Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 48: 3. Розв'язування задач.

Про матеріал

На уроці діти знайомляться з діленням виду 48:3.удосконалюють вміння розв'язувати рівняння та задачі вивчених видів;

Форма проведення уроку: урок добрих справ, який сприяє вихованню у дітей бажання творити добрі справи, бути доброзичливими і гуманними.

Перегляд файлу

Автор уроку: Чаусенко Наталя Анатоліївна, вчитель початкових класів Романовобалківської ЗОШ І–ІІІ ступенів, спеціаліст  вищої категорії,  старший вчитель.

Предмет: математика.

Клас:  3.

Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове  виду 48: 3. Розв'язування задач.

Мета:

Навчальна:

 -ознайомити з прийомом ділення виду 48 : 3,

- формувати навички усних обчислень,

-удосконалювати вміння розв'язувати рівняння та  задачі вивчених видів;

- створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;

Розвивальна:

  •                   розвивати  логічне  мислення, увагу, аналітико-синтетичні навички, вміння висловлювати судження.

Виховна:

  •                   сприяти  вихованню у дітей бажання творити добрі справи, бути доброзичливими і гуманними.

Очікувані результати:

Після проведення уроку

учні знають:

- алгоритм ділення двоцифрового числа на одноцифрове;

- як  обчислювати  вирази в межах вивченого матеріалу;

учні вміють:

  •                   розв'язувати   задачі складанням рівнянь;
  •                   обчислювати  вирази  в межах вивченого матеріалу;
  •                   порівнювати та аналізувати;
  •                   висловлювати свою думку по темі.

Обладнання:  ноутбук, мультимедійна  презентація, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок  засвоєння нових  знань.

Форма проведення уроку: урок добрих справ.

Методи і прийоми: слово вчителя, розповідь, пояснення,  створення проблемної ситуації, робота в групах, робота в парах,  вправи  «Подаруй посмішку», «Займи позицію», «Мікрофон».

Оформлення дошки:

По центру: запис числа  і  класної роботи.

Зліва: запис теми уроку, малюнковий  план роботи.

Перебіг  уроку

І. Мотиваційний  етап. (6хв)

1.Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Вчитель: - Який чудовий день! Сонце в небі піднімається!

Учні:  - Наш клас із гостями вітається!

Вчитель: - Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.     

Учні:       - Чому?

 Вчитель: - Бо люблю я людей і клас свій.

Учні:       - Чому?

Вчитель: - Бо чекаю любові і плідної праці.

 Учні:       - Ми любимо працю і будемо старатись

Вправа «Подаруй усмішку»

Подивіться один одному у вічі, посміхніться  і побажайте успіху в роботіта гарного настрою.

Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій іншим, нам стає   також тепло і затишно на душі.

Вправа «Мікрофон»

Скажіть, справді  гарна традиція вітатися з людьми і бажати їм доброго дня?

  •                   Як ви думаєте, чому саме так вітаються?
  •                   Який це день добрий?
  •                   Що таке добро?

Мені здається, було б дуже добре,  щоб під час сьогоднішнього уроку ми не лише гарно попрацювали над його темою, а й зробили багато добрих справ.  Чи підтримуєте ви цю думку?

Отож, у нас  сьогодні урок «Добрих справ».

Як ви думаєте, кому ви можете зробити добро?

Очікувана відповідь: мамі, татові, сестричці або братику, бабусі або дідусеві, знайомим або незнайомцям, тваринам або птахам.

Тоді рушаймо творити добро.

2. Актуалізація суб’єктного досвіду і опорних знань. 

Усний рахунок

Методичний прийом «Створення проблемної ситуації»

Діти, врятуймо  маленьке цуценятко, яке не може перескочити через високий паркан, а незабаром почнеться злива. Паркан можна розібрати, розв'язавши усно завдання, які  записані на кожній цеглинці  паркану.

48 : 6        36 : 4      5 х 10           40 : 4

3 х 100     50 : 5       80 : 10          2 х 13

26 : 2        64 : 8        60 : 30        48 : 4

13 х 3       8 х 11       32 х 3        4 х 110

48 : 3       45 : 3         84 : 7        75 : 5

Дійшовши до виконання завдань останнього ряду «паркану»,  учні розуміють, що не можуть виконати обчислення.

  • Чи можемо ми розібрати  останній ряд паркану?

(Ні, ми не вміємо обчислювати дані вирази)

  •  Що ж нам потрібно сьогодні навчитися?

(Навчитися виконувати ділення таких виразів)

II. Етап цілевизначення  та планування діяльності (4 хв)

1.Ознайомлення з темою і  метою уроку.

Отож, тема нашого уроку: ділення двоцифрового числа на одноцифрове  виду 48: 3.  Розв'язування задач.

2. Узгодження цілей і плану уроку.

Вибір особистісно значущих цілей.

 -Чого ви  очікуєте від  сьогоднішнього  уроку?

Узгодження плану наступної діяльності

  - Як ви гадаєте, які види роботи на вас сьогодні чекають?

 Це усний рахунок, вивчення нового, робота в парах, розв'язування рівнянь, робота з підручником,   робота  в групах. (Малюнковий план роботи).

- Ви згодні? Може у вас є свої пропозиції?Виконуючи послідовно ці завдання, ми прочитаємо вислів, який підсумує  наші  добрі справи.

ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу(25 хв)

1.Каліграфічна хвилинка. Вправа «Займи позицію»

На дошці записані числа:

7, 21, 14, 56, 35,48,49,63,70.

- Яке число зайве? Чому?

 7 – одноцифрове, всі решта – двоцифрові.

48 – не ділиться на 7.

70 – кругле число.

Запишіть у порядку зростання числа, які діляться на 7.

      2. Пояснення вчителем нового матеріалу. 

На минулому уроці ми навчилися  виконувати ділення виду 36:3. Повторіть алгоритм виконання цього ділення.

  •                   Двоцифрове число розкласти на розрядні доданки.
  •                   Поділити на одноцифрове число десятки і одиниці, а знайдені частки додати.

Чи можна застосувати цей алгоритм  до даного випадку ділення виду 48 : 3.

 (Ні.)

Можливо,  хто знає, як виконати  ділення,  і допоможе всім нам?

48 : 3 = ( 30 + 18) : 3= 30 : 3+ 18 : 3= 10 + 6 = 16

Запам'ятайте правило:

  •                   Двоцифрове число розкласти  на зручні доданки.
  •                   Поділити на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додати.

3. Закріплення вивченого.

Фронтальна робота

Виконаємо  завдання  останнього ряду «паркану» з поясненням.

45 : 3 = ( 30 + 15) : 3 = 30 : 3 + 15 : 3 = 10 + 5 = 15

84 : 7 = ( 70 + 14) : 7 = 70 : 7 + 14 : 7 = 10 + 2 = 12

Останній вираз спробуйте виконати самостійно.

75 : 5 = ( 50  + 25) : 5 = 50 : 5 + 25 : 5 = 10 + 5 =15

Робота в парах

А ми продовжуємо творити добрі справи. Треба допомогти молодшій сестричці зашнурувати черевик. Черевик вважається зашнурованим, якщо вирази обчислено правильно. Щоб швидше зашнурувати черевики, попрацюємо в парах.

Лівий черевик  (І варіант )                 Правий черевик (ІІ варіант )

           78 : 6                                                     60 : 5

           95: 5                                                      84 : 6

           56 : 4                                                      54 : 3

           60 : 6                          45 : 5

Перевірте правильність ваших обчислень (з монітора).

4. Фізхвилинка.

5. Тренувальні вправи.

Розв'язування рівнянь (диференційоване завдання)

Зараз допоможемо мамі помити посуд.

На кожній тарілочці записане рівняння

Х : 4 = 12       11 х Х = 66    ( 17 – 14) х У = 33    ( 50 + 13) : Х = 9

Х = 12 х 4       Х = 66 : 11      3 х У = 33                  63 : Х = 9

Х = 48             Х = 6               У = 33 : 3                   Х -= 63 : 9

                                                У = 3                           Х = 7         

Ви бачите, що тарілки є менші  і більші. Виберіть ті,  з якими  ви можете справитися.  Щоб швидше виконати цю роботу, дівчатка виберуть дві тарілочки і хлопчики – дві.

(Два учні виконують завдання на дошці)

Самоперевірка. 

Робота з підручником. Розв'язування задачі № 772

Допоможемо бабусі розкласти ягоди в пакети.

- Скільки було  кілограм черешень? а вишень?

- Чи всі ягоди розкладали у пакети?

- У скільки пакетів їх розклали ?

- Який вираз ми можемо скласти?

Записуємо вираз самостійно. Хто потребує допомоги вчителя, підніміть руку.

(28 + 32) : 4 = 28 : 4 + 32 : 4 = 7 + 8 = 15( п.)

Відповідь: використали 15 пакетів.

(Один учень записує на дошці)

 Взаємоперевірка.

Робота в групах

 Допоможемо татові  вибрати для мами квіти, щоб привітати її з першим днем весни. Квітку ми можемо подарувати тоді, коли обчислимо вирази.

(Кожна група отримує квітку.)

42 : 3 = 14       77 : 7 = 11       69 : 3 =  23    84 : 7 = 12

56 : 4 = 14       65 : 5 = 13        51 : 3 = 17    48 : 4 = 12

60 : 5 = 12      39 : 3 = 13         45 : 3 = 15     88 : 8 = 11

30 : 2 = 15       36 : 3 = 12        36 : 2 = 18      57 : 3 = 19

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап (5 хв)

1. Вправа «Мікрофон».

-Який вислів ми прочитали, виконавши всі завдання?

Коли радість даруєш іншому, радієш сам.

- Як ви його розумієте?

-  Ви всім робили добро, а для себе щось добре зробили?

- Чи все вам вдалося на уроці?

2. Самооцінка.

- Що ви можете сказати про свою роботу на уроці?

Позначте схематично.

+           -  вдалося все

+   --     - вдалося більшість

--  +      - поки що вдалося  виконати  правильно менше половини

 --          - мені поки що не вдалося виконати

Домашнє завдання (1 хв)

Обов’язкове: вивчити правило на  ст. 120, виконати № 778, № 779.

За бажанням:скласти аналогічну задачу  до задачі № 779 на знаходження невідомого зменшуваного.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
8 січня 2020
Переглядів
3334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку