Урок позакласного читання 3 клас
Тема уроку. Добре слово-як ясне сонечко. В.Сухомлинський «Добре слово»
Мета: дати учням уявлення про душевну красу і здоров’я людини,про значення добра для гармонії щастя, розвивати вміння відстоювати власну думку, розвивати здатність допомагати та співчувати рідним і близьким, розвивати творчу активність.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Створення емоційного настрою
Посміхніться, зніміть долонькою свою посмішку передайте її сусідові.
Подаруйте гарні слова один-одному передаючи «Сонечко добра»
Гра «Народна мудрість»(відтворити вислів)
Отже,девіз сьогоднішнього уроку позакласного читання: «Найбільша мудрість життя – людина в світ приходить для добра»
3)Гра «Покупка добра»
- Уявіть,що ви зайшли в аптеку. Тут ви можете придбати тільки одну пігулку,це щось,що асоціюється з добром.
- А чи можна купити таку пігулку?
- А де ж можна іі взяти?(Створити).
І саме таким творцем добра можна назвати чудову людину,яка мала велике добре серце і знала,як віддати його іншим. Це - В.О.Сухомлинський.
ІІ. Бесіда з учнями про добрий світ казок та оповідань В.О. Сухомлинського
- Які твори Василя Олександровича про добро ми читали з вами на уроках?
- Відгадайте назву твору,над яким ми будемо сьогодні працювати.Маленька дівчинка Оля,тяжко хворіла,липовий мед, перепелині яйця,родичі,столітня Надія,єдине бажання.(«Добре слово»)
-А що може зробити слово?
ІІІ)Таксономія запитань Блума (Ромашка Блума)
Групова робота (Учні утворюють групи)
Прості запитання
- Що сталося з Олею?
- Що робила Оля для того,щоб одужати?
Практичні запитання
- Що б ви принесли Олі , як би були однокласниками дівчинки?
- Чи потрібні вам добрі слова?
Оціночні запитання
- Чи всі подарунки можуть бути корисними?
- Як ви ставитеся до того, що прабабуся була самотньою?
Творчі запитання
- Що сталося б з Олею,якби прабабуся не принесла їй найкращі подарунки?
- Які б поради ви дали б родичам бабусі?
Пояснюючі запитання(інтерпретаційні)
- Чому руки прабабусі були зморшкуваті?
- Чому добре слово важливіше за співчуття родичів?
Уточнюючі запитання
- Якщо я правильно зрозуміла, що прабабусю давно ніхто не провідував?(зв’язати із сучасним життям)
- Якщо я правильно зрозуміла, що величезна сила любові була в доброму слові?
ІІІ)Робота з капелюхами
Легенда
Жив на світі майстер. Для людей він виготовляв капелюхи із кольорового фетру. Люди виходили з його майстерні з гарними капелюшками і ставали рішучими та натхненними. Коли прийшов час покидати майстру цей світ він позвав до себе своїх шістьох синів і залишив їм у спадок славу, майстерність і шість кольорових капелюшків. Кожен син жив своїм життям. З часом сини зустрілися.
Яким став син з білим капелюшком(Син став поважною людиною).
Яким зробив сина чорний капелюшок ( Чорний капелюшок зробив сина прискіпливим)
А що сталося в житті сина з жовтим капелюшком(Він став по життю оптимістом)
А як склалася доля сина, який отримав червоний капелюшок (О, він став відомим актором і бувалим майстром своєї справи.)
Хочеться мені (І вам я думаю теж) дізнатися про сина з зеленим капелюшком(Він вразив весь світ розмаїттям свого таланту)
Як же живе син , що отримав у спадок синій капелюшок (Він став вчителем і мудрецем. До нього звертаються за мудрими порадами, за допомогою.)
Зрозуміли який гарний спадок залишив батько і кожному з них захотілося зняти свій капелюх і приміряти інший.
1)Діти обирають колір капелюха.
А)Білий капелюх (Проходимо літературний крос з тлумачним словником, що таке добро та створити асоціативний кущ.З чим у вас асоціюється це слово)
Добро-гарні і корисні справи,які можна зробити на благо людей.
Добро-милосердя,увага,піклування,співчуття,чуйність,любов.
Б)Жовтий і Чорний (Разом доводити що ДОБРЕ що ПОГАНО)
Добре що до дівчинки прийшли родичі,що принесли смачне й поживне, Що Оля це все їла, родичі давали слушні поради(дихати свіжим повітрям,добре харчуватися) всі дуже уважні,що вилікувала прабабуся добрим словом , добре що в родині є довгожителі
Погано що не викликали зразу лікаря, не почали лікувати антибіотиками, пігулками,що забули про прабабусю,не поклали тільки захворіла дівчинка а лікарню,не визвали швидку допомогу.
В)Червоний капелюх
Візьміть інтерв’ю у бабусі ( Н-д.Як прабабуся змогла дожити до 100 років?
Як їй прийшло на думку так подіяти на дівчинку,що вона одужала?)
Г)Зелений капелюх (Передбачення)
Що б сталося з дівчинкою,як би не завітала бабуся
Д)Синій каплюх
СЕНКАН
Бабусенька
Ласкава,сердечна
Завітала,сказала,вилікувала
Безмежна сила любові у її словах.
Найрідніша.
2)Вправа «Інтрига»
ІY) Формативне оцінювання
1)Розробимо кластер по темі сьогоднішнього уроку .
Вчитель.
Проявіть себе. Покажіть,як ви бачите запропоновану проблему . Це свобода вашої творчості.(Діти виготовляють кластер у вигляді грона або пучка)
Оповідання вчить бути уважними , турботливими до хворих близьких, рідних, батьків,піклуватися про них,вміти співчувати, найти такі слова, щоб людина одужала.
2)Вивішуємо результати роботи груп на дошці.
Вчитель
- Оцініть на стільки грамотно , відповідно темі зроблено кластери.
3)Вчитель
Я подарую вам сердечко зі своїм словом доброти. Поспішай і ви говорити добрі слова.
Гра «Я всім бажаю….»