Новоукраїнська Зош І-ІІІ ступенів |
Виступ |
Створення на уроках англійської мови ситуацій захопленості навчальним матеріалом |
|
|
|
Учителя Шевчик Євгенії Вікторівни
Новоукраїнка, 2015
ʺ Урок - це форма організації навчальних занять, яка регламентує довершений обсяг навчального матеріалу для засвоєння його учнями. Урок – це те місце, де відбуваються основні процеси навчання, виховання й розвитку особистості ʺ В. О. Сухомлинський
Сучасний урок – це традиційні підходи + інноваційні. Сучасний урок – це урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня.
Одне із завдань сучасного уроку – виховання якостей особистості, працелюбність, бажання бути корисним.
Це завдання виконати на уроках англійської мови було не так просто для молодого спеціаліста. Але з часом, коли контакт налагоджений з кожним класом, де я викладаю англійську мову, а це з першого по одинадцятий клас; коли вже знаєш потенціал, настрій, знання, вміння і навички класу, то просто знайти відповідні методи і прийоми навчання, дати мотивацію учням.
Не дивлячись на свій невеликий досвід у роботі в школі, назбиралось чимало прикладів та матеріалів, які використовувала у своїй діяльності на уроках англійської мови для створення ситуацій захопленості навчальним матеріалом. Ці ситуації захопленості навчальним матеріалом у своїй практиці я розподіляю на 3 групи ( за віком ):
І – молодші класи (1-4)
ІІ – середні (5-8)
ІІІ - старші (9-11)
Коли працюєш з учнями всієї школи, недоречно, на мою думку, давати іншу класифікацію, хоча можна було б розподілити за метою чи за типом уроку. Ті прийоми, які цікаві молодшим учням, учням середнього віку будуть не цікавими, а для старших учнів нудними і не вдалими. Та є одна єдина вимога до всіх учнів, яку повинен забезпечити вчитель – учні не повинні залишатися бездіяльними на уроці.
Найчастіше, щоб урок зробити цікавішим і захопити молодших учнів я вдаюсь до таких прийомів:
1 - Коротке повторення вже вивченого матеріалу
Учні молодших класів з задоволенням співають пісню “ABC song” на початку уроку, щоб згадати літери, настроїтись і переключитись на англійську мову.
2 – Вивчення віршів (коротеньких)
3 – Різноманітні фізкультхвилинки
Зі свого досвіду можу сказати, що дуже важливо, щоб вони змінювались, бо одна й та сама швидко набридає. Ці фізкультхвилинки складаються зі слів у віршованій формі, які стосуються теми, яка вивчається. Якщо це вивчення частин тіла, то ще й співаємо під музику і показуємо відповідну частину тіла, яку називаємо. ( пісня “Head, shoulders, knees and toes” “Голова, плечі, коліна, пальці на ногах”).
Якщо це вивчення числівника від 1 до 10 першому класі, від 10 до 20 у другому класі, і повторення у третьому і четвертому класах від 1 до 20, то учні разом з учителем, стоячи або сидячи з місця, витягують руки перед собою, показують долоні і називаючи англійською мовою числівники, загинають пальці під рахунок. Називаємо one - загнули один палець, говоримо two – загнули наступний палець,… і так далі.
4 – Використання наочності
У 2 класі при вивченні теми ʺМоя сімʹяʺ діти приносили фотографії своєї сімʹї і за допомогою вчителя представляли своїх рідних. У 3 і 4 класі діти вже самі малювали Родинне дерево і підписували членів родини англійською мовою.
У 1 класі при вивченні теми ʺМої іграшкиʺ, кожен учень приніс рекомендовані вчителем іграшки, і вже на уроці використовуючи таку наочність вчилися говорити речення ( I have got a doll. I have got a red car.)
Вчитель приносить на урок таку наочність: картки з літерами, кольорами; малюнки і розмальовки країн, де розмовляють англійською мовою – розфарбувати, підписати і назвати англійською мовою; розфарбувати овочі і фрукти, підписавши їх англійською мовою і вставити артикль перед словом.
Щодо учнів середніх класів, то в 5-8 класах можна подивитися цікаві презентації про Велику Британію, Америку, Канаду від різних учнів, а також усні доповіді. Усні доповіді учні готують до текстів, які їм потрібно перекласти на рідну мову. Один учень готує доповідь, можливо з малюнками, виступає на початку уроку, а потім вже перевіряємо переклад тексту з підручника, це допомагає при перекладі, адже сенс почутого і в тексті частково співпадає, потім порівнюємо почуте і переклад.
Легке і цікаве завдання для учнів-заповнення таблички. Це може може бути завдання-скласти свою табличку, як опитувальник.
Робота зі старшими учнями трохи складніша, адже захопити на уроці не завжди вдається. Для них підбираються інші прийоми, які вони просять самі. Найчастіше це вікторини, в яких вони отримують бали, а потім переводимо в оцінку. Часто просять подивитися фільм, але ті фільми, які можна показати, учнів не завжди цікавлять. Це може бути мультфільм ʺІсторія про сонну балкуʺ - у 10 класі, або фільм ʺМашина часуʺ - в 11 класі. Спочатку дивимось фільм, а потім читаємо відповідний текст і його вже легко перекладати, потім порівнюємо текст з фільмом.
З цікавістю учні 10 класу писали один одному листи, які можна було закінчити за власним бажанням, де учні виявили свою фантазію. В оформленні листа проявили креативність. Робили конверти і писали адресу на них, сам лист оформили гарно, ставили сердечка та смайлики.
Методи і прийоми з досвідом застосовуються нові, деякі зникнуть. Це залежить від класу. Що було доречним в цьому році для певного класу, не впевнена, що буде доречним для цього класу на наступний рік. Отже, вчитель повинен знати свою аудиторію, прислухатися до неї, виявляти свій професіоналізм та креативність.