Добре слово - як ясне сонечко.В.Сухомлинський "Добре слово"

Про матеріал
дати учням уявлення про душевну красу і здоров’я людини,про значення добра для гармонії щастя, розвивати вміння відстоювати власну думку, розвивати здатність допомагати та співчувати рідним і близьким, розвивати творчу активність.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання  3 клас

Тема уроку. Добре слово-як ясне сонечко. В.Сухомлинський «Добре слово»

Мета: дати учням уявлення про душевну красу і  здоровя людини,про значення добра для гармонії щастя, розвивати вміння відстоювати власну думку, розвивати здатність допомагати та співчувати рідним і близьким, розвивати творчу активність.

Хід уроку

І.Організаційний  момент

  Створення емоційного настрою

Посміхніться, зніміть долонькою свою посмішку передайте її сусідові.

Подаруйте гарні слова один-одному передаючи «Сонечко добра»

Гра «Народна мудрість»(відтворити вислів)

Отже,девіз сьогоднішнього  уроку позакласного читання: «Найбільша мудрість життя – людина в світ приходить для добра»

3)Гра «Покупка добра»

- Уявіть,що ви зайшли в аптеку. Тут ви можете придбати тільки одну пігулку,це щось,що асоціюється з добром.

- А чи можна купити таку пігулку?

- А де ж можна іі взяти?(Створити).

 І саме таким творцем добра можна назвати чудову людину,яка мала велике добре серце і знала,як віддати його іншим. Це - В.О.Сухомлинський.

ІІ. Бесіда з учнями про добрий  світ казок та оповідань В.О. Сухомлинського

- Які твори Василя Олександровича про добро ми читали з вами на уроках?

- Відгадайте назву твору,над яким ми будемо сьогодні працювати.Маленька дівчинка Оля,тяжко хворіла,липовий мед, перепелині яйця,родичі,столітня Надія,єдине бажання.(«Добре слово»)

-А що може зробити слово?

ІІІ)Таксономія запитань Блума (Ромашка  Блума)

Групова робота (Учні утворюють групи)

Прості запитання

- Що сталося з Олею?

- Що робила Оля для того,щоб одужати?

Практичні  запитання

- Що б ви принесли  Олі , як би були однокласниками дівчинки?

- Чи потрібні вам добрі слова?

Оціночні запитання

- Чи всі подарунки можуть бути корисними?

- Як ви ставитеся до того, що прабабуся була самотньою?

Творчі запитання

- Що сталося б з Олею,якби прабабуся не принесла їй  найкращі подарунки?

- Які б поради ви дали б родичам бабусі?

Пояснюючі  запитання(інтерпретаційні)

- Чому руки прабабусі були зморшкуваті?

- Чому добре слово важливіше за співчуття родичів?

Уточнюючі запитання

- Якщо я правильно зрозуміла, що прабабусю давно ніхто не провідував?(зв’язати із сучасним життям)

- Якщо я правильно зрозуміла, що величезна  сила любові була в доброму слові?

ІІІ)Робота з капелюхами

                                                       Легенда

Жив на світі майстер. Для людей він виготовляв капелюхи із кольорового фетру. Люди виходили з його майстерні  з гарними капелюшками і ставали рішучими та натхненними. Коли прийшов час покидати  майстру цей світ він позвав до себе своїх шістьох синів  і залишив їм у спадок славу, майстерність і шість кольорових капелюшків. Кожен син жив своїм життям. З часом сини зустрілися.

Яким став син  з білим капелюшком(Син став поважною людиною).

Яким зробив сина чорний капелюшок ( Чорний капелюшок зробив сина прискіпливим)

А що сталося в житті сина з жовтим капелюшком(Він  став по життю оптимістом)

А як склалася доля  сина, який отримав червоний капелюшок (О, він став відомим актором і бувалим  майстром своєї справи.)

Хочеться мені (І вам я думаю теж)  дізнатися  про сина з зеленим капелюшком(Він вразив весь світ розмаїттям свого таланту)

Як же живе син , що отримав у спадок  синій капелюшок (Він став вчителем і мудрецем. До нього звертаються за мудрими порадами, за допомогою.)

Зрозуміли який гарний спадок залишив батько і кожному з них захотілося зняти свій капелюх і приміряти інший.

1)Діти обирають колір капелюха.

А)Білий капелюх (Проходимо літературний крос з тлумачним словником, що таке добро та створити асоціативний кущ.З чим у вас асоціюється це слово)

Добро-гарні і корисні справи,які можна зробити на благо людей.

Добро-милосердя,увага,піклування,співчуття,чуйність,любов.

Б)Жовтий і Чорний (Разом доводити що ДОБРЕ що ПОГАНО)

Добре що до дівчинки прийшли родичі,що принесли смачне й поживне, Що Оля це все їла, родичі давали слушні поради(дихати свіжим повітрям,добре харчуватися) всі дуже уважні,що вилікувала прабабуся добрим словом , добре що в родині є довгожителі

Погано що не викликали зразу лікаря, не почали лікувати антибіотиками, пігулками,що забули про прабабусю,не поклали тільки захворіла дівчинка а лікарню,не визвали швидку допомогу.

В)Червоний капелюх

Візьміть інтерв’ю у бабусі ( Н-д.Як прабабуся змогла дожити до 100 років?

Як їй прийшло на думку так подіяти на дівчинку,що вона одужала?)

Г)Зелений капелюх (Передбачення)

Що б сталося з дівчинкою,як би не завітала бабуся

Д)Синій каплюх

СЕНКАН

 Бабусенька

Ласкава,сердечна

Завітала,сказала,вилікувала

Безмежна сила любові у її словах.

Найрідніша.

2)Вправа «Інтрига»

ІY) Формативне  оцінювання

1)Розробимо  кластер по темі сьогоднішнього уроку .

 Вчитель.

Проявіть себе. Покажіть,як ви бачите запропоновану проблему . Це свобода вашої творчості.(Діти виготовляють кластер  у вигляді грона або пучка)

Оповідання  вчить бути уважними , турботливими до хворих близьких, рідних,  батьків,піклуватися  про них,вміти  співчувати,  найти такі слова, щоб людина одужала.

2)Вивішуємо результати роботи груп на дошці.

Вчитель

- Оцініть на стільки грамотно , відповідно темі зроблено кластери.

3)Вчитель

Я подарую вам  сердечко зі своїм словом доброти. Поспішай  і ви говорити добрі слова.

Гра «Я всім бажаю….»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
1565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку