Доповідь для наради "Створення на уроках англійської мови ситуацій захопленості навчальним матеріалом"

Про матеріал
Доповідь для наради "Створення на уроках англійської мови ситуацій захопленості навчальним матеріалом"
Перегляд файлу

Новоукраїнська Зош І-ІІІ ступенів

Виступ

Створення на уроках англійської мови ситуацій захопленості навчальним матеріалом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учителя Шевчик Євгенії Вікторівни

 

 

 

 

 

 

Новоукраїнка, 2015

 

 


ʺ Урок - це форма організації навчальних занять, яка регламентує довершений обсяг навчального матеріалу для засвоєння його учнями. Урок – це те місце, де відбуваються основні процеси навчання, виховання й розвитку особистості ʺ В. О. Сухомлинський

Сучасний урок – це традиційні підходи + інноваційні. Сучасний урок – це урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня.

Одне із завдань сучасного уроку – виховання якостей особистості, працелюбність, бажання бути корисним.

Це завдання виконати на уроках англійської мови було не так просто для молодого спеціаліста. Але з часом, коли контакт налагоджений з кожним класом, де я викладаю англійську мову, а це з першого по одинадцятий клас; коли вже знаєш потенціал, настрій, знання, вміння і навички класу, то просто знайти відповідні методи і прийоми навчання, дати мотивацію учням.

Не дивлячись на свій невеликий досвід у роботі в школі, назбиралось чимало прикладів та матеріалів, які використовувала у своїй діяльності на уроках англійської мови для створення ситуацій захопленості навчальним матеріалом. Ці ситуації захопленості навчальним матеріалом у своїй практиці я розподіляю на 3 групи ( за віком ):

І – молодші класи (1-4)

ІІ – середні (5-8)

ІІІ - старші (9-11)

Коли працюєш з учнями всієї школи, недоречно, на мою думку, давати іншу класифікацію, хоча можна було б розподілити за метою чи за типом уроку. Ті прийоми, які цікаві молодшим учням, учням середнього віку будуть не цікавими, а для старших учнів нудними і не вдалими. Та є одна єдина вимога до всіх учнів, яку повинен забезпечити вчитель – учні не повинні залишатися бездіяльними на уроці.

Найчастіше, щоб урок зробити цікавішим і захопити молодших учнів я вдаюсь до таких прийомів:

1 -  Коротке повторення вже вивченого матеріалу

Учні молодших класів з задоволенням співають пісню ABC song” на початку уроку, щоб згадати літери, настроїтись і переключитись на англійську мову.

2 – Вивчення віршів (коротеньких)

3 – Різноманітні фізкультхвилинки

Зі свого досвіду можу сказати, що дуже важливо, щоб вони змінювались, бо одна й та сама швидко набридає. Ці фізкультхвилинки складаються зі слів у віршованій формі, які стосуються теми, яка вивчається. Якщо це вивчення частин тіла, то ще й співаємо під музику і показуємо відповідну частину тіла, яку називаємо.  ( пісня “Head, shoulders, knees and toes” “Голова, плечі, коліна, пальці на ногах”).

Якщо це вивчення числівника від 1 до 10 першому класі, від 10 до 20 у другому класі, і повторення у третьому і четвертому класах від 1 до 20, то учні разом з учителем, стоячи або сидячи з місця, витягують руки перед собою, показують долоні і називаючи англійською мовою числівники, загинають пальці під рахунок. Називаємо one - загнули один палець, говоримо twoзагнули наступний палець,… і так далі.

4 – Використання наочності

У 2 класі при вивченні теми ʺМоя сімʹяʺ діти приносили фотографії своєї сімʹї і за допомогою вчителя представляли своїх рідних. У 3 і 4 класі діти вже самі малювали Родинне дерево і підписували членів родини англійською мовою.

У 1 класі при вивченні теми ʺМої іграшкиʺ, кожен учень приніс рекомендовані вчителем іграшки, і вже на уроці використовуючи таку наочність вчилися говорити речення ( I have got a doll. I have got a red car.)

Вчитель приносить на урок таку наочність: картки з літерами, кольорами; малюнки і розмальовки країн, де розмовляють англійською мовою – розфарбувати, підписати і назвати англійською мовою; розфарбувати овочі і фрукти, підписавши їх англійською мовою і вставити артикль перед словом.

Щодо учнів середніх класів, то в 5-8 класах можна подивитися цікаві презентації про Велику Британію, Америку, Канаду від різних учнів, а також усні доповіді. Усні доповіді учні готують до текстів, які їм потрібно перекласти на рідну мову. Один учень готує доповідь, можливо з малюнками, виступає на початку уроку, а потім вже перевіряємо  переклад тексту з підручника, це допомагає  при перекладі, адже сенс почутого і в тексті частково співпадає, потім порівнюємо почуте і переклад.

Легке і цікаве завдання для учнів-заповнення таблички. Це може може бути завдання-скласти свою табличку, як опитувальник.

Робота зі старшими учнями трохи складніша, адже захопити на уроці не завжди вдається. Для них підбираються інші прийоми, які вони просять самі. Найчастіше це вікторини, в яких вони отримують бали, а потім переводимо в оцінку. Часто просять подивитися фільм, але ті фільми, які можна показати, учнів не завжди цікавлять. Це може бути мультфільм ʺІсторія про сонну балкуʺ - у 10 класі, або фільм ʺМашина часуʺ - в 11 класі. Спочатку дивимось фільм, а потім читаємо відповідний текст і його вже легко перекладати, потім порівнюємо текст з фільмом.

З цікавістю учні 10 класу писали один одному листи, які можна було закінчити за власним бажанням, де учні виявили свою фантазію. В оформленні листа проявили креативність. Робили конверти і писали адресу на них, сам лист оформили гарно, ставили сердечка та смайлики.

Методи і прийоми з досвідом застосовуються нові, деякі зникнуть. Це залежить від класу. Що було доречним в цьому році для певного класу, не впевнена, що буде доречним для цього класу на наступний рік. Отже, вчитель повинен знати свою аудиторію, прислухатися до неї, виявляти свій професіоналізм та креативність.

doc
Додано
27 січня 2019
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку