ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ (8 клас)

Про матеріал
ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ (8 клас). Матеріал містить у собі текст для написання переказу у 8 класі
Перегляд файлу

8 КЛАС

ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ З ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ

ЗЕМЛЯНІ МЛИНЦІ

     У ту страшну, голодну весну, коли й земля, здавалося, стогнала «їсти»!, навіть діти не бавилися в свої звичайні ігри, а гралися в їжу.

     Випікали з чорної, розмоченої дощами землі пишні перепічки та млинці, варили з назбираних камінців галушки та вареники. Потім ходили одне до одного в гості, церемонно припрошували покуштувати багатих страв, розпускали неіснуючі ремінці на розбухлих від лободи та полови животах.

     Сьогодні ми мали гостювати у Ванька, що жив за чотири хати.

     Ми вийшли на вулицю і відразу ж зупинилися: біля воріт стояла сусідська дівчинка і гірко плакала.

     Не задумуючись, я запитав:

     - Хочеш з нами? В гості до Ванька?

     - Хочу, - погодилась Ганнуся.

     Вона була дуже худа, і тоненькі, як палички, ноги, здавалося, ось-ось, не витримають, поламаються, лише великий живіт, віддуваючись наперед, задував брудну сорочину.

     - А що в гостях? – допитувалася вона, намагаючись не одстати від мене.

     - Там будуть отакі-о млинці, галушки і вареники з сиром, - відразу ж включився я в гру.

     Ванько зустрів нас у «світлиці».

     - Сідайте, дорогі гості, та їжте, що бог послав!

     Вдаючи, що сіли до столу, ми вмостилися на спориші навколо черепків із водою, якихось купок, прикритих зеленими лопухами. Ганнуся швиденько підняла лопух і недовірливо подивилася на чорний земляний млинець. А ми вдавали, що їмо ті млинці. Тоді й вона вхопила млинець швидко надкусила й почала жувати.

     І раптом Ганнуся гірко заплакала. Випльовуючи землю, вона плакала так, що аж трусилося худеньке тільце, а обличчя її розпачливо кривилося.

     - Хочу справжніх! Хочу млинців! – не вгамовувалася Ганнуся, а ми мовчки дивилися на неї, бо нам самим хотілося, дуже хотілося справжніх пшеничних млинців!

(За А. Дімаровим; 252 слова)

     Попереднє опрацювання тексту

А. Визначити стиль, тип мовлення тексту?

     У який час відбуваються події у тексті?

     Що характерно для цього періоду?

     Який вигляд мала Ганнуся?

     У які ігри гралися діти?

     Хто і чим пригощав у цей день друзів?

     Як відреагувала дівчинка на таке частування?

 

Б. 1. Словникова робота:

     галушки – поширена борошняна страва в Україні, готують із гречаного,  

     житнього чи пшеничного, а в карпатських селах із вівсяного борошна;

     світлиця – чисте парадне приміщення;

     черепок – (глека), глиняний посуд, горщик, чашка, миска;

     вареник – різновид вареного пиріжка із сиром, ягодами, картоплею;

     млинець – мякий коржик з рідкого тіста, спечений на сковороді.

     2. Синонімічний ряд до слова світлиця (кімната, хата, вітальня)

     3. Пояснити орфограми у словах: перепічка, розпускати, ось-ось, віддуваючись,  

     отакі-о, недовірливо, обличчя.

     4. Розставте й поясніть розділові знаки: Не задумуючись я запитав

       Хочеш з нами В гості до Ванька 

       Хочу погодилася Ганнуся

      5. Скласти план.

 

     Орієнтовний план

     1. Ігри дітей у голодну весну.

     2. Зустріч з Ганнусею.

     3. В гостях у Ванька.

     4. Частування Ганнусі.

 

     Завдання

     Написати докладний переказ тексту, доповнивши його знаннями про

     голодомор.

 

     Список використаних джерел

     1. А. Дімаров. На коні і під конем // Хортиця. – 2015. - №5. – С. 42-54.

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
29 травня
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку