Тема: "Доброта не має зросту"
Мета. Збагатити знання дітей про життя та творчість В.О. Сухомлинського; розвивати діалогічне мовлення, інтерес до читання; вчити висловлювати свою думку, працювати над прочитаним, розвивати пізнавальні здібності та творче мислення учнів; виховувати доброту, повагу до інших та бажання допомагати старшим; любов до природи свого краю.
Обладнання: портрети Матері Терези, В.Сухомлинського, квіти доброти, малюнок сонця Доброти, роздруковані тексти оповідань Хід уроку І. Організаційний момент. 1.Привітання вчителя
Усміхнемось всім навколо:
Щастя й здоров'я вам кожної днини,
ІІ. Мотивація навчальна діяльності - Діти,з чим у вас асоціюється слово « добро»? ( Діти називають)
• світло,радість,щастя • краса ,щирість,чистота
ДОБРО •підтримка,подяка,сонечко • співчуття,допомога,милосердя
У тлумачному словникові подається тлумачення, визначення слова Д Добро, доброта. ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК, добро - корисна справа. доброта - чутливе , дружнє ставлення до людей.
ІІІ Повідомлення теми уроку. 1 учень: Не залежить доброта від зросту, Не залежить доброта від віку. Доброта з роками не старіє, Доброта, як сонце, гріє. Не говори про доброту, Коли ти нею сам не сяєш Коли у радощах витаєш, Забувши про чужу біду.
2 учень: Бо доброта не тільки те, Що обіймає тепле слово В цім почутті така основа, Яка з глибин душі росте. Коли її не маєш ти, То раниш людяне в людині. Немає вищої святині, Ніж чисте сяйво доброти.
2. Розповідь про В.О.Сухомлинського.
3. Робота над прислів’ями. 3. Інтерактивна вправа «Знайди відповідність» Вчитель: -Пропоную попрацювати в парах.(Діти працюють за картками).До слів з лівої колонки відповідно дібрати слова з правої колонки, щоб утворилися можливі фразеологічні звороти , які означатимуть риси поведінки доброї людини. - Що повинна вміти робити добра людина? 1 пробачити А горе 2 допомогти Б добре слово 3поділитися Внавчання 4сказати Грозпач 5пожертвувати Д знедоленалюдина 6утішити Е образа 7розрадити Є радість 4. Слухання казки В. Сухомлинського “Пелюстка і квітка ”
Пелюстка і квітка Розцвіла біла Квітка жоржини. Літали над нею бджоли та джмелі, брали нектар. В Квітці сорок дві Пелюстки. І ось одна Пелюстка загордилася! "Я найкрасивіша. Без мене Квітка не цвіте. Я найголовніша. Ось візьму та піду - що мені?" Напружилася Пелюстка, вилізла з Квітки, стрибнула на землю. Сіла в кущі троянди і дивиться, що буде робити Квітка. А Квітка як ні в чому не бувало посміхається сонечку, кличе до себе бджіл та джмелів. Пішла пелюстка, зустріла мурашку. - Ти хто? - питає Мурашка. - Я - Пелюстка. Найголовніша. Найкрасивіша. Без мене і Квітка не цвіте. - Пелюстка? Знаю пелюстку у квітці, а на двох тоненьких ніжках, як ти, - не знаю. Ходила Пелюстка, ходила, до вечора засохла. А Квітка цвіте. Квітка і без однієї пелюстки - квітка. А пелюстка без квітки – нічого.
- Чого вчить нас ця казка? - Пропоную вам проаналізувати життєві ситуації і розказати, як мають вчинити діти. Для цього попрацюємо в групах. А щоб поділитися на групи, пригадайте якої пори року ви народилися. Пам'ятайте про правила роботи в групі. Оберіть спікера . Завдання для 2 груп:
1. Петрик не зробив домашнього завдання. Але він точно знає,що у портфелі в Оленки лежитьзошит з виконаним домашнім завданням. І ось на перерві ...
6. Складання сонечка Добра. Запишіть на ваших промінчиках, що гарного є в кожному з вас, чим ви можете зігріти оточуючих. Послухайте невеличкі оповідання, що потребують великих роздумів. Розповідь із життя Якось старенька мати приїхала до свого сина, який жив у місті, привезла різних гостинців із села. Син попросив матір прогулятися містом. Гуляючи, старенька часто зупинялась, щоб перепочити. Вони сіли в сквері на лавку. Син відійшов і сказав, що скоро повернеться. Довго виглядала мати свого наймилішого сина, але він не повернувся. Коли люди питали, як вона сюди потрапила, старенька відповіла, що заблукала. Адже її син учений, він не міг залишити її, запевняла мати. Вона не могла й подумати, що він її залишив назавжди.Чи є серце в такої людини? Якщо є, то яке воно? Чи достатньо одного розуму для морально вихованої людини? ІV Підсумок уроку. 1.Гра «Якщо людина добра» – Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять. Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні – нічого не робите. Уважно слухайте:
А що б ви хотіли зробити для людей? 2. Створення Серця Доброти Вчитель: - У вас на партах лежать паперові рожеві сердечка, які символізують ваші маленькі добрі сердечка. Напишіть коротеньке ессе на сердечках на тему: «Якби я був добрим ангелом світу…». Спробуємо утворити велике Серце Доброти. Прикріпимо на дошці
маленькі сердечка.(Діти прикріплюють на дошці уявні свої сердечка. Вчитель допомагає,щоб вийшло велике Серце Доброти). - Чи справдилися ваші очікування? |