Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок). Задачі вивчених видів

Про матеріал

Даний урок математики допоже вчителеві ознайомити учнів з алгоритмом письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове, а також допоможе застосовувати його, закріпити вміння розв'язувати задачі, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати кмітливість, виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Математика

4 клас

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок). Задачі вивчених видів

 

Мета: ознайомити учнів з алгоритмом письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове; вчити застосовувати його; закріплювати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати кмітливість; виховувати інтерес до предмета.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

1) Обчисліть:

  • периметр і площу прямокутника зі сторонами 2 см і 4 см (S = 8 см 2 ; P = 12 см);
  • довжину сторони квадрата з таким самим периметром та його площу (а = 3 см; S = 9 см 2 ).

2) Назвіть величини в порядку зростання.

5 дм2, 50 см2, 500 дм2, 5000 см2

Відповідь: 50 см2, 5 дм2, 5000 см2, 500 дм2.

3) Розв’яжіть задачу.

Кожен торт розрізали навпіл, а кожну половину — ще навпіл. На кожне з 12 блюдець поклали 1 шматок торта. Скільки було тортів? (3 торти)

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу з поглиблення знань про дію ділення, навчимося ділити багатоцифрові числа на одноцифрові.

 

IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Пояснення вчителя

Зразок докладного пояснення

— Ділене 2148, дільник 4. Виділимо перше неповне ділене. Вищий розряд діленого — тисячі. 2 тис. не можна поділити на 4 так, щоб у результаті отримати тисячі. Замінимо 2 тис. сотнями і додамо 1 сот., отримаємо 21 сот. Отже, перше неповне ділене 21 сот., тому вищим розрядом частки будуть сотні, і, таким чином, у частці буде три цифри. Позначимо місця цих цифр крапками.

Визначимо першу цифру частки. 21 сот. поділимо на 4, буде 5 сот. Визначимо, скільки всього сотень поділили. Для цього помножимо 5 сот. на 4, отримаємо 20 сот. Дізнаємося, скільки сотень залишилося поділити. Віднімемо 20 сот. від 21 сот. отримаємо 1 сот. 1 менше від 4. Отже, цифра 5 підходить. Утворимо друге неповне ділене. Замінимо сотню десятками, отримаємо 10 дес.; додамо 4 дес. діленого, отримаємо 14 дес. 14 дес. поділимо на 4, буде 3 дес. Визначимо, скільки всього десятків поділили. Помножимо 3 дес. на 4, отримаємо 12 дес. Дізнаємося, скільки десятків залишилося поділити. Віднімемо 12 дес. від 14 дес., отримаємо 2 дес. Утворимо третє неповне ділене. Замінимо 2 дес. одиницями, отримаємо 20 од.; додамо 8 од. діленого, отримаємо 28 од. 28 од. поділимо на 4, буде 7. Визначимо, скільки одиниць поділили. Помножимо 7 од. на 4, отримаємо 28. Остачі немає. Частка 537.

Перевіримо: 537 · 4 = 2148.

2. Робота за підручником (с. 106–107)

Завдання 647 (усно)

Щоб учні не пропускали нулі в частці, необхідно привчити їх ще до виконання ділення за назвою першого неповного діленого визначати кількість цифр у частці.

Слід домогтися усвідомлення ними, що процес знаходження кожної з цифр частки складається з таких операцій:

а) утворення неповного діленого;

б) знаходження відповідної цифри частки;

в) знаходження числа одиниць відповідною розряду, які поділили;

г) знаходження числа одиниць цього розряду, що залишилися неподіленими, і визначення за остачею правильності дібраної цифри частки.

Завдання 648 (усно за алгоритмом, поданим у підручнику)

3. Первинне закріплення

Завдання 649

Письмове виконання завдання з поясненням на дошці.

4. Фізкультхвилинка

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Робота за підручником (с. 107–108)

Завдання 650 (самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах)

360 · 10 : 100 : 18 = 2    250 : 5 + 800 : 8 = 150

120 · 100 : 10 : 6 = 200    20 · 9 – 80 + 800 : 100 = 108

— Поясніть порядок дій в останньому виразі.

Завдання 651

— Скільки тракторів працюють 4 год?

— Про яку кількість тракторів запитується в задачі?

— Розв’яжіть задачу складанням виразу.

   :      :

200 : 2 : 4 = 25 (л) — пального витратив один трактор за 1 год.

Завдання 652

Розв’язання

20 ц 40 кг + 20 ц 40 кг · k; k = 3;

20 ц 40 кг + 20 ц 40 кг · 3 = 2040 кг + 2040 кг · 3 = 8160 кг = 81 ц 60 кг.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Над якою темою працювали сьогодні на уроці?

— Чого навчилися?

— Яке завдання було найцікавішим?

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 653; 654 (с. 108).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гульовата Яна
    За яким підручником конспект?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
8826
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку