Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Про матеріал
Мета: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до НСЗ, сформувати уявлення про алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, розпочати роботу з формування вмінь використовувати названі алгоритми (у най¬простіших випадках)
Перегляд файлу

 

 

Тема. Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Мета: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими зна­менниками та зводити дроби до НСЗ, сформувати уявлення про алго­ритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, розпочати роботу з формування вмінь використовувати названі алгоритми (у най­простіших випадках)

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Зошити збираються на перевірку

 

II. Актуалізація опорних знань

Якщо на попередніх уроках була проведена відповідна робота (див урок 15, 14), а також були добре відпрацьовані навички зве­дення дробів до НСЗ, сприйняття алгоритму додавання і відні­мання дробів з різними знаменниками не буде викликати труд­нощів у учнів Тому під час усної лічби достатньо ще раз розв'язати типові пропедевтичні завдання

Усні вправи

  1. Обчисліть  а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ;

ж) ; з) .

  1. Скоротіть дріб: ; ; ; ; .
  2. Знайдіть НСЗ для дробів: і ; і ; і ; і .
  3. Якщо ціле поділено на 12 рівних частин, яким числом позначається
    одна така частина, дві; три частини?
  4. На скільки більше за ? Яку частину цілого становить разом і частини цілого?

 

III. Формування нових знань

Викладення нового матеріалу вчитель робить на свій розсуд або за підручником, або пропонує учням самостійно опрацювати розділ.

Якщо підготовка учнів достатня, то під час обговорення (це можна запропонувати у формі роботи в групах) розв'язання задач учні доходять висновку, як знайти суму (різницю) дробів з різними знаменниками. По завершенні цієї роботи можна записати конспект 11.

 

Конспект 11

Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками:

1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)).

2) Виконати додавання / віднімання дробів з однаковими знаменниками.

3) Якщо сума / різниця — скоротний дріб — скоротити.

4) Якщо сума / різниця — неправильний дріб, то виділити цілу частину. Приклад:

1) ;            НСЗ (3; 4) =12.

2) ;             НСЗ (3; 6) = 6.

3) ;                 НСЗ (12; 8) = 24

П. 3) і 4) конспекту краще записати після розв'язування прик­ладу!).

 

IV. Формування вмінь

На цьому уроці тільки розпочинається робота з формування вмінь додавати і віднімати дроби з різними знаменниками, тому бажано на урок підібрати різноманітні завдання (приклади на «+» і «-», рівняння, найпростіші задачі), що передбачають додавання і від­німання правильних дробів. Також учителю слід звернути увагу на необхідність дотримання певних форм запису (див. конспект).

Розв'язування вправ

І рівень (усно)

  1. Обчисліть: ; .
  2. Знайдіть НСЗ для дробів: і ; і ; і ; і ; і ; і ;

    і ; і .

II рівень (письмові вправи)

  1. Обчисліть: а) + ; б) + ; в) + ; г) + .
  2. Замініть десятковий дріб звичайним і виконайте дії:
    а) 0,3 + ; б) 0,25 + ; в) 0,36 – ; г) – 0,45.
  3. Знайдіть пропущені числа.
  4. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) .
  5. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) .
  6. Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) .
  7. Маса однієї деталі кг, а другої — на кг менше. Знайдіть масу другої деталі.
  8. За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?

 

Додаткові вправи

  1. Замість * поставте знаки «+» і «-», щоб рівності стали правильними:

а) ; б) ; в) .

  1. Використовуючи кожну з цифр 1, 2, 3, 4 по одному разу, складіть такі дроби, щоб їх сума була .

V. Підсумки уроку

Чи правильно виконано додавання (віднімання) дробів?

; ;

; ;

; ;

; .

Усі «неправильні» варіанти слід обговорити.

 

VI. Домашнє завдання

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
  2. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) 0,25 + ; е) .

  1. Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) .
  2. Площа однієї ділянки га, а другої — на га більше. Знайдіть площу другої ділянки.
  3. Запишіть десятковим дробом: ; ; ; ; ; .

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку