"Дніпро - наймогутніший центр виробництва ракетно-космічних систем і апаратів" - презентація стане в нагоді колегам, які планують розповісти дітям про Дніпровський Машинобудівний завод та КБ "Південне"
Дніпро - наймогутніший центр виробництва ракетно-космічних систем і апаратів. Підготувала вчитель Ніколенко М. В.
Номер слайду 2
Україна і космос. Україна була i лишається космiчною державою. Вона зробила свій внесок у скарбницю світової космічної науки. Зв'язок міцно встановився на зорі космонавтики, і витравити його зараз просто неможливо. В останні роки діяльність у цій галузі дещо уповільнилась, але, як вважають у Національному космічному агентстві України, сподівааємося, що Україна ще вийде на новий виток в освоєнні космосу
Номер слайду 3
Південний машинобудівний завод ім. Макарова Батько воєнної та мирної ракети. 744-гектарний гігант, що розкинувся у центрі Дніпра. Місто у місті та місце таємниць. Південний машинобудівний заводі імені Олександра Макарова – космічна візитівка України. Саме його вироби дозволили нашій країні змагатися у вивченні всесвіту. Автомобільний завод у Дніпропетровську заснували у 1944-ому році. Першими його виробами були прості машини, машини-амфібії та автокрани. Через гонку озброєнь із США у СССР почали шукати, де виробляти оборонні ракети. Вибір пав на новостворене підприємство. У 1951-ому його перейменовують у Дніпропетровський машинобудівний завод №586.
Номер слайду 4
У 1951 році завод був перепрофільований на серійний випуск ракет Р-1, Р-2 та Р-5 розробки Сергія Корольова. З 1954 року завод розпочав виробництво балістичних ракет стратегічного призначення Р-12, Р-16, Р-36 та інших розробки КБ «Південне» під керівництвом Михайла Янгеля. Починаючи з 60-х років ВО ПМЗ, крім бойових ракет стає виробником ряду унікальних космічних носіїв, а також космічних апаратів. Згодом, у липні 1958 р. ДКБ-586 отримало вказівку спроєктувати ракету Р-14, здатну досягнути будь-якого військового об’єкту в Західні Європі. Після всіх випробувань ракету прийняли на озброєння (травень 1961 р.).
Номер слайду 5
Ракета носій 63 С1 – вивела на орбіту перший супутник, виготовлений в Дніпрі! Він отримав назву – «Космос -1»
Номер слайду 6
Діяльність. Південний машинобудівний завод і КБ «Південне» На базі Р-14 були створенні двоступінчасті ракети-носії «Космос-1», «Космос-3»,«Космос-3 М». «Південмаш», у свою чергу, постачав для них низку компонентів. Південмаш завжди підтримував і допомагав у розробці та поставках необхідних компонентів для ракет до КБ «Південне». Дует Південний машинобудівний завод і КБ «Південне» протягом всієї діяльності сприймався як одне ціле. За часи своєї роботи Південмаш створив чотири генерації ракетних комплексів стратегічного значення, близько 400 космічних апаратів, 70 різноманітних модифікацій, космічні ракети-носії родин «Циклон», «Космос», «Зеніт».
Номер слайду 7
Ракета «Зеніт-2»«Зеніт-2» — українська ракета. Генеральний конструктор — В. Ф. Уткін. Головний розробник — КБ "Південне" (Дніпро), виробляється на дніпровському заводі ВО «Південмаш». Перший пуск РН «Зеніт-2» відбувся 13 квітня 1985 року. Всього здійснено 37 пусків РН, з них 32 успішних.
Номер слайду 8
ПМЗ – багатопрофільне підприємство Проте, діяльність заводу не обмежується лише ракетною галуззю, хоча він і є основою ракетно-космічної промисловості України. Південмаш має у своєму розпорядженні потужні галузеві виробництва, серед яких металургійне, складальне, випробувальне, зварювальне, ливарне, ковальське і механообробне. На підприємстві освоєно і впроваджено унікальні технологічні рішення. Багатопрофільність Південмашу дозволяє виготовляти продукцію для таких напрямків діяльності, як: виробництво, випробування, експлуатація ракет-носіїв космічних апаратів; оборонна промисловість; авіаційний транспорт; сільськогосподарське машинобудування; теплові електростанції. Південмаш – підприємство повного циклу. Виробництво основної частини комплектуючих деталей і вузлів, складання та випробування в умовах, наближених до відкритого космосу, здійснюється на власній виробничій базі.
Номер слайду 9
Життя заводу в наш час Нині тут займаються іноземними виробами – першим ступенем "Антаресу" та двигуном "Веги", для України збирають тролейбуси, а також займаються виробленням трамваїв. Великих замовлень (оборонних чи космічних) від держави завод не отримує.