Розробка уроку літературного читання для 3 класу
вступ до розділу «ЛЕГЕНДИ РІДНОГО КРАЮ»
за темою: Легенда про мак
Автор: вчитель початкових класів Гусак Анна Анатоліївна
ТЕМА Легенда про мак
МЕТА Розширювати читацький світогляд учнів. Формувати навички уважного, виразного, свідомого читання. Розвивати вміння уявляти прочитане, будувати зв’язне висловлювання, відповідати повними реченнями. Сприяти творчому мисленню. Виховувати бажання пізнавати нове, бажання читати.
Обладнання. Мультимедійний комплекс, таблиця для розчитування, набори лего, тлумачні словники.
Хід уроку
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1.Вітання.
Від серця до серця лунають вітання,
Прийми найщиріші мої побажання,
Були щоб старанні,
Були щоб завзяті,
Веселі, щасливі,
Знаннями багаті.
Загадка.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ... (Батьківщини)
- Що для вас Батьківщина?
-Як ще ми можемо назвати Україну?
-Давайте пригадаємо символи України.
(Державні символи: Герб,прапор,гімн)
(Рослини символи: калина,верба,барвінок, мак)
-До речі ,яку тему ми з вами вивчаємо на уроці ЯДС?
(Рослини. Їх значення в житті людини)
- Саме з темою природи і буде пов’язаний наш урок. Бо читати ми будемо легенду про дуже гарну квітку, яка називається мак. Але це буде трішки згодом , а зараз давайте пригадаємо, що ж таке легенда.
ТЕМА УРОКУ
Легенда — народне сказання або оповідання про певні події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою.
ІІ.ПОСЛУХАЙ НАРОДНУ ЛЕГЕНДУ «ДНІСТЕР»
https://www.youtube.com/watch?v=VGc0niZbsgk
-Розкажи, як у легенді пояснюється походження назви річки?
-Звідки ,за легендою, бере початок Дністер?
-Чи сподобалася вам легенда?(діти показують )
ІІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Мо-мо-мо - до школи йдемо.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ас-ас-ас-у школі все клас.
Се-се-се – я вивчу усе.
Ду-ду-ду – додому прийду.
Лю-лю-лю- я школу люблю.
IV. РОБОТА З ТЕКСТОМ (ст..90-91)
- Прочитайте заголовок до тексту.
- Про що, на вашу думку, буде говоритися у цьому тексті?
Частину тексту читає вчитель.
Частину учні читають ланцюжком.
Останню частину читають самостійно.
V. ЛЕКСИЧНА РОБОТА.
(Кочівники – печеніги – народ , який жив у давні часи й часто переїжджав з місця на місце зі своїм житлом і майном, нападав на інші народи, грабував їх і забирав у полон.
Воєвода – тут: правитель міста.)
VI.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА З ЛЕГО https://www.youtube.com/watch?v=H_og5ONZd_s
VII. РОБОТА НАД ПИТАННЯМИ ДО ТЕКСТУ
VIII. РЕФЛЕКСІЯ З ЦЕГЛИНКАМИ LEGO
— Чи сподобався вам урок?
— Що нового дізналися на уроці?
-Оберіть цеглинку відповідного кольору:
помаранчева – на уроці мені дуже сподобалось;
зелена - на уроці мені сподобалось;
червона – на уроці мені не сподобалось.
-Створімо із цеглинок піраміду нашого настрою.
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 90-91 переказувати текст за складеним на уроці планом.