Підсумковий урок з теми «Весна іде, красу несе» (3 клас)
Мета. Удосконалювати навички читання, формувати уміння працювати над текстом, вникати у його зміст, розвивати пізнавальні інтереси, бажання більше знати, з’ясовувати невідоме, розвивати усне мовлення, виховувати любов до природи.
Обладнання. Картини весни, картки з завданнями, книжки-саморобки, квіти.
Хід уроку
1.Організація класу.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні на уроці ви зможете показати і перевірити свої знання з вивченої теми, вдосконалити навички читання, перевірити свою увагу та пам’ять, позмагатися у міцності здобутих знань, вмінні порівнювати, аналізувати, співставляти.
І , як завжди на підсумкових уроках, ви об’єднаєтесь у творчі групи, а назви знов візьмемо у ваших улюблених журналів «Пізнайко», «Смайлик», «Зернятко», «Колобок».
Весну на нашу вкраїнську землю приносять на крилах … . І несуть вони на крилах …. , щоб уквітчати землю. Але на наших стрічках ще немає квітів. Це тому, що ми не виконали необхідні завдання. За кожну правильну відповідь команди будуть одержувати квіти на свою галявину. А на стрічки будуть додаватись квіти.
Сьогодні дуже цікавий день. Зверніть увагу на число. Що можете сказати?
(Відповіді учнів). Правильно, це з точки зору математики. А ось у нашого народу цей день – день Сорока мучеників. І саме 22 березня відбувалося свято зустрічі весни. У народі так і говорили : «Весна іде, красу несе». А що ще несе весна?
Конкурс «Добери слова»
Необхідно підібрати підходящі за змістом слова до слова весна. У пригоді вам стане словниковий матеріал з вивчених творів.
1команда - прикметники;
2команда – іменники;
3команда – дієслова;
4команда – уважно слухаючи своїх друзів, складає речення про весну, використовуючи почуті слова.
Учні записують відповіді у зошити.
Конкурс «Прикмети весни»
У завданні написані прикмети весни. Вам необхідно згадати твори, а свою думку довести рядками з тексту.
Конкурс «Збери прислів’я»
Кожному з вас я роздам карточки з прислів’ями. Вам необхідно з’єднати слова стрілочками у правильному порядку, вставити пропущені букви в словах та записати пропущене слово ( підказка в дужках у деформованому вигляді). Кожна творча група читає прислів’я та пояснює його.
Фізхвилинка.
(На екрані «Весняночки» Наталії Май)
Конкурс «Хто краще прочитає і продовження складе».
Завжди тексти для позакласного читання на задану тему добираєте ви самі, а сьогодні ці твори для вас підібрала я. Але поки ластівка їх несла загубила кінцівку. Пофантазуйте тепер ви.
Конкурс «Впізнай вірш по римі».
Декілька секунд я буду показувати вам карточку з римами . Впізнайте і назвіть вірш. Додаткові бали за знання автора, вірша напам’ять.
Конкурс «Знайди малюнок»
Кожна творча група вибирає собі малюнок, описує його, до якого твору підходить, які малюнки зайві.
Конкурс «Запитання другу» за змістом прочитаних творів.
1 – «Як діти яблуньку врятували»
2 – «Сніг і підсніжник»
3 – «Як Квітень до Березня в гості їздив»
4 – «Весняний вітер».
Конкурс «Скажи своє слово»
Колективна робота
Весна –це добре ………… .
Весна – це погано……… .
Весною я радію……… .
Весною я сумую…….. .
Домашнє завдання.
Заповнити книгу-саморобку.
Підведення підсумків конкурсу.
Весна – чарівна пора року, пора надій та сподівань. Я сподіваюсь, що сьогодні ви получили задоволення, що змогли переконатися у міцності своїх знань, збагатилися досвідом.
А зараз заповнимо весняний словничок.
На великому аркуші кожен пише одне слово на весняну тему.
(За цей час – підсумок балів кожної команди).
3