією, Австралією, Північною і Південною Америкою, Антарктидою. Морські межі має з Північним Льодовитим, Індійським, Атлантичним океанами.  Рослинний і тваринний світ океану дуже різноманітний, На   крайньому півдні і на півночі      вода холодна , а на екваторі завжди тепла.  У воді налічується біля 480 видів зелених, бурих і червоних водоростей серед них: ламінарія, або морська капуста, фукус, а ще гігант серед водоростей макроциститіс

    1.)  Задача

Довжина стебла макроциститіса 5890 см стебло фукуса на 3740 см коротше. Якою  буде довжина стебла ламінарії, якщо воно у неї на 948 см коротше, ніж у фукуса? На скільки метрів ламінарія коротша, ніж макроциститіс? (довжина фукуса 2150 см,-ламінарії 1202 см, вона на 4688 см коротша за макроциститіс)

Багато різних видів риб живе в океані: оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска, минтай, форель, сьомга, горбуша, кета.

Морські тварини: кити, моржі, тюлені, нерпи, , велетенські краби, змії. морські черепахи, морські котики, кашалоти, морські бобри, кальмари, креветки, мідії. На різних глибинах океану водиться різна кількість морських тварин. Де вада тепліша і більше сонця , їх більше. Чим глибше занурюємося тим тваринний світ бідніший.

2.) Заповнити таблицю

Глибина океану

                        Кількість видів тварин

5 км

 

800 видів

6км

?   на 300 видів менше ніж на 5км

? видів

7 км

?  у 4 рази менше ніж на 5км

? видів

10 км

?  у 10 разів менше ніж на7км

 

? видів

3.) Задача

Вага тюленя 140 кг, вага нерпи 70 кг   Чи витримає крижина 2 тюленів і 3 нерпи, якщо вона може витримати 500 кг вантажу?

C:\Users\Галина\Desktop\тюлень.jpgтюлень, нерпа, морской котик картинки фото видео

Зараз нас чекає цікаве завдання, але перед цим треба розв'язати задачу:

4.) Задача:

Глибина Атлантичного океану 3200м, а Тихий океан на 1 км глибший. Яка глибина Тихого океану?(4200м)

5.) Робота в групах

Отже середня глибина Тихого океану 4200м, проте на дні Тихого океану є впадини, які набагато глибші. На картках назви впадин та їх глибина .

Рамало

10375м

 

 

Алеутська

7822м

 

Маріанська

11022м

 

Кейп Джонсон

10497м

 

Галатея

10539м

 

Кардмадек

 10047м

 

Емден

10399м

 

Філіпінський

 10540м

 

Тонга

10882м

 

Пуерто-Ріко

  8385м

 

Планета

9788м

 

Японський

  8400м

 

Ваше завдання:                                                                                                                        а) розмістити числа у порядку спадання.                                                                            в) порахувати на скільки метрів кожна впадина глибша за середю глибину океану ?

 6.) Фізкультхвилинка

7.) Робота в парах .

 Розв'язування , та взаємоперевірка задач.

  1. Цікаві факти

а )  Язик синього кита важить стільки як індійський слон 2250кг.

C:\Users\Галина\Desktop\po4.gifв)  На дні тихого океану, куди зовсім не попадає сонячне світло,  живуть найдавніші бактерії, які дихають азотом.

В прибережній зоні та на островах Тихого океану водиться багато птахів(кайри, чистівки, баклани, сивки, чайки, моївки, альбатроси) . Часто вони збираються у пташині базари. Це досить цікаве видовище!

9.) Самостійна робота. Задача:  

У океані на острові на «пташиному базарі» зібралося 1267 чайок, кайр на 404 більше ніж чайок, а альбатросів у 3 рази менше  ніж кайр. Скільки усіх птахів на «пташиному базарі»? (кайр 1671, альбатросів 557; усіх разом 2495 птахів)

ІV Узагальнення і систематизація знань

1.)  Робота з підручником

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 47

  • За малюнком 32 довести , що природа океанів різноманітна.
  • За малюнком 33 розповісти про життя в глибинах океану.
  • Яка  особливість Тихого  океану?
  • За малюнками 34та 37 розповісти про різноманітність флори і фауни.
  • Яке господарське значення Тихого океану?
  • Якими словами ви збагатили свій словник?

 2.) Робота по карті

  •                   Покажіть межі Тихого океану.
  • Які материки він омиває?

3,)  Гра  «П'ять речень»

-Де розташований Тихий океан?

- Де розташований Тихий океан?                                                                                           -Чи підходить назва океану, який назвали Тихим? Яку назву ви дали б цьому океану?             -Чи багатий та різноманітний рослинний і тваринний світ Тихого океану?                     -Що дає природі Світовий океан?                                                                                          -Яка вода в океані на смак? 

V.Підсумок уроку

1) Домашнє завдання :       Підручник (с. 47–51). 

2) Висновки:   Ми тісно пов'язані із природою. Наше життя і здоров'я залежить від неї. І хоч яким великим і могутнім є Тихий океан, проти людської недбалості, безгосподарності, жорстокості він безсилий. Хімічні та побутові відходи отруюють флору і фауну океанів , тому давайте станемо на захист природі!  Нам треба прагнути, до того, щоб не завдавати їй шкоди, щоб вона якомога менше страждала. А для цього треба знати й любити Природу, знати тварин, що живуть на нашій планеті поруч і одночасно з нами, їхні звички та спосіб життя. Знати, щоб зберегти й захистити.
 

 

docx
Додав(-ла)
Варовей Галина
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку