Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел
Мета: відпрацювати навички використання алгоритмів додавання і віднімання мішаних чисел.
Тип уроку: застосування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Оскільки завдання є досить об'ємними, для економії часу вчителеві можна або самотужки, або попросити «сильних» учнів (перевіривши на перерві правильність виконання завдань) записати відповіді вправ домашнього завдання. У разі необхідності найскладніші завдання (вчитель може передбачити, які саме) записати з розв'язанням заздалегідь за дошкою.
Після цього можна ще раз звернутися до ключових моментів цього розділу під час виконання усних вправ.
|
|
|
|
Картки з індивідуальним завданням бажано заповнити для «сильних» учнів і для учнів «слабких» або таких, що не встигають за темпом виконання усних вправ.
Для «сильних»
Картка 20.1 Виконайте дії: 1) ; 2) ; 3) |
Для «слабких»
Картка 20.2 Закінчіть виконання дій (впишіть правильні числа) 1) ; 2) . |
II. Актуалізація опорних знань
Здійснюється як під час перевірки домашнього завдання, так і під час виконання пропонованих вправ.
III. Відпрацювання навичок
1) Єдиним засобом для відпрацювання навичок додавання і віднімання мішаних чисел є розв'язування якомога більшої кількості відповідних завдань. Щоб заохотити і внести елементи гри у хід уроку, можна традиційні вправи з підручника «закодувати» (запропонувати кілька варіантів відповідей до кожного прикладу, врахувавши типові помилки учнів, і кожному варіанту відповіді присвоїти певну літеру. В разі правильного виконання цих завдань учень отримує ключове слово уроку).
2) Окрім відпрацьованих навичок додавання і віднімання мішаних чисел, слід звернути увагу й на інші важливі моменти:
а) використання властивостей додавання і віднімання;
б) порядок виконання дій у виразах, що містять їх більш ніж 2.
Система задач на урок може бути такою: Виконайте дії:
г) ; д) .
а); б); в);
г); д) ; е) .
д) ; е) .
а) , ; б) , .
а) і ; б) і ;
в) і ; г) і .
IV. Підсумки уроку
Учитель знову звертає увагу учнів на зміни конспекту 13 і наголошує, що у випадку, коли це дозволяють умови, можна використовувати не тільки названі алгоритми, але й і вивчені раніше властивості.
V. Домашнє завдання
а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; е) .
а) , ; б) , .
а) ; б) ; в) .