Тема. Додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач. (Інтегрований урок ( математика , економіка)
Мета. Систематизувати знання учнів про багатоцифрові числа. Розвивати обчислювальні навички додавання та віднімання багатоцифрових чисел, вміння розв’язувати задачі, порівнювати та перетворювати одиниці вимірювання. Розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку. Прищеплювати любов до математики та економіки. Повторити основні економічні поняття.
Обладнання. Індивідуальні картки, економічні поняття, дерево потреб, схеми задач, ілюстрації послуг.
Тип уроку. Узагальнюючий.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку.
Сьогодні незвичайний урок, бо повторюючи пройдений матеріал і розв’язуючи математичні поняття, ми одночасно будемо згадувати економічні поняття.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
Економіка – наука, яка вивчає виробництво, обмін, розподіл і споживання товарів та послуг.
Потреби – це необхідність у чому – небудь.
Дерева високі – високі,
Трава низенька – низенька.
Сонце спить,
Небо спить, навіть вітер не шумить.
Рано вранці сонце встало
І промінця всім послало.
Щоб задовольнити потреби, нам необхідні товари та послуги. А що необхідно для створення товарів та послуг? ( Ресурси).
Які бувають ресурси? ( Капітальні, природні та трудові).
І місяць - ?
ІІІ місяць - ? 7660 верстатів
9470 верстатів 13680 верстатів
ІІ місяць - ?
Відповідь: 6020 верстатів виготовили за ІІ місяць, 4210 – за І місяць, 3450 – за ІІІ місяць.
Виникла потреба у відпочинку. Послухайте, хто завітав до нас. Так, це соловейко. А його спів, це яка потреба: економічна чи неекономічна?
Сонечко прокинулось,
В різні боки повернулось,
Кругом себе обернулось,
Стали квіти оживати,
Пташки пісеньки співати,
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Товари – це речі, до яких люди можуть доторкнутися або взяти їх у руки.
Послуги – це дії, які люди здійснюють для інших людей.
Проміжні товари – це ті речі, які зазнали впливу людської праці та використовуються для виробництва інших речей.
А хто ми з вами? ( Споживачі)
Повторимо, як знайти невідомий доданок, невідоме зменшуване, невідомий від’ємник.
890 – х = 195 х – 194 = 501 х + 103 = 798
Х= 890 – 195 х = 501 + 194 х = 798 – 103
Х = 695 х = 695 х = 695
Розв’язавши приклади на додавання та віднімання багатоцифрових чисел, заповнюємо таблички. Перегорнувши таблиці, відкриваємо ілюстрації товарів та послуг.( Робота в парах).
71564 - 26248
|
106093 - 45316 |
9906 + 1236 |
27895 + 13844 |
27563 + 27684
|
55211 - 34936 |
55217 – 20311
|
9906 - 1236 |
27895 + 13844
|
98764 - 24964 |
98764 + 24964
|
14051 + 27895 |
41153 - 13844
|
12345 + 46875 |
46874 - 12345 |
59273 - 46874 |
10) Знаходження частини від числа. ( Метод « Ажурна пилка»)
2 / 3 від 189 3 / 5 від 750
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
В И А І Р Б Д К Е Н
11) Робота з геометричним матеріалом.( Індивідуальна робота).
Увесь час ми робимо вибір.
Альтернатива – це те, із чого ми вибираємо.
Ціна, альтернативна вартість.
Перевіряємо відповідь.
Відповідь: периметр прямокутника 60 см, периметр квадрата 60 см.
ІV. Домашнє завдання за рівнями.
ІV рівень
Виконай обчислення у стовпчик:
3 4 8 х 25 8 7 9 х 46 4 5 6 х 37 8 7 9 х 52
4 4 1 8 5 0 : 5 3 2 4 5 7 9 : 3 1 6 0 0 3 4 : 4 6
Задача
Три кілограми ячменя за поживністю дорівнюють 4 кг вівса. Скільки кілограмів ячменя дорівнюють 56 кг вівса?
І рівень
Виконай зазначені дії.
540 • 100 =______ 562 000 + 75 =
50 000 :100 = 321 000 + 699 = _
Заміни меншими мірами.
м
З м 40 см =______см 5 км 400 м =______
Зт200кг =________кг 2 ц 50 кг =_______кг
Обчисли.
7/4 від 20 =__________________;
1 / 5 від 300 =________________.
III рівень
Запиши цифрами числа, у яких: триста п'ятдесят одна одиниця класу тисяч і двісті сорок дві одиниці класу одиниць
8 одиниць другого класу і 7 одиниць першого класу
47 одиниць другого класу і 50 одиниць першої о класу
У числі 578432 всього:
___тисяч;____десятків тисяч;______сотень;
десятків.
Запиши у вигляді суми розрядних доданків. 570 454
Розв'яжи приклади у стовпчик.
8 2 0 : 4 5 8 8 : 84 7 1 3 : 3 1 2 8 х 42
ІІ рівень
Порівняй :
16 км 5 дм * 16 км 500см
14 дм 5 см * 14 дм 60мм
Виноградний сік розлили у 50 великих і 25 менших банок. Місткість великої банки 3 л. Яка місткість меншої банки, якщо соку було 400 л?
V. Підсумок уроку.
Які основні математичні теми ми повторили?
Які основні економічні поняття запам’ятали?
1