Розв'язування задач на всі дії з дробами

Про матеріал
Мета: систематизувати знання, набуті в ході вивчення теми «Дії зі звичайними дробами», та відпрацювати навички використання цих знань для виконання вправ, що передбачають усі арифметичні дії з дробами.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Розв'язування задач на всі дії з дробами

Мета: систематизувати знання, набуті в ході вивчення теми «Дії зі звичайними дробами», та відпрацювати навички використання цих знань для виконання вправ, що передбачають усі арифметичні дії з дробами.

Тип уроку: застосування вмінь і навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

  1. Домашнє завдання перевіряємо фронтально за записаними вчителем
    або учнем заздалегідь розв'язаннями.
  2. Фронтальне опитування.
  • Як записати дріб у вигляді десяткового дробу?
  • Яким десятковим дробом можна записати дріб ? ?
  • Які з дробів можна записати у вигляді періодичного дробу:
    1,6; 1,6666...; 1,060606...; 1,06? Як це зробити?
  • Наведіть приклади дробів, які можна записати нескінченним де­сятковим дробом; скінченним десятковим дробом.

 

II. Мотивація навчальної діяльності, відтворення знань (робота в парах)

Зміст бесіди в парах:

  1. Які арифметичні дії можемо виконувати:

а) з натуральними числами;

б) з десятковими дробами;

в) зі звичайними дробами?

  1. Зв'язок між десятковими і звичайними дробами.

Висновки. Ми можемо виконувати вправи, які передбачають вико­нання всіх арифметичних дій з натуральними числами; десятковими та звичайними дробами.

 

III. Засвоєння навичок

Щоб підготуватися до тематичної контрольної роботи, на цьому й наступному уроках бажано розв'язати якомога більше різнопланових завдань на множення, ділення, а також на інші арифме­тичні дії як зі звичайними, так і з десятковими дробами. Умовно їх можна поділити на такі види:

  1. обчислення значень числових виразів;
  2. розв'язування рівнянь;
  3. розв'язування задач.

Як додаткове, можна розглянути питання обчислення значень будь-яких виразів.

Урок можна присвятити обчисленню значень виразів та розв'я­зуванню рівнянь.

Бажано завдання скласти у вигляді «тріад» (тобто різнорівневі одно­планові завдання трьох рівнів складності від найпростішого до най­складнішого).

Наприклад

  1. Обчислити значення виразів:

А. а) ·; б) 6·1; в) ·20; г) ·; д) 2:1; е) :4.

Б. .

В. ;.

  1. Розв'яжіть рівняння:

A. а) ; б) ; в) ; г) .

Б. а) ; б) ; в) ; г) .

B. а) ; б) ; в) ;

   г) .

  1. Додатково. Знайдіть значення виразу:

, при а = 0; 1; 2; 4; 0,01.

IV. Підсумки уроку

Ігровий момент. Тестові запитання

Дано дріб . Учитель коротко ставить запитання. Учні відповідають.

  1. Доповнення до 1.
  2. Більше чи менше від ?
  3. Обернене?
  4. Подайте у вигляді суми (знаменники однакові).
  5. Подайте у вигляді суми (знаменники різні).
  6. Подайте у вигляді різниці (знаменники однакові).
  7. Подайте у вигляді різниці (знаменники різні).
  8. Подайте у вигляді добутку.
  9. Подайте у вигляді частки.
  10. Оберніть на десятковий дріб.

 

V. Домашнє завдання

  1. Знайдіть значення виразу:

а) ;  б) .

  1. Порівняйте значення виразів:

а) і ;  б) і .

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) ; б) ; в) .

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
4292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку