Додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач. (Інтегрований урок ( математика , економіка)

Про матеріал
Цей урок на тему " Додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач" інтегрований , об’єднує уроки математики та економіки.Мета уроку :систематизувати знання учнів про багатоцифрові числа,розвивати обчислювальні навички додавання та віднімання багатоцифрових чисел, вміння розв’язувати задачі, порівнювати та перетворювати одиниці вимірювання,розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку, прищеплювати любов до математики та економіки, повторити основні економічні поняття.
Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування  задач. (Інтегрований урок ( математика , економіка)

 

Мета. Систематизувати знання учнів про багатоцифрові числа. Розвивати обчислювальні навички додавання та віднімання багатоцифрових чисел, вміння розв’язувати задачі, порівнювати та перетворювати одиниці вимірювання. Розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку. Прищеплювати любов до математики та економіки. Повторити основні економічні поняття.

 

Обладнання. Індивідуальні  картки, економічні поняття, дерево потреб, схеми задач, ілюстрації послуг.

 

Тип уроку. Узагальнюючий.

 

                                     Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку.

 

Сьогодні незвичайний урок, бо повторюючи пройдений матеріал і розв’язуючи математичні поняття, ми одночасно будемо згадувати економічні поняття.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

 

  1. Розминка для пальців.

 

  1. Каліграфічна хвилинка: 941508( Характеристика числа)

 

 

Економіка – наука, яка вивчає виробництво, обмін, розподіл і споживання товарів та послуг.

 

  1. Математичний диктант.( Записуючи відповіді, учні заповнюють дерево потреб. Взаємоперевірка.).

 

Потреби – це необхідність у чому – небудь.

 

  • Записати число, в якому 4 сот. 5 дес.
  • 351 од. класу тисяч, 242 од. класу одиниць.
  • 150 од. класу тисяч.
  • 8 од. ІІ класу, 7 од. І класу.
  • 47 од. ІІ класу,50 од. І класу.
  • 602 од. класу тисяч і 8 од. класу одиниць.
  • 9 од. ІІ класу, 16 од. І класу.
  • 32 од. ІІ класу, 80 од. І класу.
  • 5 од. ІІІ розряду, 7 од. І розряду.
  • 2 од.V розряду.

 

  1. Одиниці вимірювання та їх перетворення. ( Кожна пара учнів отримала « листочок» з завданням. Виконуючи перетворення, учні прикріплюють « листочки» до « дерева потреб»).

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Дерева високі – високі,

Трава низенька – низенька.

Сонце спить,

Небо спить, навіть вітер не шумить.

Рано вранці сонце встало

І промінця всім послало.

 

  1. Розв’язування задач. ( Метод « Два – чотири – всі разом»)

 

Щоб задовольнити потреби, нам необхідні товари та послуги. А що необхідно для створення товарів та послуг? ( Ресурси).

Які бувають ресурси? ( Капітальні, природні та трудові).

 

І місяць - ?

 

ІІІ місяць - ? 7660 верстатів

                                                                  9470 верстатів        13680 верстатів

     ІІ місяць - ?

 

 

  1. 13680 – 7660 = 6020 ( в.) – виготовили за ІІ місяць
  2. 13680 – 9470 = 4210 ( в.) – виготовили за І місяць
  3. 7660 – 4210 = 3450 ( в.) – виготовили за ІІІ місяць

Відповідь: 6020 верстатів виготовили за ІІ місяць, 4210 – за І місяць, 3450 – за ІІІ місяць.

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Виникла потреба у відпочинку. Послухайте, хто завітав до нас. Так, це соловейко. А його спів, це яка потреба: економічна чи неекономічна?

Сонечко прокинулось,

В різні боки повернулось,

Кругом себе обернулось,

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати,

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

 

  1. Розв’язування рівнянь.( Індивідуальна робота.)

 

Товари – це речі, до яких люди можуть доторкнутися або взяти їх у руки.

 

Послуги – це дії, які люди здійснюють для інших людей.

 

Проміжні товари – це ті речі, які зазнали впливу людської праці та використовуються для виробництва інших речей.

 

А хто ми з вами? ( Споживачі)

 

Повторимо, як знайти невідомий доданок, невідоме зменшуване, невідомий від’ємник.

 

890 – х = 195   х – 194 = 501   х + 103 = 798

Х= 890 – 195   х = 501 + 194   х = 798 – 103

Х = 695    х = 695    х = 695

 

 

  1. Додавання та віднімання багатоцифрових чисел.

 

Розв’язавши приклади на додавання та віднімання багатоцифрових чисел, заповнюємо таблички. Перегорнувши таблиці, відкриваємо ілюстрації товарів та послуг.( Робота в парах).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   71564 - 26248

 

 

 

 

  106093 - 45316

    

   9906 + 1236

 

  27895 + 13844

 

 27563 + 27684

 

 

 

 

  55211 - 34936

 

 55217 – 20311

 

 

 

 

 9906 - 1236

 

 27895 + 13844

 

 

 

 98764 - 24964

 

 98764 + 24964

 

 

 

 

  14051 + 27895

 

 41153 - 13844

 

 

 

 12345 + 46875

 

 46874 - 12345

 

 59273 - 46874

                  


 

 

j0234266  j0195384
 

 

 

10) Знаходження частини від числа. ( Метод « Ажурна пилка»)

       

                       2 / 3 від 189                3 / 5 від 750

 

               1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

          В    И   А    І    Р   Б    Д   К    Е    Н

 

  • Молодці, ви утворили слово ВИБІР.

 

11) Робота з геометричним матеріалом.( Індивідуальна робота).

 

Увесь час ми робимо вибір.

 

Альтернатива – це те, із чого ми вибираємо.

 

Ціна, альтернативна вартість.

 

  • Ось і ви зараз зробите вибір, якої фігури вам треба знайти периметр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевіряємо відповідь.

 

Відповідь: периметр прямокутника 60 см, периметр квадрата  60 см.

 

ІV. Домашнє завдання за рівнями.

 

ІV рівень

 

 Виконай обчислення у стовпчик:

 

3 4 8 х 25   8 7 9 х 46   4 5 6 х 37  8 7 9 х 52

 

4 4 1 8 5 0 : 5   3 2 4 5 7 9 : 3  1 6 0 0 3 4 :  4 6

 

Задача

 Три кілограми ячменя за поживністю дорівнюють 4 кг вівса. Скільки кілограмів ячменя дорівнюють 56 кг вівса?

 

І рівень

Виконай зазначені дії.

540 • 100 =______   562 000 + 75 = 

50 000 :100 =          321 000 + 699 = _

Заміни меншими мірами.

м

З м 40 см =______см      5 км 400 м =______

Зт200кг =________кг     2 ц 50 кг =_______кг

 

Обчисли.

7/4 від 20 =__________________;

 

1 / 5 від 300 =________________.

 

 

 

III рівень

 Запиши цифрами числа, у яких: триста п'ятдесят одна одиниця класу тисяч і двісті сорок дві одиниці класу одиниць

8 одиниць другого класу і 7 одиниць першого класу

47 одиниць другого класу і 50 одиниць першої о класу

У числі 578432 всього:

___тисяч;____десятків тисяч;______сотень;

десятків.

 

 Запиши у вигляді суми розрядних доданків. 570 454

 

 Розв'яжи приклади у стовпчик.

8 2 0 :  4  5 8 8 :  84  7 1 3 : 3 1  2 8 х 42

 

 

ІІ рівень

 

Порівняй :

16 км 5 дм  *  16 км 500см

14 дм 5 см  *  14 дм 60мм

 

Виноградний сік розлили у 50 великих і 25 менших банок. Місткість великої банки 3 л. Яка місткість меншої банки, якщо соку було 400 л?

 

V. Підсумок уроку.

 

Які основні математичні теми ми повторили?

 

Які основні економічні поняття запам’ятали?


 


 

1

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку