Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів с. Гораймівка
Вправи та задачі
на засвоєння таблиці
множення 2 та ділення на 2
Вчитель : Харчук Т. П.
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення 2 та ділення на 2.
Мета. Закріплювати знання таблиць множення числа2 та ділення на 2,продовжувати формувати обчислювальні навички, навички роз’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; розвивати вміння читати вирази на сумісні дії, творчу уяву,кмітливість, просторову уяву; виховувати прагнення до набуття нових знань, наполегливість у роботі,почуття дружби,взаємодопомоги.
Обладнання : комп’ютерно – орієнтовне середовище,запис пісні « Таблиця множення», підручник « Математика» 2 клас ( авт.. М. Богданович), картки – опори для роз’язування задачі.
Тип уроку: узагальнення знань.
Хід уроку
І . Організаційна частина
Ось дзвоник пролунав,
Для роботи час настав.
Дітки, сядьте всі зручненько,
Ручки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний,
Чарівний, математичний!
Сьогодні у нас багато гостей. Ім’я ще одного гостя ви зараз дізнаєтесь.
Робота зі слайдом 1.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Девіз Пізнайка « Хочу все знати». Він приготував для вас ігри, Цікаві завдання та задачі. Тож:
Слайд 2.
ІІІ. Контроль, корекція і закріпленя знань.
1)Каліграфічна хвилинка із завданням.
Слайд 3.
Пригадайте , які числа ( парні) , де вони зустрічались. Яких чисел тут не вистачає?
2) Щоб швидко і правильно виконати всі завдання від Пізнайка вам потрібно добре знати таблиці . Повторення таблиці множення числа 2.( пісенька « Таблиця множення»)
3) Повторення таблиці ділення 2.
Складання прикладів на ділення з прикладів на множення.
Слайд 4
4) Гра « Блискавка» Вибірково назвати числа за завданнями на монітори.
Слайд 5.
5)Для отримання успіху в наступній грі вам знадобляться знання назв чисел при Додаванні, відніманні, множенні та діленні. Повторення назв компонентів дій множення та ділення.
Слайд 6.
Гра» Яке число ховається у промінчиках сонечка?»
Слайд 7.
6) Усні обчислення.
Тепер ви готові виконати складніше завдання від Пізнайка і взяти участь у грі « Баскетбол» ( М’яч влучить кошик, якщо ви правильно прочитаєте вираз та обчислите його).
Слайд 8.
Частку чисел12 і 2 зменшити на 2.
60 зменшити на добуток чисел 2 і 7.
Від части 60 відняти добуток чисел 2 і 7.
2 х 8 + 14 47 – 2 х 5 2 х 9 – 13 12 : 2 + 11
7) Цікаві задачі
10 вушок зайченят слухали маму. Скільки дітей у зайчихи?
Слайд 9.
Мавпа висить на дереві і ласує бананами. У кожній кінцівці в неї по 2 банани. Скільки бананів є у мавпочки?( 2 х 3 =6, адже однією кінцівкою мавпа тримається за гілку дерева.
Слайд 10
Два їжаки зібрали 18 яблук, порівну кожен. Скільки яблук у кожного їжака?
Слайд 11.
По двору ходять 6 курей і собака. Скільки лап у цих тварин?
Слайд 12.
ІІІ. Фізкультхвилика ( з музичним супроводом).
І V. Розвиток математичних знань.
А тепер Пізнайко пропонує попрацювати вам з підручником.
Слайд 13.
Завдання 695 – підручник.
Запиши вирази та обчисли їх значення:
Від числа 100 відняти суму чисел 20 і 40.
До добутку чисел 2 і 8 додати 15.
Один вираз записати самостійно:
До части чисел 12 і 2 додати 34 .
а ) Розв’язування задачі 691 за поданим у підручнику планом.
План розв’язування:
10Скільки грибів знайшов хлопчик?
Скільки грибів знайшла дівчинка?
Який із запропонованих виразів є відповіддю на перше запитання плану , який на друге.
Слайд 14.
Творча робота над задачею.
Записати розв’язання складанням виразу
б) Самостійне розв’язування задачі 692.
Пояснення значення висловів « 8 двохлітрових банок» , « одна десятилітрова».
Сильніші учні працюють самостійно, розв’язують задачу виразом.
Картки – опори для слабших учнів ( диференційовані).
Допомога Пізнайка. Листівки на партах. При потребі користуватися.
|
+ =
+ = |
+ =
= |
Яка фігура називається квадратом?
Скільки квадратів на малюнку?
Слайд 15.
V. Підсумок уроку
Слайд 16.
VІ. Домашнє завдання .
С.118, № 696, 697.