Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками.

Про матеріал
Мета: продовжити роботу з формування вмінь застосовувати алгоритми додавання і віднімання дробів з різними знаменниками у більш складних ситуаціях (додавання до 1, а також використання властивостей додавання і віднімання).
Перегляд файлу

 

 

Тема. Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками.

Мета: продовжити роботу з формування вмінь застосовувати алго­ритми додавання і віднімання дробів з різними знаменниками у більш складних ситуаціях (додавання до 1, а також використання властивостей додавання і віднімання).

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

А. Для перевірки засвоєння знань попереднього уроку запропонува­ти учням тестові вправи з кодованими відповідями (завдання відповіда­ють базовому рівню знань учнів).

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Виконайте додавання

а) ; б) ; в) ; г) .

а) ; б) ; в) ; г) .

2. Виконайте віднімання

а) ; б) ; в) ; г) .

а) ; б) ; в) ; г) .

3. Розв'яжіть рівняння

а) ; б) ; в) ; г)

а) ; б) ; в) ; г) .

 

Б. Фронтально. Усні вправи

  1. Обчисліть:

 

  1. Знайдіть НСК чисел: 12 і 15; 15 і 30; 12, 15 і 30.
  2. Перетворіть у звичайний дріб: 0,1; 0,2; 0,25; 0,5; 0,75.
  3. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:

27 + (13 + 18);  27 – (17 + 8); (27 + 8) – 17.

  1. Подайте 1 у вигляді дробу зі знаменником: а) 7; б) 10; в) 13.
  2. Скоротіть дріб: ; ; .
  3. Запишіть мішаним числом: ; ; ; .

II. Вдосконалення знань

Якщо алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знамен­никами засвоєний учнями добре, слід переходити до наступного етапу вивчення теми:

  1. віднімання правильних дробів від 1 (пропедевтика цього моменту
    була зроблена у 5 класі);
  2. застосування властивостей додавання і віднімання для обчислень
    значень виразів.

Обговорення цих питань можна розпочати з розгляду задач, що при­водять до необхідності розв'язування цих вправ. Наприклад.

Задача 1. Першого дня заасфальтували дороги, другого — , а третього — дороги. Чи була заасфальтована вся дорога за ці дні?

Знайдіть два способи розв'язання задачі.

Під час обговорення і розв'язування задач доходимо до важливих висновків, що можна записати у вигляді конспекту 12.

Конспект 12

Властивості додавання і віднімання дробів

Якщо а, b, с — дроби, то:

1. a + b = b + a;                                   2. (a + b) + с = а + (b + с);

3. a(b + c) = (a – c) – b;                   4. (а + b) – c = (a – c) + b.

Приклади

1) ;

2) .

Доповнення до 1

                                              

 

III. Формування і вироблення вмінь

1. Вправи на знаходження доповнення дробу до 1 та додавання і порівняння дробів

  1. Знайдіть різницю: а) ; б) .
  2. За перший день Ігор прочитав кількості сторінок книжки, за дру­гий —, а за третій — решту. Яку частину книжки прочитав Ігор за третій день?
  3. Магазин продав сувій тканини за три дні. За перший день було прода­но усього сувою, за другий — 36% усього сувою, за третій — решту.

Яку частину тканини продав магазин за третій день?

  1. Один кран наповнює ванну за 15 хв, другий — за 12 хв. Яку частину
    ванни наповнять крани за 1 хв спільної роботи?
  2. Один кран наповнює бак за 24 хв, другий — за 36 хв. Чи наповнять крани за 1 хв спільної роботи більше частини бака?

2. Вправи на застосування властивостей додавання і віднімання

  1. Обчисліть, використовуючи властивості додавання і віднімання:

а) ; б) ; в) ; г) ;

д) ; е) .

  1. Через вузьку трубу басейн наповнюється за 10 год, а через широку — за 4 год. Яка труба дає менше води: широка за 3 год чи вузька — за 7 год?

 

IV. Підсумки уроку

Заповніть клітинки так, щоб рівності були правильними:

 

V. Домашнє завдання

  1. Знайдіть різницю: а) ; б) ; в) .
  2. Знайдіть значення виразу: а) 0,9 – + 0,2; б) 0,4 + ; в) – 0,1 – 0,25.
  3. Довжина прямокутника м, а ширина — на м менша. Знайдіть периметр прямокутника.
  4. Металеву трубу розрізали на три частини. Довжина першої частини становить , а другої — 0,3 довжини всієї труби. Який шматок довший — перший чи третій?
  5. За перший день турист пройшов наміченого шляху, за другий — , за третій — , а за четвертий — решту. Яку частину шляху пройшли туристи за четвертий день?

Додатково. Обчислити найзручнішим способом:

; ; .

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку