Пропоную увазі учителів перших класів добірку ігор і завдань, які стануть цікавим доповненням основного матеріалу. Добірка містить завдання з навчання грамоти, математики, трудового навчання, образотворчого мистецтва .
Дидактичні матеріали
1 клас
«Мої друзі»
Відгадай загадку.
З ним можна все обговорити,
Обміркувати і порадитись завжди.
Цікаво з ним і у похід ходити,
Якщо не маєш його, то знайди.
Намалюй свого друга.
Пригадай мультфільм «Крихітка Єнот». Як вчинив Єнотик, щоб подружитись зі своїм відображенням у річці? Обери відповідний малюнок.
А Б В
Прочитай. Упізнай казку.
Були собі і , та й побраталися. От треба йти по . Він і каже :
– Сядь же ти , , на та їж . А я піду по . Та як прийде , то не озивайся.
Та й пішов.
Обери прислів'я, яке найточніше виражає головну думку казки «Котик і Півник».
А Нових друзів май, старих не забувай.
Б Друзі пізнаються в біді.
В Людина без друзів - що дерево без коріння.
«Графічний диктант»
Намалюй героя казки «Котик та Півник» на аркуші в клітинку, користуючись вказівкою.
⇾1 1 2 1 1 2 5
2 1 1 2 9 1 2
1 2 1 3 3 3 1
2 1 2 1 4 1 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ким виявився намальований тобою персонаж?
А лисичкою
Б котиком
В півником
Прочитай уривок з казки «Ріпка». Як ти думаєш, що допомогло персонажам казки вирвати ріпку?
Взяв дід за чуб, діда за сорочку, внучка за торочку, внучку за , собачку за хвостик. Тягнуть , упираються ногами. Промучились увесь день, а сидить у землі, як …
Обери цифру, яка вказує на кількість тварин, які допомагали людям.
А 1 Б 2 В 3
Скільки у казці було людей? Скільки було тварин? Скільки всього було персонажів? Запиши математичний вираз.
|
|
|
|
|
4.Гра «Танграм»
Користуючись геометричними фігурами, склади зображення свого домашнього улюбленця.
Опиши свого домашнього улюбленця.
Гра «Веселі лабіринти».
«Нагодуй домашнього улюбленця»
«Рибалки»
Визнач, хто з друзів кращий рибалка.
По якій доріжці має летіти м'яч, щоб опинитись у лапках друга?
Допоможи друзям зустрітися.
У світі нема однакових людей. Кожна людина – особлива. Різниця між людьми – це не причина для сварок. Знайди п'ять розбіжностей між подружками.
Доповни вірш словами.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
Послухай казку .
Урок дружби . М.Пляцковський
Жили два горобці: Чік і Чірик. Одного разу Чіку прийшла посилка від бабусі. Цілий ящик пшона.
Але Чік про це ані слова не сказав своєму приятелеві. “Якщо я пшоно роздаватиму, то мені нічого не залишиться”, – подумав він.
Так і склював всі зернятка сам. А коли ящик викидав, то кілька зерняток все ж випало на землю.
Знайшов ці зернятка Чірик, зібрав в пакетик акуратно і полетів до свого приятеля Чіка.
– Здрастуй, Чіку! Я сьогодні знайшов десять зерняток пшона. Давай їх поділимо порівну і склюємо.
– Не треба… Навіщо?.. – став відмахуватися крильцями Чік. – Ти знайшов – ти й їж!
– Але ж ми з тобою друзі, – сказав Чірик. – А друзі всі повинні ділитися. Хіба ж не так?
– Ти, мабуть, правий, – відповів Чік.
Йому стало дуже соромно. Адже він сам склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодної зернини. А зараз відмовитися від подарунка приятеля – це означає образити його. Взяв Чік п’ять зерняток і сказав:
– Спасибі тобі, Чірик! І за зернятка, і за урок… дружби…
Кого можна вважати справжнім другом?
А Чіка Б Чірика В нікого з них
Розмісти малюнки відповідно до змісту казки. Для цього у клітиночки впиши цифри 1,2,3.
Обери смайлик (постав біля нього відповідну букву), який зображає твої емоції, коли
А твій друг захворів.
Б твій друг зробив тобі сюрприз.
В твій друг переміг на спортивних змаганнях.
Г твій друг мало не впав.
Намалюй своїх друзів. Познач цифрою кількість своїх друзів. Порівняй цю кількість із сусідом по парті. Визнач, у кого друзів більше, і на скільки.
Допоможи Тарасикові дійти до свого друга по математичній доріжці. Для цього замалюй всі клітинки з виразами , у яких відповідь така ж , як у першому виразі.
5+3 |
9-2 |
5+1 |
6+4 |
10-2 |
2+5 |
10-3 |
6+2 |
3+4 |
9-1 |
4+2 |
6+1 |
2+5 |
4+4 |
3+2 |
1+6 |
3+5 |
5+4 |
7+1 |
2+7 |
10-1 |
4+2 |
2+6 |
0+8 |
Намалюй подружку ляльці.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виріж і наклей зображення друзів, які у тебе є.
Чи може казковий герой бути твоїм другом?
Оживи казкового героя.
Побудуй для казкового друга замок. Для цього використай фігури, на яких записані слова, які характеризують справжнього друга.
Гра «Чарівні окуляри»
Правила гри. Діти передають одне одному окуляри і розповідають тільки хороше, що бачать у своєму однокласникові.
Збери прислів'я, запиши його.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розгадай ребуси. Слова-відгадки поділи на склади.
а
Д''
|
|
|
|
|
|
'' '
|
|
|
|
Зроби аплікацію «Веселе курчатко» і подаруй її другові(подружці)
Пригости друга(подругу) чаєм. Для цього лініями з’єднай вираз, написаний на горнятку, з цифрою біля зображень дітей.
Розгадай кросворд. Прочитай ключове слово.
1. Хто є учнями у школі?
2. Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на …
3. Є в людини дві сестриці,
Дві сестриці-трудівниці,
Хоч і мають справжню силу,
Та легкі, неначе крила
4. Хто скликає на урок?
То гучний шкільний…
5. Всі у класі дружні ми
У шкільній одній …
1. |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2.
3.
4.
5.