Ділення раціональних чисел. Розв'язування вправ

Про матеріал

ТЕМА: Ділення раціональних чисел. Розв'язування вправ

МЕТА:

  • навчальна: закріпити вміння виконувати ділення раціональних чисел;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;
  • розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, уміння аналізувати.
Перегляд файлу

1

 

ТЕМА: Ділення раціональних чисел. Розв'язування вправ

МЕТА:

  • навчальна: закріпити вміння виконувати ділення раціональних чисел;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;
  • розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, уміння аналізувати.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, навчальна дошка.

ТИП УРОКУ: застосування знань, умінь та навичок.

ПЛАН УРОКУ

  1. Організаційний етап.                                       (1-2 хв.)
  2. Перевірка домашнього завдання.                   (4 хв.)
  3. Актуалізація опорних знань учнів.                (15 хв.)
  4. Застосування знань та вмінь.                          (18 хв.)
  5. Домашнє завдання.                                          (2 хв.)
  6. Підсумки уроку.                                               (4 хв.)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

1.1. Привітання.

1.2. Фіксація відсутніх учнів.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка наявності виконаного домашнього завдання та відповіді на запитання, які виникли в учнів при його виконанні.

Форми роботи: колективна та індивідуальна (математичний диктант).

Математичний диктант

Варіант 1

  1. Поділити число -25 на число 5 означає знайти таке число , щоб була правильною рівність…

[]

 

  1. Запишіть рівністю, що в результаті ділення числа 48 на -6 дістали число . Знайдіть значення

[48:(-6)=y, y=-8]

  1. Частка від ділення від'ємного числа на від'ємне має знак…

[Плюс]

  1. Щоб поділити два числа з різними знаками, треба…

[Поділити їх модулі і перед отриманим числом поставити знак мінус]

  1. Частка від ділення числа -12 на -3 дорівнює…

[-12:(-3)=4]

  1. Чи можна знайти частку від ділення числа 0 на -5?

[Можна, частка дорівнює 0]

  1. Чи можна обчислити значення виразу: -6 поділити на 0?

[Не можна, оскільки на нуль ділити не можна]

  1. Коренем рівняння є число…

[х=-10]

  1. При якому значення змінної буде правильною рівність           ?

[х=1]

  1.   Запишіть рівність Вона правильна, якщо

[х=-2]

  1.   Частка від ділення модуля числа -6 на модуль числа 4 дорівнює…

[6:4=3:2=1,5]

  1.   У рівнянні числа протилежні, отже, коренем рівняння є число…

[х=-1]

Варіант 2

  1. Поділити число -36 на число 6 означає знайти таке число , щоб була правильною рівність…

[]

  1. Запишіть рівністю, що в результаті ділення числа 56 на -8 дістали число . Знайдіть значення

[56:(-8)=y, у=-7]

  1. Частка від ділення двох чисел з різними знаками має знак…

[Мінус]

  1. Щоб поділити від'ємне число на від'ємне, треба…

[Поділити їх модулі і перед отриманим числом поставити знак плюс]

  1. Частка від ділення числа -15 на -5 дорівнює…

[-15:(-5)=3]

  1. Чи можна знайти частку від ділення числа -8 на 0?

[Не можна, оскільки на нуль ділити не можна]

  1. Чи можна обчислити значення виразу: 0 поділити на -3?

[Можна, частка дорівнює 0]

  1. Коренем рівняння є число…

[х=-100]

  1. При якому значення змінної буде правильною рівність      ?

[х=1]

  1.   Запишіть рівність Вона правильна, якщо

[х=-4,5]

  1.   Частка від ділення модуля числа 72 на модуль числа -6 дорівнює…

[72:6=12]

  1.   Частка двох протилежних чисел дорівнює…

[-1]

Оцінювання: кожне завдання оцінюється в 1 бал.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Під час перевірки правильності виконання математичного диктанту повторюють правила і деякі властивості ділення. Щоб повністю підготу­вати учнів до розв'язування вправ, запланованих на цей урок, розв'язуємо усні вправи.

Усні вправи

  1. Поставте замість * знаки дій, щоб виконувався порядок дій, указаний
    римськими цифрами. Можна користуватися дужками.

а) ; б) ; в) .

 

Розв'язання

а) ((-15);

б) 4,8((-9)+(-3));

в) (-64+(-8)):(-4)+2.

  1. Спростіть вираз: .

 

Розв'язання

а) ;

б) ;

в) .

 

ІV. Застосування знань та вмінь.

Форма організації діяльності учнів: колективна (обговорення завдань, які викликають труднощі), індивідуальна (індивідуальне розв’язування завдань як біля дошки так і самостійно в зошиті з наступною перевіркою та обговоренням).

  1. Виконайте дії:

а) 6,25:(-);

б) -0,78:(-2);

в) -4:1,9;

г) -3: (- 1,7);

д) -0,32:;

е) .

 

Розв'язання:

а) 6,25:(-)=-1,25;

б) -0,78:(-2)=;

в) -4:1,9=- ;

г) -3: (- 1,7)= ;

д) -0,32:;

е) .

 

  1. Виконайте дії:

а) 880:(300-350)+150:(35-45)-80;

б) (27-24:(8-11))(-9+8:(27-35));

в) -1,2: (1,5-1,8)+0,35: (0,83-0,9);

г) .

 

Розв'язання

;

г)

.

 

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) ;

б) ;

в) ;

г) ;

д) ;

е) .

 

Розв’язання

а) ;

;

;

;

;

.

б) ;

;

;

;

;

.

в) ;

;

;

;

;

.

г) ;

;

;

;

.

д) ;

е) ;

V. Домашнє завдання.

Завдання задаються з коротким поясненням.

  1. Виконайте дії:

б) ;

в) .

 

Розв’язання

б) ;

в)

.

 

  1. Розв'яжіть рівняння:

б)  ;

в) .

 

Розв’язання

.

б)  ;

;

;

;

.

в) ;

                              .

VI. Підсумки уроку.

Повторюємо правила і властивості ділення раціональних чисел.

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
2535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку