Доповідь "Інтерактивні форми і методи перевірки домашнього завдання на уроках читання в початкових класах при дистанційному навчанні".

Про матеріал
Доповідь "Інтерактивні форми і методи перевірки домашнього завдання на уроках читання в початкових класах при дистанційному навчанні". Дана доповідь розкриє ,на мою думку, переваги перевернутого навчання на уроках читання в початковій школі під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Інтерактивні форми і методи перевірки домашнього завдання на уроках читання в початкових класах при дистанційному навчанні

      Дистанційне навчання – це насамперед навчання. Найперше дистанційне навчання відбулося ще 1840 року – листування вчителя і учениці. Це перші листи, коли вчитель надсилав завдання, потім отримував відповіді, перевіряв роботу і оцінював, надавав зворотний зв’язок.

    Отже, дистанційне навчання сьогодення стало викликом для освітян. Кожен педагог ретельно обдумує, шукає, підлаштовує під кожен клас інтерактивні форми і методи навчання під час дистанційного навчання.

       «А зараз до дошки йде...» і пауза, яка змушує напружитися весь клас. Пригадуєте такі моменти шкільного життя? Пам'ятаєте, що відчували, коли погляд учительки блукав стовпчиком прізвищ у журналі? Зараз ми не будемо аналізувати рівень стресу, комфорт учня й результативність опитувань у такій ситуації. Натомість подумаємо, як перетворити буденні перевірки знань на яскраву пригоду! 

       Ефективність виконання домашньої роботи багато в чому залежить від учителя. Важливо ретельно продумати й організовувати кожен етап. Від вибору завдань до перевірки результату й аналізу неточностей. Чи можна замінити напругу під час перевірки на цікавий виклик, що неодмінно навчить нового? Які поради можна легко адаптувати до дистанційного вчителювання? Розбираймося!

     Як зробити так, аби учням стало цікавіше вчитися? Як досягти максимум результату за мінімум часу? Що робити, якщо учень тривалий час хворіє ?  Сьогодні на ці та інші схожі запитання шукає відповіді величезна кількість педагогів. І вирішенням цих проблем є модель навчання, в ефективності якої переконалися практично всі, хто її випробував. Це – перевернуте навчання (перевернутий клас)

      Перевернутий клас – це така модель змішаного навчання, в якій виконання домашньої роботи передбачає самостійне вивчення учнем нової теми: перегляд відеолекції; читання навчальних текстів, перегляд ілюстрацій; проходження тестів та вправ на початкове засвоєння теми.

      Першими модель перевернутого класу почали використовувати в 2007 році американські вчителі Джонатан Бергман (Jonathan Bergman) та Аарон Семс (Aaron Sams), які довго міркували над тим, як забезпечити своїми лекціями спортсменів, які часто пропускають заняття. З часом ця ідея розвинулася в новий освітній напрям, але спочатку це були звичайні презентації Power Point, до яких викладачі додавали голосовий супровід та розміщували в мережі Інтернет.

    Сьогодні ж практично кожен сучасний вчитель володіє потужним інструментарієм для створення навчальних матеріалів для організації навчання перевернутого класу: сервіси Google (YouTube, Google Drive та інші), Office 365 (Power Point, Video, Sway та інші), онлайнові редактори відео (Animoto, JayCut, Stupeflix, One True Media, Movie Masher та багато інших), онлайнові редактори тестів та опитувальників (Google Forms, Майстер тест, Online Тest Рad, Poll Service тощо), а також вправ, ігор та пазлів (Learningapps.org, Wizer.me, Study Stack, ClassTools.NET тощо).

Проблеми й труднощі, які можуть виникнути у вчителя при організації перевернутого класу:

  • Необхідність тривалої й ретельної підготовки відеоматеріалів, текстів, ілюстрацій, навчальних вправ, ігор та тестів.
  • Потреба в додатковій мотивації учнів на початку роботи в цій моделі (зазвичай на перших кроках учні не виконують домашнє завдання, сподіваючись на те, що вчитель в класі все пояснить).
  • У вчителя з’являється необхідність постійно бути на зв’язку, аби проводити консультації для учнів, надавати роз’яснення тощо.
  • В учнів можуть виникати проблеми з доступом до мережі Інтернет.

 

Та попри ці та інші проблеми, модель перевернутого класу має ряд переваг:

  • Економія та вивільнення часу на уроці для розв’язування задач (в тому числі підвищеного рівня), виконання дослідницьких завдань тощо.
  • Індивідуальний підхід (учень може нескінченну кількість разів переглядати відео чи інші допоміжні матеріали в зручний для себе час, а в разі виникнення питань звернутися до вчителя по допомогу).
  • Забезпечення активного навчання.
  • Широке використання можливостей для навчання мережі Інтернет, що інколи є неможливим в умовах звичайного класу.
  • Вчитель готує навчальні матеріали один раз, а потім використовує їх нескінченну кількість разів

    Перевернутий клас - це така педагогічна модель, в якій типова подача уроку і організація домашніх завдань представлені навпаки. Перевернутий клас - це така педагогічна модель, в якій відбувається зміна ролі вчителя у навчальному процесі: традиційний урок – постачальник знань, а перевернутий урок – консультант, тренер.

      Важливим елементом в освітньому процесі початкової школи, зокрема другого циклу є формування та розвиток самостійного навчання, у тому числі самостійної читацької діяльності, що передбачає застосування вчителем ефективних методів, прийомів, технологій та форм навчання. На уроках літературного читання в початкових класах краще запроваджувати технології «перевернутого навчання» з казки, яка є найцікавішим твором для учнів початкової ланки.

 

Переваги перевернутого навчання на уроках читання в початковій школі під час дистанційного навчання.

  • Раціональне використання часу на уроці.
  • Проведення хвилинок швидкочитання.
  • Словникову роботу проводять учні.
  • Робота над змістом тексту.
  • Творча робота (змінити кінцівку, придумати продовження, зробити ілюстрацію до тексту або частини тексту, дібрати заголовки до частин тексту…
  • Формування активності в самостійній читацькій діяльності.
  • Удосконалення якостей читання.
  • Збагачення соціального та пізнавального досвіду.
  • Розвиток критичного і логічного мислення та літературно-творчих здібностей.
  • Формування готовності до якісного оволодіння навчальними дисциплінами в основній та старших класах, тобто концепції навчання впродовж життя.

 

Спробуйте модель перевернутого класу і ви переконаєтеся в його ефективності!

docx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку