Урок з навчання грамоти "Буква "ен" 1 клас

Про матеріал

Для успішного засвоєння матеріалу, підібрано різноманітні дидактичні, мовні та орфоепічні вправи, ігри та завдання. Використані парні та групові форми роботи, що активізує пізнавальну та навчальну діяльність.

Перегляд файлу

 

ТЕМА. Буква «ен» , звуки  ІнІ, ІнІ

МЕТА. Ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням, удосконалювати звуковимову, читацькі та аналітико - синтетичні навички, розвивати фонематичний слух,читацькі та мовленнєві навички, уточнювати і активізувати словниковий

запас,формувати навички співробітництва, спілкування з однолітками.

ТИП УРОКУ:комбінований.

 МЕТОДИ                                                 ФОРМИ

Розповідь                                               Активізація життєвого  

                                                               досвіду

Бесіда                                                    Рольова гра

Метод наочності                                    Практична робота

Навчальні та ігрові                                Елементи проблем-                             

вправи.                                                  ного навчання.          

                                                              Робота з дидактичними

                                                              картками.

                                                              Парна робота.

ОБЛАДНАННЯ: грамзапис,наочний матеріал: предметні та сюжетні малюнки,букв та складів, таблички зі словами .

ЛЕКСИКА: види спорту, наперсток, гільниця, нудьга, гопачок.              

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І.Організаційний момент.

Створення емоційного фону. Звучить грамзапис колискової пісні.

  • Як називається ця пісня? Чому?
  • Хто і кому її співає ? ( Дітям – мама, бабуся )
  • Погляньте на малюнок, що на дошці? Хто і кому співає? (дівчинка – ляльці)
  • Якими словами можна звернутися до мами ?

Дид.гра  «Дощик»

Мета: вчити застосовувати читацькі уміння                                 ( виразність, інтонування, швидкість ) ,розвивати увагу і пам'ять.

  • Які літери змили дощові краплини?

МАМ.   , МАМ.   , МАМ.   , МАМ.

  • Прочитай весело, сумно, швидко, повільно, як равлик.

 

 

 

 

 

 

 

      ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, активізація мислення

  1. Дид. гра «Дай ім’я ляльці»

Мета: збагачення словникового запасу, активізація мислення.

  • Ви знаєте, як звуть ляльку ?
  • Її ім’я на букву І. Дайте ім’я ляльці.

( Ірина, Ілона, Інна, Ірма, Іванка )

  1. Аналітико – синтетичні вправи

Мета : розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати, виділяти головні ознаки, порівнювати.

 

        а) дид. гра « Назви одним словом»

- Назви одним словом, визнач місце розташування звуку ІіІ в цьому слові.( Вчитель демонструє малюнки предметів.)

Багато квіток сплетених разом - … ( вінок ).

Лялька, ведмідь, машина. Барабан - … ( іграшки ) .

Шафа, ліжко, стілець, стіл - … ( меблі ) .

Ірина, Марина, Олена, Ганна - … ( імена, дівчата ) .

( Вчитель демонструє малюнок із зображенням хлопчика і пропонує виправити помилку.)

 

        б) дид. гра «Яке слово зайве?»

Вчитель промовляє слова і виставляє відповідні малюнки.

-Будьте уважні, скажіть, яке слово зайве ?

Гімнастика, футбол, фігурне катання. ( немає і)

Крісло, стілець, стіл, двері. ( не меблі )

 

ФІЗХВИЛИНКА. Орфоепічна робота. Розучування першої частини віршика з рухами .

 

           Вранці часу я не гаю,

           На зарядку вибігаю,

           Марширую, присідаю

           І не стомлююсь не трішки,

           Бо я дужі маю ніжки.

 

Словн. робота :дужі.

 

 

 

 

           Ніжки, ніжки, ноженята!

           Годі, годі нудьгувати.

           Нумо всі на килимок,

           Потанцюєм гопачок.

Словн. робота : нудьга, гопачок.

 

      ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Відгадування загадок.

 

            Все життя один одного обганяють,

            А випередити не можуть.

                                    ( Ноги.)

  • Як називають дитячі ноги? (ніжки)
  • У яких предметів теж є ніжки? ( обговорення багатозначності слова «ніжки»)
  • Назви перший звук в словах «ноги» і «ніжки».
  • Чим вони відрізняються?
  • Це голосні чи приголосні звуки ?

      ІV ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ  УРОКУ

      V  УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Дид. гра « Плескач»

МЕТА :розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати.

Учитель називає слова. Якщо в слові є звуки ІнІ , Ін’І ,учні плещуть в долоні. Вчитель виставляє малюнки предметів. Визначають : твердий чи м’який цей звук, розташовуючи малюнки в дві колонки.

 

Нитки, сонце, голка, ножиці, наперсток, гільниця.

Словн. робота :наперсток, гільниця.

  • Яке слово зайве? Чому?
  • Доповніть колонки словами з таблиці .
  • Чому на таблиці намальована мурашка ?
  • Придумайте йому іншу назву, щоб чувся звук ІнІ.
  1. Знайомство з буквою «ен», її місцем в абетці.

Вчитель демонструє букву, читає віршик

 

 

Буква «ен», немов драбинка.

Палки дві і перетинка.

  • На що схожа буква «ен» ?
  • Назви «сусідку» букви «ен» у абетці.
  • Вона стоїть попереду чи позаду ?
  •  
  • VІ ЗАСТОСУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ ТА ЧИТАЦЬКИХ УМІНЬ У ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
  1. Читання складів за картками
  2. Читання складів за табличкою швидкого читання.
  3. Читання слів за таблицею.

а) сам. Читання

б) читання «луною»

в) читання «ланцюжком»

      4. Бесіда на міркування з елементами вибіркового читання.

 

- Знайдіть і прочитайте імена.

- Вони жіночі чи чоловічі ?

- З великої чи з маленької букви пишуться імена ?

- Як лагідно, пестливо назвати дівчинку ?

- Прочитай , як звернутися до дівчинки ?

- Прочитай останні два слова. Чим вони відрізняються ?

- Зверніться до матусі по-іншому.

- Прочитай, що вигукують діти . Що це означає ?

 

      5. Складання діалогу за аналогією. Робота в парах : учень-учень. ( Аналогія : вчитель-учень.) Повторення правил спілкування.

 

      6. Бесіда за малюнком з елементами критичного мислення.

 

- Сьогодні ми в гостях у іншої родини.

- Хто на малюнку ? Це вся родина ?

- Де тато ? бабуся ? дідусь ?

- Де мама з донькою ?

- Що вони роблять ?

- Чому читає дівчинка ?

- Поставте питання сусіду за малюнком.

- Про що ще можна дізнатися за малюнком ?

 

 

 

      7. Опрацювання тексту.

 

- Послухайте і скажіть. Як звуть дівчинку ?

      а) читання вчителем

      б) самостійне читання

      в) читання за указкою

      г) читання «змійкою»

      д) вибіркове читання

- Прочитай, про що попросила мама ? (інтонаційні вправи )

- Якою була книга ?

- Що робила дівчинка ?

- А мама ?

      е) розігрування діалогу між мамою і дочкою в парі

 

      VІІ ПІДСУМОК  УРОКУ

 

Дид. гра «Якого слова не стало»

Мета : розвивати увагу, пам'ять.

Учитель пропонує дітям подивитися уважно на малюнки, які демонструвалися на початку уроку ( нитки, сонце, голка, ножиці, наперсток, гільниця ). Діти заплющують очі, вчитель – міняє місцями картки.

  • Що змінилося ?

Діти знову заплющують очі, вчитель – забирає зображення сонця.

  • Якого слова не стало ?
  • Чому я забрала саме це слово ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку