Додавання і віднімання десяткових дробів

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання, уміння учнів додавати та віднімати десяткові дроби, вчити застосуванню одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві; корегувати обчислювальні навички та вміння.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів8,52 + 7,9 = ?

Номер слайду 2

Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння учнів додавати та віднімати десяткові дроби, вчити застосуванню одержаних знань при розв’язуванні вправ та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Номер слайду 3

Формування компетентностей: • математична компетентність: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про правила додавання і віднімання десяткових дробів, відтворити і перевірити вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів, що мають практичний зміст; ключові компетентності:• спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію; • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;• уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;• інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу

Номер слайду 4

Хід уроку. Підготовчо-мотиваційний етапІ. Організація класу. Підготовка класу до роботи. Наявність підручника, зошита, пеналу, щоденника на парті. Нагадуємо правила роботи: Уважно слухай того, хто говорить. Не критикуй! Не принижуй!Право промовчати. Взаємна повага. Дотримуйтесь визначеного часу.

Номер слайду 5

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Для зʹясування рівня складності домашнього завдання учням пропонується переглянути слайд з назвами сучасних українських пісень та обрати для себе той варіант, котрий найвлучніше передає емоції, що виникли при підготовці до уроку.

Номер слайду 6

ІІІ. Мотивація навчального процесу. Ви уже навчилися додавати та віднімати десяткові дроби. І сьогодні ми будемо розв’язувати цікаві задачі та вправи на застосування ваших вмінь. Намалюйте на полі в зошиті смайлик , який відповідає настрою з яким ви прийшли на урок. Отже, у зошитах записали 15 березня. Класна робота. Тема уроку " Додавання і віднімання десяткових дробів ".

Номер слайду 7

Сформулюйте правила додавання та віднімання двох десяткових дробів.(зрівняти в цих дробах кількість знаків після коми; записати їх один під одним так, щоб кома була записана під комою; виконати додавання (віднімання), не звертаючи уваги на коми; поставити у відповіді кому під комою в даних дробах.) ІV. Актуалізація опорних знань. Для того, аби успішно виконувати завдання, нам потрібно пригадати правила.

Номер слайду 8

З чого складається десятковий дріб?(Складається з цілої та дробової частини)Як порівнюють десяткові дроби?(спочатку зрівняти у них число десяткових знаків, приписавши до одного з них справа нулі, а потім, відкинувши кому, порівняти отримані натуральні числа)

Номер слайду 9

Чи зміниться значення десяткового дробу, якщо справа дописати нулі?(Не зміниться)Як знайти невідомий доданок?(Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок)

Номер слайду 10

Як знайти невідоме зменшуване?(до різниці додати від'ємник.)Як знайти невідомий від’ємник?(від зменшуваного відняти різницю.)

Номер слайду 11

Виконай он-лайн тестування. Виконай завдання тесту “Додавання та віднімання десяткових дробів” за посиланням вчителя.https://vseosvita.ua/test/start/fnj506

Номер слайду 12

Пропоную вам виконати вправу і дізнатися, наскільки добре ви умієте використовувати правила до розв’язування прикладів. Працюємо у парах. Завдання виконуємо уважно. Усі дії записуємо собі у зошит та, при потребі, виконуємо додавання у стовпчик. За таблицею визначте букви, що відповідають отриманим результатам. Із цих букв складіть слово.

Номер слайду 13

1) 12,2 + 1,9; 2) 14 + 19,3; 3) 8,3 – 5,7; 4) 11,8 – 10,9; 5) 17,5 + 25; 6) 37,6 – 12. АІМОРБСАХ2,642,540,532,333,324,625,614,10,9 АРАХІС

Номер слайду 14

Сьогодні «День шоколадного арахісу» Арахіс культурний, арахіс підземний або земляний горіх (Arachis hypogaea) — однорічна трав'яниста рослина  родини бобових з прямостоячим або сланким стеблом. Походить з Бразилії та росте у дикому вигляді в Південній Америці. Широко культивується в Індії, Китаї, Африці, США, глибоко ввійшов до культури цих країн. Вирощується також у Закавказзі, Середній Азії; в Україні — в степовій, частково в лісостеповій зонах. В Україні перші посіви були зроблені в районі Одеси. Цвіте з червня-липня до осені. Плоди дозрівають у вересні-жовтні. Рослина висотою 25-40 см, з гіллястим стеблом і опушеними прямостоячими листям.

Номер слайду 15

https://www.youtube.com/watch?v=FSZAuu. Herb. U&feature=youtu.be

Номер слайду 16

Згадай правила розв'язування рівнянь та виконай дії. V. Закріплення знань та вироблення вміньstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 17

ДОДАНОК + ДОДАНОК = СУМАa + x = bx = b – a Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. Розв’язування рівняньх + 3,6 = 4,8х = 4,8 – 3,6 х = 1,20,08 + х = 4,8х = 4,8 – 0,08х = 4,721,8 + х = 4,8 х = 4,8 – 1,8 х = 3style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 18

ЗМЕНШУВАНЕ – ВІД’ЄМНИК = РІЗНИЦЯx – а = bx = b – a Щоб знайти невідоме зменшуване,треба до різниці додати від'ємник.х – 0,9 = 5х = 5 + 0,9х = 5,9х – 0,9 = 0,5х = 0,5 + 0,9 х = 1,4х – 0,9 = 0,05х = 0,05 + 0,9х = 0,95 Розв’язування рівняньstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 19

ЗМЕНШУВАНЕ – ВІД’ЄМНИК = РІЗНИЦЯa – x = bx = а – b Щоб знайти невідомий від'ємник, треба від зменшуваного відняти різницю. 12 – х = 0,07х = 12 – 0,07х = 11,9312 – х = 0,7х = 12 – 0,7х = 11,31,2 – х = 0,7х = 1,2 – 0,7х = 0,5 Розв’язування рівняньstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

Робота з підручником.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Група 1 (Підприємливість і фінансова грамотність)

Номер слайду 23

Апельсини – улюблені ласощі багатьох, від малого до старого. Проте мало хто знає, що крім того, вони смачні і багаті вітаміном С, вони – відмінні лікарі. У чому користь апельсинів?Вміст в апельсинах саліцилової кислоти дозволяє їх використати для зниження температури. Як і більшість помаранчевих продуктів, апельсини є відмінним антидепресантом. Приготований з них сік-фреш відмінно підбадьорює і тонізує організм. Суміш апельсинової шкірки і трави меліси – відмінний заспокійливий засіб при сильному серцебитті. Єдине протипоказання для ” апельсинотерапії” — виразка шлунку і гастрит з підвищеною кислотністю.

Номер слайду 24

Група 2 (Екологічна безпека та сталий розвиток)У процесі росту сосна ввібрала з повітря 1,84 т вуглекислоти, із землі 0,55 т води і 0,03 т мінеральних речовин, а виділила у повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшилася маса сосни?

Номер слайду 25

В Україні налічується 17 видів сосен. Найпоширенішою є сосна звичайна (Pinus sylvestris L.), яка виростає до 40 м заввишки. Дерево живе 300–400, іноді й більше років. Латинська назва сосни звичайної — Pinus sylvestris — походить від кельтських слів «пін» — скеля і «сільвестріс» — лісова. Сосну використовують у садово-паркових насадженнях, для закріплення пісків та в полезахисних смугах. Її садять там, де потрібно створити протидію шкідливим явищам природи. Уздовж залізниць сосни затримують сніг, на берегах водойм і в пустелях – рухомі піски, в ярах коріння сосни, закріплюючи ґрунт, зупиняє його розповзання. На схилах гір і по берегах річок сосна запобігає повені, затримуючи танення снігу, який стікає не бурхливими потоками, а спокійними струмочками. Сосни – зберігачі вод: під їхнім покровом не висихають і не міліють річки.

Номер слайду 26

Група 3 (Громадянська відповідальність)Довжина морських границь Чорного моря  — 1056,5 км,  Азовського моря— 249,5 км, Керченського проливу — 49 км. Знайти загальну довжину морських границь України.

Номер слайду 27

Україна межує з сімома країнами: Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова, Росія і Білорусь. Загальна протяжність українського кордону становить 6992,982 км.

Номер слайду 28

Домашнє завдання№1405№1409 (1,3)№1431 (2,4)*№1412*

Номер слайду 29

Домашнє завдання. До складу арахіса входять білки, жири та вітаміни. Білки та жири складають 114,99 г, жири та вітаміни – 112,49 г, а разом білки, жири та вітаміни складають 138,29 г. Скільки грамів білкій, жирів та вітамінів міститься в арахісі?Білки – ?Жири – ?Вітаміни – ? 114,99 г112,49 г138,29 г1) 138,29 – 114,99 = 23,3 (г) – вітаміни;2) 138,29 – 112,49 = 25,8 (г) – білки;3) 23,3 + 25,8 = 49,1 (г) – вітаміни та білки разом;4) 138,29 – 49,1 = 89,19 (г) – жири. Відповідь: 25,8 г, 89,19 г, 23,3 г.

Номер слайду 30

Підсумково-рефлексивний етап Намалюйте на полі в зошиті смайлик , який відповідає настрою з яким ви закінчили даний урок. Дякую усім за активну участь і гарну роботу!

pptx
Додав(-ла)
Гуцал Светлана
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Презентації
Інкл
Додано
9 лютого
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку