3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок математики 4 клас "Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв`язання задач і рівнянь."

Про матеріал
Ознайомити учнів з прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових в межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, вирази з буквенними даними та рівняння; розвивати увагу та пам’ять; виховувати в учнів засобами уроку впевненість у своїх силах та шанобливе ставлення до предмета.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв`язання задач і рівнянь.

Мета. Ознайомити учнів з прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових в межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, вирази з буквенними даними та рівняння; розвивати увагу та пам’ять; виховувати в учнів засобами уроку впевненість у своїх силах та шанобливе ставлення до предмета.

Обладнання. Малюнки, картки для індивідуальної роботи.

Тип уроку. Комбінований

                                                   Хід уроку

І. Организація класу

- Діти, до нас прийшли гості. Давайте їх привітаємо

          - Доброго ранку - кожному зичу вам я

          - Доброго ранку - мовлю за звичаєм

          - Ви усміхніться у відповідь люди

          - Бо добрі слова для кожного любі.

- Сідайте, дітки, перевірте готовність до уроку. У зошитах запишіть число і класна робота.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Дорогі діти, сьогодні у нас незвичний урок. Ми з вами відправимося у подорож. А куди саме ви дізнаєтесь відкривши літери. Для того, щоб їх відкрити ви повинні правила повторити.

К – Як називаються числа при додаванні?

О – Які закони додавання ви знаєте?

С – Правило переставного закону.

М – Правило сполучного закону.

О – Як називаються числа при відніманні?

С – Правило віднімання суми від числа.

  • Діти у кожного на парті лежить блакитний аркуш – це небо, а в коробочці знаходяться скупчення зірочок – сузір’я. під час уроку за кожну правильну відповідь ви будете брати по одному сузір’ю  та клеїти на своє небо.
  • Отже за правильні відповіді по одному сузір’ю можуть взяти ….

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

  • Ми відправляємося з вами у космос. А на чому ми будемо подорожувати у космосі? (на ракеті)
  • Налаштувалися на подорож і полетіли! Музика політ у космос
  • Ось ми потрапили до сонячної системи. Але на ній дечого не вистачає, а саме….. (планет)
  • Щоб з’явилися планети треба трішки порахувати.

Усний рахунок

  1. Меркурій    34500  + 75  (34575)
  2. Венера     245000 + 6  (245006)
  3. Земля     2140 + 60    (2200)
  4. Марс    800- 150     (650)
  5. Юпітер  930 – 310  (620)
  6. Сатурн   7000 + 830  (7830)
  7. Уран   125 + 125  (250)
  8. Нептун  780 – 230  (550)
  9. Плутон  410 + 180  (590)
  • Ось ми відновили  нашу сонячну систему і можемо продовжити подорож.

ІІІ. Мотивація, повідомлення теми і мети уроку

  • Далі з нами помандрують перші космонавти. Хто були першими космонавтами?
  • Але я б хотіла дізнатися можливо хтось знає які тваринки першими полетіли у космос?
  • Діти, першу подорож у космос здійснили дві собачки Білка та Стрілка у 1960 році.
  • Зверніть увагу на наше сонечко, яке число вписане? (1960).  А хто був уважний скаже що ж воно значить (Рік, коли полетіли в космос Білка та Стрілка)
  • Молодці. А зараз запишіть це число каліграфічно у ваших зошитах, адже цифри з яких складене це число будуть зустрічатися нам у подорожі.
  • Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі, вирази з буквеними даними та рівняння, які підготували нам наші космонавти.

ІV. Подання нового матеріалу

- Білка виконала завдання, яке задала їй Стрілка, а чи правильно вона виконала треба вам перевірити і пояснити як треба записувати числа при письмовому додаванні та відніманні.

 

 

  • Білка і Стрілка цікавляться а якщо додавати чи віднімати письмово не тільки трицифрові числа, а й багатоцифрові щось може змінюватись? (Ні, багатоцифрові числа віднімаються або додаються так як і трицифрові)
  • Відкрийте підручники на ст. 64 і прочитаємо правило. Чи такого висновку ми з вами дійшли. ( читати 2 рази)
  • А тепер Стрілка просить виконати завдання № 391 (1) вас. ( На дошці працює один учень, інші працюють в зошитах)

 

  • Молодці, ви справились із завданням Стрілки .

 

  • Зараз Білка і Стрілка відправляють у експедицію….. ( учнів для роботи з індивідуальними картками)

 

  • А ми спробуємо справитися із завданням Білки, яке знаходиться у підручнику під № 391 (2)

Біля дошки 1 учень, інші в зошитах

  • Добре справились і з цим завданням.
  • Продовжуємо нашу подорож далі! Стрілка принесла термінове повідомлення, яке надійшло з планети Земля. До нас звертається фермер з проханням допомогти. А його прохання знаходиться в підручнику в задачі № 392

Задачу читає учениця Кондратенко К.

  • Зачитай, якої допомоги потребує фермер.

Вивезли – 7250 кг картоплі

Залишилося - ?, на 3240 кг картоплі ˂

Зберігалося - ?

Аналіз задачі

  • Скільки кг картоплі вивезли? (7250)
  • Скільки кг картоплі залишилося? ( невідомо, але на 3240 кг менше ніж вивезли)
  • Чи можемо ми одразу відповісти скільки кг картоплі зберігалося?
  1. 7250 – 3240= 4010 (кг) – картоплі залишилося
  2. 7250 + 4010 = 11260 (кг)

Вираз: 7250 + (7250 – 3240) = 11260 (кг)

Відповідь: 11260 кг картоплі зберігалося в овочесховищі.

  • Фермер та Білка із стрілкою дуже дякують вам за допомогу. А зараз нам треба трішки перепочити

Фізкультхвилинка

Я планета, я – Земля

 Я велика – не мала

Навкруги себе кружляю,

Так у космосі літаю.

Ніч і ранок, день і вечір

Всі вони завжди доречні.

Літо, осінь, зима, весна

Змінюються теж здавна.

Заслуга в цьому є моя

Я планета, я – Земля.

Повторити 2 рази. Перший – повільно, другий – швидше.

  • Молодці діти відпочили. Сідайте, вирівняйте спинки, перевірте ніжки та рученята, нумо далі працювати.

V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

- Ось і настав час повертатися додому, але для цього нам треба попрацювати самостійно разом із Білкою та Стрілкою..

- Давайте згадаємо як знайти невідомий доданок.  Невідоме зменшуване.

- Білка та Стрілка пропонують розв’язати рівняння №391 (3). Перший варіант працює з Білкою і розв’язує перше рівняння, а другий варіант із Стрілкою і розв’язує друге рівняння.

В-1

Х+34013=764354

Х=764354-34013

Х=730341

730341+34013=764354

В-2

Х-20244=45645

Х=45645+20244

Х=65889

65889-20244=45645

  • Молодці ! Діти, а скажіть хто з вас помітив із чого складається наша ракета? (із геометричних фігур)
  • Правильно! А із яких саме геометричних фігур складається наша ракета?
  • Що таке периметр? Як знати периметр фігури?

VІ. Підбиття підсумків

  • Ось ми знову в нашому класі! І зараз кожен із вас підрахує сузір’я, які заробили під час мандрівки. Відповідна кількість, це кількість балів, які заробили. Хто отримав замалу кількість не сумуйте наступного разу попрацюєте краще.

VІІ. Повідомлення домашнього завдання

  • Ой, а що це за конвертик?
  • Це ж Білка і Стрілка передали завдання, яке ви виконаєте вдома. Завдання знаходяться у підручнику на ст. 65 № 395, №396.

У задачі ви будете допомагати робітникам дізнаватися скільки метрів шосе потрібно було відремонтувати.

  • Ось ось і підійшов до кінця наш урок. Я вам дуже вдячна за участь.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 лютого
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку