Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета: повторити з учнями задачі на рух за течією і проти течії річки; формувати вміння розв'язувати такі задачі, виконуючи додавання і віднімання десяткових дробів; відпрацювати навички виконання додавання і віднімання десяткових дробів.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
№№ 854; 870; 861 є базовим завданням (їх аналоги внесені до тематичної контрольної роботи), тому перевірку розв'язання, і за необхідності, пояснення до розв'язання треба виконати обов'язково.
II. Відтворення знань
Усні вправи
1) 4,3 + х = 7,1; 2) 6,3 – х = 2,9; 3) х – 1,5 = 6,5.
1) 3,3 + (0,7 + 5,2); 2) 3,3 + 5,9 + 0,1; 3) 3,3 – (0,1 + 0,3); 4) (3,3+ 0,1) – 0,3.
1) 5,2 м – 3 см; 2) 5,2 м – 3 дм; 3) 5,2 км – 3 м.
III. Доповнення знань
Учитель нагадує учням, що основні характеристики руху — відстань (S), швидкість (v) і час (t), пов'язані формулою S = vt, і за підручником (п. 30, приклад 2) знайомить учнів із різновидом руху, де швидкість може набувати різних значень — рух по річці (за наявності течії).
Учні знайомляться із поняттям власної швидкості (vвл.), швидкості течії (vт.) та швидкості за течією (vза т.) і проти течії (vпроти т.). Після чого в зошитах роблять записи.
vт. — швидкість течії річки;
vвл. — власна швидкість (швидкість у стоячій воді – озері);
vза т. = vвл. + vт. — швидкість за течією;
vпроти т. = vвл. – vт. — швидкість проти течії.
IV. Закріплення знань. Формування вмінь
Основний вид задач,, що повинні бути розв'язаними на цьому уроці — задачі на рух (за течією та проти течії; №№ 841; 843; 845).
Також важливо закінчити формування вмінь виконувати завдання, що передбачають додавання і віднімання десяткових дробів, уміння виразити значення величин в різних одиницях вимірювання (№ 868 (4-6), 869 (4-6)).
Якщо залишиться час, можна запропонувати учням задачі пошукового змісту: № 865 (1; 3), 866 (1; 2), 867 (1, 2, 3), 856 (3,4).
Додатково на уроці розв'язується логічна задача на повторення: вставити пропущене число, або слово, або літеру:
МОСКВА |
4,2 < х < 5,7 |
В |
ХАРКІВ |
2,3 < х < 4 |
? |
V. Домашнє завдання
п. 30, №№ 842; 844; 846; 870 (5, 6); 864.