Доклад «Методика підготовки майбутніх керівників дитячих хореографічних колективів до формування хореографічних умінь школярів»

Про матеріал
Доклад «Методика підготовки майбутніх керівників дитячих хореографічних колективів до формування хореографічних умінь школярів».
Перегляд файлу

Доповідь

                             Шановні члени державної комісії!

Вашій увазі пропонується дипломна робота на тему: «МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ДИТЯЧИХ ХОРЕОГРАФІЧНИХ КОЛЕКТИВІВ ДО ФОРМУВАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНИХ УМІНЬ ШКОЛЯРІВ».

 

Актуальність дослідження полягає в тому,що сьогодні  переломні моменти у становленні України, як незалежної держави, входженням її у європейський освітній простір вимагають суттєвих перетворень та модернізації змісту освіти на усіх ланках. Низка нормативних державних документів як от Національна доктрина розвитку освіти України, Новий Закон  України «Про освіту», «Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років», концепція «Нова школа» зазначають, що головним стратегічним напрямком вітчизняної освіти є формування  високого духовного потенціалу кожного члена суспільства, його естетичних якостей. Однією зі змістових ліній життєдіяльності дітей базовий компонент  освіти в Україні визнає мистецтво, яке спрямоване на формування естетичного ставлення до реального світу і передбачає художньо-практичну та творчу діяльність. Ефективним засобом духовного розвитку дітей є хореографія, основу якої складає танцювальна діяльність. Важливість та значущість занять хореографією пояснюється тим, що танок за своєю природою є синтетичним видом мистецтва, котрий поєднує в собі духовно-культурний та тілесно-культурний компоненти, гармонія яких впливає на різнобічний розвиток дітей. Одним з напрямів фахової підготовки майбутніх учителів хореографії є методика підготовки студентів до керівництва дитячим хореографічним колективом. Загальнотеоретичні основи професійної підготовки педагога-хореографа досліджувалися у працях Л. Андрощук, Г. Березової, Л. Бондаренко, А. Ваганової, Є. Валукіна, К. Василенка, С. Забредовського, К. Голейзовського, Р. Захарова, О. Мартиненко, О. Ребрової, О. Таранцевої, Ю. Тараненко, А. Тараканової,  Л. Цвєткової, та інших дослідників.

Процес підготовки сучасних фахівців-хореографів передбачає формування міцної теоретичної бази знань, широкого спектру практичних умінь та навичок, необхідних у майбутній професії. Вона має комплексну структуру, будується на основі взаємодії різних видів хореографічної діяльності за умов глибокого й ефективного поєднання інформаційної та творчої функцій навчання.

 

Виходячи з актуальності та зазначених протиріч  була обрана тема магістерської «МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ДИТЯЧИХ ХОРЕОГРАФІЧНИХ КОЛЕКТИВІВ ДО ФОРМУВАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНИХ УМІНЬ ШКОЛЯРІВ».

Мета дослідження  полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці методики підготовки майбутніх керівників дитячих хореографічних колективів до формування хореографічних умінь школярів.

Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки студентів-хореографів у вищих закладах педагогічної освіти. 

Предмет дослідження – методика підготовки майбутніх учителів хореографії до формування хореографічних умінь молодших школярів в дитячому  хореографічному  колективі.

Відповідно до об’єкта, предмета, мети дослідження визначено завдання та комплекс методів, які представлені на сторінці 4 магістерської роботи.

В першому розділі «Теоретичні основи дослідження підготовки майбутніх керівників дитячих хореографічних колективів до формування хореографічних умінь школярів». проаналізовано наукову літературу з проблеми дослідження, погляди психологів та педагогів; ( Дослідженні аспекти вироблення знань, умінь і навичок  в працях М. Гриньової, С. Кисельгофа, Є. Мілеряна, А. Москаленко, К. Платонова, Н. Тализіної, К. Ушинського. До обґрунтування особливостей та закономірностей вироблення загальноосвітніх умінь і навичок звертають свої наукові зацікавлення С. Архангельський, Г. Атанов, Е. Кабанова-Меллер, О. Левинов, Н. Лошкарьова, O. Усова.

Дидактичний аспект даної проблеми висвітлюють Ю. Бабанський, С. Баранов, В. Онищук.  Зясуванню шляхів, форм і методів вироблення умінь присвячують свої праці Н. Бежанова, З. Захарчук, Н. Карапузова, Я. Кодлюк, Г. Селевко, Н. Скрипченко, О. Снісаренко, Л. Спірін, А. Супрун).

          У другому розділі «Дослідно-експериментальна робота з підготовки майбутніх керівників дитячих хореографічних колективів до формування хореографічних умінь школярів»  розкривається зміст експериментальної роботи, форми і методи його реалізації, здійснюється порівняльна характеристика результатів обох зрізів експерименту.

                  Дослідно-експериментальна  робота проводилась за двома напрямками: на базі факультету музичної та хореографічної освіти Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського»  серед студентів 4 курсу. Загальна кількість студентів становила 20 чоловік та в ансамблі народного танцю «Райдуга» (м. Ізмаїл) серед учнів молодшого шкільного віку. Кількість учнів – 18 дітей.

У ході констатувального етапу експерименту були використані такі методи: анкетування, бесіди, аналіз практичного досвіду студентів, спостереження, опитування, інтерв’ю, контрольних робіт, творчих завдань, аналіз результатів творчих завдань. Результати першого етапу експерименту засвідчили, що більша частина студентів засвідчує низький рівень підготовки до формування хореографічних умінь молодших школярів (56%), середній рівень складає 33, 3% студентів і лише 10,6 % майбутніх учителів хореографії засвідчили високий рівень підготовки до майбутньої професійної діяльності в якості керівника дитячого хореографічного колективу.

В процесі експериментальної роботи з метою визначення рівнів підготовки майбутніх учителів хореографії до формування хореографічних умінь школярів, результати якого не задовольнили нас, а а отримані цифри констатації рівнів підготовки майбутніх учителів хореографії до роботи з молодшими школярами стали яскравим доказом необхідності проведення формувального експерименту щодо організації експериментальної роботи з підготовки студентів до роботи в дитячих хореографічних колективах.

 

Реалізація завдань формувального етапу експерименту відбувалася за допомогою наступних методів, які визначені на сторінці  58

Формувальний експеримент проходив у 3 етапи.

        

Порівняльний аналіз результатів обох зрізів експериментальної роботи засвідчив, що рівні підготовки майбутніх керівників хореографічних ансамблів після проведення формувального етапу експерименту суттєво змінилися за усіма визначеними критеріями та показниками. Так, високий рівень підготовленості студентів до формування хореографічних умінь молодших школярів на констатувальному етапі експерименту становив 10,6%, а після проведення  формувального етапу експерименту становив 18,3%, тобто підвищився на 7,7%; середній рівень підготовленості студентів до формування хореографічних умінь молодших школярів першого зрізу був 33,3%, а після другого зрізу становив 44,6%, тобто підвищився на 11,3%; на низькому рівні підготовленості до формування хореографічних умінь молодших школярів на початку експериментальної роботи знаходилися 56% студентів, а на завершальному етапі кількість студентів становила 37%, тобто низький рівень підготовленості студентів до формування хореографічних умінь молодших школярів зменшився на 19%. Представлені результати підтверджують ефективність запропонованої нами методики підготовки майбутніх учителів хореографії до формування хореографічних умінь школярів.

 

      Дякую за увагу!

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку