Додавання і віднімання раціональних чисел

Про матеріал
даний урок допоможе узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми; перевірити знання вміння розв’язувати задачі на додавання і віднімання раціональних чисел; формувати вміння висловлюватися українською мовою, доречно вживати математичну термінологію; формувати свідоме ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання раціональних чисел.

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми; перевірити знання вміння розв’язувати задачі на додавання і віднімання раціональних чисел; формувати вміння висловлюватися українською мовою, доречно вживати математичну термінологію; формувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: урок узагальнення.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, презентація, сигнальні картки, роздруковані завдання для самостійної роботи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Доброго дня, діти!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку «Додавання і віднімання раціональних чисел».

Запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

Сьогодні на уроці ми повторимо і узагальнимо всі ті знання, що ви отримали з даної теми і підготуємось до контрольної роботи.

Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші».

Звичайно і ви не будете спостерігачами, а, як завжди, будете старанно працювати.

ІІІ. Систематизація і узагальнення знань.

  • Актуалізація опорних знань

Вправа «Так – Ні»

(Якщо твердження правильне – зелена картка, твердження неправильне – червона картка)

  1. До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа.
  2. Модуль будь-якого числа – додатне число.
  3. Модулі протилежних чисел рівні між собою.
  4. Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число.
  5. У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного.
  6. Від'ємне число завжди менше додатного.
  7. На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля.
  8. Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться.
  9. Сума протилежних чисел дорівнює нулю.
  10. Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число.
  • Повторюємо правила

Вправа «Мікрофон»

  1. Як додати два від’ємних числа?
  2. Як додати числа з різними знаками?
  3. Як відняти два числа?
  4. Як розкрити дужки перед якими стоїть знак «+», «­–»?

 

  • Усний рахунок

Обчислити:

5 – 9     –6 + (–4)   –25 + 100

–12 + 6    17 – 19   –10 + 0,5 + 10

7 + ( –10)   –5 + 10    –10 + (–6)

–2 – 7    –8 – (–2)     11 – (–21) 

 

Знайди помилку

(a – 4) + (b –2) = – a – 4 + b – 2

(4,5 – m) – (–9,2 + n) = 4,5 – m + 9,2 + n

4 + (b – 7) = 4 – b – 7

(m + 3) – (k – 5) = m + 3 – k – 5

 

  • Робота в парах

Вправа «Хто швидше?»

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Рисунок3.pngКожен ряд отримує свій ланцюжок

І) C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Рисунок2.png         ІІ)

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Рисунок5.png

                            ІІІ)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Вправа «Чарівна квітка»

Завдання: Знайти суму всіх чисел, записаних на пелюстках квітки.

Будьте уважні! Квітка чарівна.

Чому дорівнює сума всіх чисел?  58 + (–25) = 33

 

  • Порівняти значення виразів не обчислюючи їх.

Поясни відповідь.

  >  

 

  • Розв’язування задач.
  1. Найвищий хмарочос України знаходиться у Києві. Його висота 168 м, що на 273 м вище за станцію метро «Арсенальна», яка є найглибшою станцією метро у світі. На якій глибині побудовано станцію метро «Арсенальна»?
  2. Виконати дії:
  1.    3)
  2.                                      4)
  1. Розкрити дужки і знайти значення виразу:
  1. –2,3 + (–5,2 + 1,8)
  1. Розв’яжіть рівняння
  1.  3,9 – (х – 6,1) = – 17,4   спочатку спростивши ліву частину.
  2. № 1122*(3; 5)

 

  • Самостійна робота із подальшою взаємоперевіркою

І варіант       ІІ варіант

  1. Обчислити:

а) –25 + 7      а) –14 + 6

А) –18;   Б) 18;   В) –32;   Г) 32.  А) –8;   Б) –20;   В) 8;   Г) 20.

б) –16 + (–14)     б)  –12 + (–38)

А) 2;   Б) –30;   В) 30;   Г) –2.   А) 50;   Б) 16;   В) –16;   Г) –50.

в) 6,5 + (–6,5)     в) 3,5 + (–3,5)

А) 6,5;   Б) –13;   В) 0;   Г) 13.   А) 7;   Б) 0;   В) –7;   Г) 3,5.

г) –17 – (–4)     г) –21 – (–6)

А) –21;   Б) 21;   В) –13;   Г) 13.  А) –27;   Б) 27;   В) –15;   Г) 15.

д) –15 – 3      д) –10 – 7

А) –18;   Б) –12;   В) 12;   Г) 18.  А) –17;   Б) 17;   В) 3;   Г) –3.

е) –22 – (–22)     е) – 17 – (–17)

А) 0;   Б) 44;   В) 22;   Г) –22.   А) 34;   Б) 0;   В) –17;   Г) 17.

 

2. Обчислити зручним способом:

1)                                1)

2)                       2)

 

ІV. Підсумок уроку

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\скачанные файлы.jpgРефлексія: Оцініть як ви працювали на уроці

Добре зрозумів тему і працював на уроці

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\images.png Недостатньо зрозумів тему і мало працював на уроці

Результат пошуку зображень за запитом смайлики рінокольорові Ще більше треба попрацювати над даною темою

 

V. Домашнє завдання.

Повторити: §38-42.

Підготуватися до контрольної роботи виконавши «Завдання для перевірки знань №7»

Скласти кросворд з теми «Раціональні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел»

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку