На даному інтегрованому уроці поєднано дві науки природознавство та математику. Узагальнюються знання з попередньо вже вивченої теми «Материки і океани Землі» та знайомляться з новою математичною величиною, розв' язуються різноманітні задачі та завдання, в процесі яких учні дізнаються багато нового та цікавого про тваринний світ нашої планети.
Тема уроку: Поняття про швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості руху
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», простими і складеними задачами на знаходження швидкості, скороченим позначенням швидкості, пояснити правило знаходження швидкості руху за даними відстанню і часом руху; розвивати логічне мислення і швидкість мислення, увагу, математичне мовлення, оперативну пам’ять, обчислювальні навички; виховувати колективізм, охайність, зміцнювати бажання працювати в парі, любов до природи
Обладнання: презентація уроку з використанням мультимедійної техніки, картки для роботи в парах, індивідуальні картки .
Х і д у р о к у:
І. Організація класу до уроку
- Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтесь з ними.
- Діти, прочитайте девіз нашого року:
Проникаючі в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори!
ІІ. Повідомлення теми уроку
- На сьогоднішньому уроці я хочу щоб ви були мудрими, активними, творчими, розумними та кмітливими. Діти, прогляньте яке слово у вас склалось? Материк. Ви мене запитаєте, яке відношення має слово материк до нашого року математики. Сьогодні – на уроці математики ми поєднаємо дві науки природознавство та математику. Узагальнимо свої знання з попередньо вже вивченої теми «Материки і океани Землі» та познайомимося з новою математичною величиною, будемо розв' я- зувати різноманітні задачі та завдання, в процесі яких я впевнена ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про тваринний світ нашої планети. Погляньте на карту. На скільки материків поділяють сушу Землі? Скільки океанів омиває їх береги ?
- Розгорніть свої зошити і запишіть число, класна робота.
Пригадайте написання цифр 6 та 4. Запишіть рядок числа 64.
2. Робота учнів біля дошки
Картка № 1. Розв'яжи рівняння: 304069+х=900350
Картка № 2. 2 год: 6хв 2ц:50
5 грн.- 15 к. 2км:100м
Картка № 3. 390 : 15+1098*3
- Діти, пригадайте, назву найбільшого материка н планеті. З яких частин він складається? Давайте виконаємо завдання математичного диктанту.
- 200 кілограмів збільшити у 5 разів,
- Обчислити різницю чисел 3000 і 1400;
- 270 км зменшити у 9 разів ;
- 160 кілограмів збільшити удвічі.
- Зачитайте свої відповіді. Погляньте на екран. Ці числа пов’язані з тваринами, яких можна зустрічати на території Європи та Азіїї. Чи знали ви, що зубр є найважчим серед наземних парнокопитних тварин, його маса досягає 1 т, 1600 тварин - на жаль саме така кількість панд, що є живою емблемою Китаю, які залишилась жити на волі. Це дуже мала кількість. 30км на добу - може проходити без відпочинку тиха та обережна рись у пошуках своєї здобичі. А найважчою кішкою на планеті є амурський, або інакше уссурійський тигр, маса якого може досягати 320 кг.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Погляньте на одних із найкращих представників африканської фауни. Давайте розв'яжемо задачі, повязані зі швидкістю руху цих тварин.
- Слон може подолати відстань 80 км за 2 години. З якою швидкістю пересувається слон? (80:2=40 км/год)
- За 3 години зебра пробігла 180 км. З якою швидкістю бігла зебра? (180:3 = 60 км/год)
- Від зоопарку до болота 30 км. Бегемот подолав цю відстань за 1 год. З якою швидкістю біг бегемот? (30 км/год)
- Жирафа може за 3 год подолати відстань 153км. З якою швидкістю бігла жирафа? (153:3=51км/год)
3. Робота з діаграмою
- А тепер погляньте на екран. З ваших відповідей можемо сформувати діаграму, яка чітко показує різницю між швидкостями тварин. Хто може рухатись найшвидше?А хто найповільніше? Отже, давайте повторимо ще раз вивчене правило.
IV.Фізкультпауза
V. Закріплення вивченого
1. Робота в парах
- Цю частину планети часто вважають Новим світом та називають одним словом, хоча поділяють на два материка. Здогадались, про які материки йде мова? (Північна та Південна Америка)
- Згадайте, яких тварин можна зустріти у Тропічних лісах? А біля берегів Америки у водах Атлантичного та Тихого океанів живуть морські мешканці: акули, кити, дельфіни велика кількість риб. Наступне завдання для роботи у парах. Погляньте на екран. За даними таблиці ви повинні обчислити швидкість кожної тварини, та порівняти визначені для вашої пари величини. Розподіліть обов’язки у своїй парі. Працюйте дружно та злагоджено.