ТЕМА. ВЕСЕЛКА
Мета. 1. Навчити учнів спостерігати за природніми явищами.
2. Вивчити кольори веселки.
3. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати у повсякденному житті.
4. Дослідити значення веселки в житті людини.
5. Навчати висловлювати свою думку та взаємодіяти з однокласниками.
Привітання
З добрим ранком. Бажаю почати ранок з посмішки і відмінного настрою, високих цілей і неймовірного натхнення. Нехай тіло буде повне сил і енергії, а душа гарно співає по нотах щастя. Зичу доброго і чудового ранку, бажаю яскравих променів сонця і щирих посмішок. Хай легко почнеться цей день, нехай крапельки ранкової роси дадуть свіжість вашим ідеям, нехай ніжний спів пташок наповнить душу натхненням і радістю.
Практичний блок
Усі учасники зустрічі стають у коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти
Ведучий кидає м’яч будь-кому і говорить вітання, називаючи його ім’я. Учасник кидає м’яч іншому і т.д.
Загадка
Після дощику буває,
Що півнеба закриває.
Кольорова дуга
Сонячна (Веселка)
Як з’явились квіти та веселка?
Колись дуже давно на землі панувала люта зима. Усе навколо було білим та змарнілим. Лише на короткий час поступалася зима літу. Але й тоді земля вкривалася хіба що папороттю та мохом, а дерева та кущі — дрібним листячком. Люди були байдужими одне до одного і ніколи не веселилися, не раділи. Адже не знали вони, що таке щастя.
Але одного разу спало на думку Матінці-Природі змінити світ, зробити його барвистим і гарним. Покликала вона до себе своїх помічників — маленьких лісових духів, і попросила у них поради: Як прикрасити цей світ? Як серця людей відігріти?— Відпусти нас до людей,— сказали лісові духи,— ми подаруємо світу красу, розвеселимо людей і зробимо їх добрими.— Але ж ви такі маленькі і беззахисні,— відповіла Природа, — як же переможете люту зиму, що заморозила людські серця? — Перетвори нас на квіти,— поросили духи. Так і зробила Природа. Але усі квіти вийшли у неї безбарвними, їх зовсім не було помітно серед зимових заметів. І тоді вона зібрала усі кольори коштовного каміння і розфарбувала квіти. А залишки фарб плеснула в небо — і виникла веселка. Здивувалися люди. Ще ніколи не бачили вони такого дива ані на землі, ані на небі. Стали вони збирати квіти і роздивлятися. І в кожного, хто близько підносив до обличчя квітку, вдихаючи її аромат, серце наповнювалося теплом і любов'ю. З тих пір на землю кожного року приходить квітуча весна, і люди зустрічають її з радістю.
Вірш про веселку
ВЕСЕЛОЧКА
Я барвиста веселочка,
маю сім кольорів,
засвітилась над селами,
над лісами вгорі.
Житу жовтого кольору
подарую в жнива,
соковито-зеленого
буде мати-трава.
А ясного блакитного
небу дам назавжди,
світанкового синього залишу для води.
Непомітно погаснувши,
упаду між дубів...
Так ніколи нічого я не лишаю собі.
(А. М'ястківський)
ВЕСЕЛКОВА ЛІЧИЛКА
В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих
утворилася веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.
(Л. Вознюк)
Обчисли та розфарбуй
Додаток 1
Прислів’я, приказки, прикмети про веселку
доповни прислів’я
Воду з річки відром не вичерпаєш, (веселку з неба рукою не схопиш).
У веселці більше червоного кольору –
до вітру)
Висока й крута веселка до тепла,
(полога і низька – до негоди).
Якщо веселка після дощу скоро пропадає (до ясної погоди, а якщо довго стоїть – до негоди). Веселка вранці – …( на дощ). Подвійна веселка – …(ознака дощової погоди). Якщо до вечора з’явилася крута веселка, буде такий же ясний день, ( а якщо полога – чекай дощу зночі). Веселка низька і кінцями впирається у воду (річки, озера або низькі місця) (до негоди). Якщо веселка з’являється до дощу, дощ припиниться, а якщо після,…( то дощ буде продовжуватися). Веселка взимку –…( до морозу або до снігу). Якщо веселка з’являється при гарній погоді – настане негода, а якщо поганий, ….(то буде сухо).
Фізкультхвилинка «Веселка»
https://www.youtube.com/watch?v=SlNDKCjybH0https:/
Василь Сухомлинський
ВЕСЕЛКА
У старого селянина тяжко захворів єдиний син Михайлик. Батько й мати дуже любили малого, їхні серця стискалися від болю при гадці, що той може померти. Що ж тоді робитимуть? Другий син у них не народиться, бо вони вже старі. Два старші сини загинули на фронті. Михайлик же — їхня єдина втіха. Хлопчик лежав біля вікна й важко дихав. Лікар тихо сказав:— У нього хворе серце. Ліки безсилі. Михайлик розплющив очі, глянув у вікно. За вікном сіріло зимове небо, земля спала під сніговим килимом. — Ой, як хочеться мені побачити веселку, — тихо прошепотів Михайлик. Батько й мати схилилися над синовим ліжком у тяжкій задумі. Потім батько встав, одягнувся. — Куди ти йдеш? — питає мати. — По веселку, — тихо каже батько. — Дивися, Михайлику, в вікно, там засяє веселка. Пішов він до коваля. Розповів йому про своє горе. Узяв коваль горно й міхи ковальські, взяв ковадло й переніс усе своє знаряддя до селянина в сад, під вікно. Розпалив горно, поклав у вогонь леміш від плуга. Коли залізо розжарилося, мов сонце, коваль витяг леміш із вогню, поклав на ковадло й став бити по ньому важким молотом. І залізний леміш засяяв, як веселка. В усі боки — на землю, на засніжені віти дерев — полетіли іскри, справжній барвистий вогняний дощ. Зачудований хлопчик не міг відірвати очей від чарівної веселки, підвівся з подушки, бліді його щоки зачервонілися. Серце хворого забилося рівніше й спокійніше. — Мамо, що буде з того вогню? — питає хлопчик, показуючи на веселку. — Леміш, — відповідає мати. — До плуга.— Ой, як мені хочеться землю орати! — вигукує хлопчик. Він підводиться й сідає на постелі. — Тепер він житиме, — тихо каже лікар.
Робота в групі
«Музичні стільці»
Коли грає музика, учні ходять навколо стільців, розставлених колом. Коли музика припиняється, кожна дитина має сісти на стілець. Якщо стільців недостатньо, діти вирішують, яким чином знайти кожному місце. Після кожного такого етапу один стілець забирають, аж поки не залишиться лише кілька стільців, на які мають сісти всі учні.
Розфарбуй веселку
Додаток 2
Виготовлення веселки
Додаток 3.
Дидактична гра. Вивчення кольору
Мета гри навчити дитину впізнавати і запам'ятовувати кольори. Всі ігри також спрямовані на розвиток логіки та мислення.
Всі ігри можна проводити з дитиною як в індивідуальному порядку. так і в груповій формі.
Гра «кольорові чашки і блюдця»
Реквізит. Для гри знадобиться дитячий посуд або аплікації кухлів і тарілочок (можна вирізати з кольорового картону). Даємо дитині кухоль, позначаючи при цьому колір, і просимо підібрати таку ж тарілочку. Або даємо тарілочку і просимо підібрати кухлик до неї. Наприклад: «Машо, знайди, будь ласка, для ось цього червоного кухлика таку ж червону тарілочку». Можна трохи змінити інструкцію: «Машо, підбери до цього жовтого кухлика червону тарілочку».
Вчимо кольори веселки. Відео веселі м’ячики.
https://www.youtube.com/watch?v=SlNDKCjybH0https://
Розгадай кросворд
Додаток 4