Предмет: літературне читання.
Тема. Дівчина красива, та до роботи лінива. Марина Павленко «Хатка для Нехайка» (продовження, аналіз твору).
Мета: формувати вільне володіння державною мовою:
- вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти;
- любов до читання;
- відчуття краси слова;
- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження;
- готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.
Формувати в учнів предметні компетентності:
володіти прийомами різноманітних видів аналізу художнього твору: смислового, структурного, емоційно-оцінного, художнього;
зіставляти вчинки персонажів, визначати мотив їхньої поведінки;
з’ясовувати авторське ставлення до подій і персонажів;
висловлювати власне ставлення до вчинків героїв, вміння давати найпростішу морально-етичну оцінку прочитаного, спираючись на власний досвід;
розвивати бажання читати свідомо, вдумливо з розумінням;
виховувати вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.
Обладнання: комп’ютерне забезпечення, мультимедійний супровід, Українська мова та читання : підруч. для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 // О. В. Вашуленко. – К. Видавничий дім «Освіта», 2020. – 160 с. : іл.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, аналіз твору.
Хід заняття
І. Організація класу до уроку
Правила співпраці
Щоб урок пройшов з користю, будемо:
працювати – активно,
читати – свідомо,
відповідати – доказово,
робити правильні висновки.
Психологічне налаштування
Посміхніться! Зніміть посмішку зі свого обличчя та поділіться нею з сусідом, отримайте посмішку від сусіда та прикрасьте нею своє обличчя.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці продовжуємо працювати над розділом «Чаріний світ казки». До нас завітав Капелюшник.
– це точні конкретні відповіді. Отже, …
Гра «Розшифруй слово»
Дівчатка – літературних. Обґрунтуйте свою думку.
(Якщо діти завдання виконують правильно на ітерактивній дошці зображення зникають, а з’являються літери.)
- Виконайте самоперевірку, яке слово було зашифроване? (Нехайко)
ІІІ. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
Фізкультхвилинка
Робота в парах
Підтвердіть рядками з тексту.
Робота в малих групах
— Ти хто?
— Як це хто? Нехайко! — веселенько блимнув оченятами.
— Що ти робиш у мене під шафою?
— Не в тебе, а в себе! У мене під шафою хата!
— Ти чого невмиваний? Хоч би нігті позрізував!
— Ет, нехай! — махнув рукою. — Мене все одно там ніхто не бачить!
— Де ти взявся на мою голову? — дивувалась дівчинка.
— Як це де? З порошинки! Ти що, не чула? Якщо порошинку довго не чіпати, якщо тримати її в сухому, ще й сміттячком зверху вкутати, з неї може вилупитися хлопчик-нехайко.
— Хлопчик? Нехайко? — роззявила рота Софійка.
— І не один, — охоче хвалився замазура. — Я тобі таємницю відкрию: скоро матиму братиків!
— Бра-а-атиків?! — аж похолола дівчинка.
— Не рада? Але хто ж нас розвів, як не ти? Хто, як не ти, викохує нас по всіх закапелках? Тепер дивуєшся? Хрещена мати називається! — обурено пирхнув Нехайко і вмовк.
Софійка теж мовчала. Тільки мимоволі здмухнула з Нехайкового плеча соняшникову лушпайку.
— Нехай! — чоловічок підхопив лушпайку і назад примостив. — Це — для краси!
— А... що ти їси? — спитала дівчинка.
— Усе, що зі столу падає! Ти мені щодня кришечок від хліба намітаєш, картопельки шмат часом перепаде або качанчик від яблука. Але найпоживніші, звичайно, сміттячко й пилюка. В них — усі калорії, всі вітаміни! Лише три дні не прибрано, а я ого як підріс! Навіть розмовляти навчився! Скоро переселюсь у пилюку під ліжко: там більше місця.
Послухала Софійка, подивувалася. Що за нісенітниці верзе? Пилюку їсть! Ет, нехай балакає: це навіть цікаво!
Фізкультхвилинка для очей
Гра «Фантазія»
ІV. Підсумок уроку
Рефлексія
Домашнє завдання
Намалювати ілюстрацію до казки "Хатка для Нехайка" або скласти свою казку про Нехайка.
Очікувані результати
Казка «Нехайко завжди поруч»
На подвір’ї школи жила мала піщинка, яка мріяла вирости і стати великим Нехайком. Щодня вона придивлялася до учнів, щоб знайти найбільшого нечупару, та перебратися до його домівки.
Їй сподобався Михайлик. Бігає багато, ганяючи футбольного м’яча, куряву здіймає, падає, одяг бруднить. До такого потрапити, нема чого робити. Піщинка тихенько вскочила у бутс до Михася, а той і не помітив як приніс її додому. Мала тихенько закотилася під килимок вхідних дверей. Не довго лежала, поспішила збирати порох, щоб швидше вирости. Та не так сталося, як гадалося. Сім’я Михайлика піклується про своє здоров’я. Щоранку провітрюють всі кімнати, мама ганчіркою протирає поверхні, хлопчик пилосмоком обробляє килимки, а в суботу тато ще й витріпує їх на вулиці. Бачить піщинка, що не вживеться в цій квартирі, тихенько викотилася за двері. Чекає іншого – справжнього нечупару.
Дотримуйтеся чистоти, бо й до вас завітає!
1