Тема. Ділення десяткових дробів.
Мета: сформувати уміння учнів застосовувати знання та вміння щодо арифметичних дій з десятковими дробами до розв'язання задач на складання і розв'язання рівнянь.
Тип уроку: застосувань знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I. Розминка
Усні вправи
1) 24356; 2) 2435,6; 3) 2,4356; 4) 0,24356; 5) 243560; 6) 24,356.
1) 8,97; 2) 897; 3) 0,897; 4) 8970.
1) х : 120 = 0,3; 2) = 6; 3) = 0,8; 4) х · 1,1 = 11,11.
II. Перевірка домашнього завдання
Оскільки домашні вправи дублюють завдання попередньої класної роботи і самостійної роботи, на перевірку домашнього завдання можна витратити мінімум часу, розібравши тільки №№ 985, 987.
III. Актуалізація опорних знань
Запитання до класу
1) кому перенести через одну цифру вправо;
2) через одну цифру вліво?
На скільки зміниться дане число при цьому?
Рис. 135
IV. Розв'язування задач
1. На цьому уроці розпочинається цілеспрямована робота з підготовки учнів до тематичної контрольної роботи (ті задачі, що треба розв'язати на уроці, включені до тематичного оцінювання).
Отже, необхідно ретельно розібратися з процесом руху (фізичний зміст), що розглядається в №№ 967, 969, 971.
Якщо фізичний зміст учням зрозумілий, треба переконати їх, що найкращий спосіб розв'язання цих і подібних їм задач — складання і розв'язання рівняння. (Для цього можна одну з задач спробувати розв'язати двома способами за арифметичними діями і розв'язанням рівняння). При цьому бажано для зразка одну із задач розв'язати і записати повністю, а до розв'язання інших зробити окремі записи.
2. Якщо вистачить часу, можна продовжити роботу учнів над вдосконаленням умінь використовувати арифметичні дії і розв'язувати за їх допомогою рівняння: учні розв'язують №№ 965 (1; 2), 957(3) і додаткові задачі 1,2.
Додаткові задачі
1) Під час розкопок знайшли малу берцову кістку довжиною 39,9 см. З'ясуйте, якого зросту була людина?
2) Як можна довести, що ліктьова кістка довжиною 20,3 см не могла належати тій самій людині?
V. Підсумок уроку
Якій з наведених схем (рис. 136) відповідає рівняння (х – 2,5) · 3 = 15?
Рис. 136
VI. Домашнє завдання
п. 31, №№968; 970; 966(1; 2).