Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на10,100,1000 з остачею. Задачі на спільну роботу.

Про матеріал
Урок-подорож ТЕМА: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на10,100,1000 з остачею. Задачі на спільну роботу. Мета уроку: • формування предметних компетентностей: ознайомити з діленням багатоцифрових чисел на 10,100,1000 з остачею;вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв'язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; • формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; інформаційної: розширити знання учнів про чарівність краєвидів та дивовижність куточків України ; Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форма проведення: урок-подорож.
Перегляд файлу

                   Математика 4 клас

                              Урок-подорож 

 ТЕМА: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на10,100,1000 з остачею. Задачі на спільну роботу.

Мета уроку:

 формування предметних компетентностей: ознайомити з діленням  багатоцифрових чисел  на 10,100,1000 з остачею;вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв'язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

 формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про чарівність краєвидів та дивовижність куточків України ;

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок-подорож.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, природознавство, літературне читання,музика.

Обладнання:.презентація «Мандрівка на математичному потязі», карта України, картки – проїзні квитки, індивідуальні картки , підручник для 4 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2015,квіти-картки,лист-самооцінювання.

I . Організаційний момент. Девіз уроку

Видумуй! Пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним й уважним будь

І про кмітливість не забудь!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні я запрошую вас у подорож.На чому ми будемо подорожувати  ви дізнаєтесь,коли відгадаєте загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

 Все ховає у вагонах

 І стає лиш на перонах (потяг)

 

  • Сьогодні я запрошую вас у подорож  математичним потягом. Здійснемо цю подорож засобами математичних обчислень.
  • Допомагати у роботі будуть кмітливість та любов до математики,а вашими вірними друзями під час роботи будуть уважність,взаємодопомога, винахідливість.
  • Очікування

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Фронтально заслухати відповідь та пояснення вибору дій у розв’язанні задачі 740. Вправа 739 - знайти різницю значень виразів першого стовпчика. Пояснити порядок дій у виразах останнього стовпчика.

2.Робота з індивідуальними картками.( 4 учні)

Картка №1.Запиши вирази і обчисли.

а)До суми чисел 25 і 4 додати добуток цих чисел. (129)

Частку чисел 48 і 8 зменшити у 3 рази. (2)

Добуток чисел 15 і 5 зменшити на 50. (25)

б) Знайди 1/4 хв (15 с);            1/3 доби (8 год);         1/2год (30 хв).

Картка №4. Площа прямокутника 56 см2 Одна з його сторін — 8 см. Знайти другу сторону. (7 см)

Картка№2 . Обчисли вираз.

8244:9+4708∙7=33872

Картка №3. Обчисли вираз.

24708∙4—24708:4=92655

1.Перша зупинка.  «Каліграфічна хвилинка.» Природознавча хвилинка

  • Перша зупинка нашого потягу «Каліграфічна хвилинка». 
  • Сядьте рівненько та приготуйтеся до руху вперед. Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись.
  • Багата наша Батьківщина своєю природою, і тому пропоную здійснити подорож мальовничими куточками України. Послухайте і каліграфічно запишіть всі почуті числа.

- Довжина кордону України 6 993 км.

- Довжина України з півночі на південь 893 км, а зі сходу на захід - 1316 км.

- Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) 1545 м.

- Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м

6 993, 893, 1 316, 1 545, 2 061

Завдання:

- найдіть «зайве» число;(893)

- найдіть найбільше та найменше чотирицифрові числа (підкресліть);

- назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;

- назвіть сусідів найменшого числа.

2. Інтерактивний метод «Мозкова атака»:

- Як називаються числа при діленні? При множенні?

- Як збільшити число в 100 разів? 10 разів 1000

разів?

- Як зменшити число у 10 раз?100,1000разів?

3. Друга зупинка.  «Математичний диктант»

- Обчисліть суму чисел 300 і 154 (454 міста в Україні);

- Число 230 збільшити у 100 разів (23 000 річок в Україні);

- Число 15 000 збільшити на 5 000 (20 000 озер в Україні, найбільше – Ялпуг, що знаходиться в Одеській області);

- Суму чисел 210000 і 30000 зменшити у 10 раз.( 24000 кв.м – територія Карпатських гір);

- Утворіть число, що складається із 603 одиниці 2 класу 700 одиниць 1 класу

( 603700 кв.км – територія України).

454, 23 000, 20 000 ,24 000, 603 700

Самоперевірка.Самооцінка.(на листах само оцінювання)

ІV. Вивчення нового матеріалу . Оголошення теми і завдань уроку. Актуалізація опорних знань. Третя  зупинка. «Нових знань»

-Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися із прийомами ділення  багатоцифрових чисел з остачею  на 10,100,1000, будемо розвивати вміння розв’язувати задачі,вивчених видів та вдосконалювати обчислювальні навички, тому що все це необхідне для нелегкої мандрівки життям.

1.Підготовча робота .Проблемна ситуація. Робота в парі.

Зєднайте стрілочками вирази і відповіді (Робота в парах)

30600:100                                  240

240000:1000              

1720:10                                     172

306000:1000

17200:100                                  306

2400:10

Самоперевірка

-Що ви робили,коли ділили на 10,100,1000?Зараз ми будемо робити те ж саме.

  1. Пояснення матеріалу

1.Запропонувати знайти значення виразу 85 : 10 з поясненням. Найближче число до 85, яке ділиться на 10 без остачі, це 80. 80 поділити на 10, буде 8. 85 - 80 = 5, тому 85 : 10 = 8 (ост. 5).

2. Вправа 742. Зробити висновок: при діленні числа на 10 одиниці діленого становитимуть остачу, а число, записане рештою цифр, - частку. Зіставити кількість нулів дільника з кількістю цифр остачі.

3. Первинне закріплення вивченого матеріалу

 Коментоване обчислення виразів 743.( «ланцюжком»)

Четверта зупинка. «Точні  обчислення.»

Диференційована самостійна робота: (Робота за проїзними квитками)

1 група (жовті квитки) - 744 (2) – з коментуванням біля дошки;2х843-4х343=314

2 група (зелені квитки) - №744 (1) – самостійно в зошитах;

Перевірка724036:4+40850=221859

Самооцінка

VІ. Закріплення матеріалу .П’ята зупинка «Задачна»

Задача №746

-Прочитайте задачу.

-Повторення задачі.

-До якого типу належить ця задача?(на сумісні дії)

-Чи можемо ми дати відповідь на головне запитання?(ні)

-Чому?

Розгляньте умову(на картках)

Розвязання задачі.

Самооцінювання.

VІІ. Валеологічний супровід

Шоста станція «Музично-танцювальна»

1.Фізкультхвилинка з танцювальними рухами «Україно ми твоя надія»

2. Створення позитивного емоційного настрою.

  • Встаньте. Глибоко вдихніть повітря. Таке повітря є тільки на нашій землі. Потяніться,

як тягнеться квітка до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі.

Подивіться один на одного. Такі діти є тільки у нас, в Україні. Посміхніться один одному і збережіть ці посмішки.

ІІ. Розвиток математичних знань.

  1. Сьома зупинка «Геометрична»
  2.  Розв’язування геометричної задачі.
  3. (Ситуація вибору)Діти вибирають картку і знаходять площу фігури ,що вибрали.(Квадрат або прямокутник)

Перевірка.Самооцінювання.

Гімнастика для очей. «Веселий зорепад»(укр. мелодія)

IX. Підсумок уроку .Наступна зупинка . «Кінцева»

  1. Узагальнююча бесіда
  2. Чого нового ви навчилися сьогодні на уроці? (ділити на 10,100,1000 з остачею)
  3. Гра «Цифра заховалася»

-Які ще завдання виконували на уроці?

2. Рефлексія. Галявина творчості

- Ось і добігає до кінця наша подорож. Чи була вона цікавою і корисною, ми дізнаємося з нашої невеликої галявини. Вам необхідно вибрати квітку – символ нашої України і прикрасити галявину. Якщо:

  • Ви вважаєте, що урок пройшов цікаво , корисно і ви все зрозуміли – це соняшник, символ Сонця, праці й достатку;
  • урок пройшов непогано - це волошка, символ ніжної душевної краси і скромності;
  • на уроці було щось незрозуміло – чорнобривці.

 Виховний момент
− Ви довгий час знаходитесь у подорожі. Далеко від родини, від рідної домівки. Які почуття вами оволодівають?
− А які слова ви сказали б рідним при можливості? Запишіть їх у «Щоденники вражень»
− Не забудьте сказати їх після повернення зі школи.

Дякую вам за хорошу роботу. Ви чудово працювали. Урок закінчено.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку