Доповідь на тему "Інноваційна діяльність вчителів початкових класів в умовах дистанційного та змішаного навчання"

Про матеріал
Доповідь на тему "Інноваційна діяльність вчителів початкових класів в умовах дистанційного та змішаного навчання" про роботу шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

Інноваційна діяльність вчителів початкових класів в умовах дистанційного та змішаного навчання

 

1.

Добрий день, шановні колеги! Вітаємо Вас на нашому семінарі! Сьогодні ми розглянемо питання «Інноваційна діяльність вчителів початкових класів в умовах дистанційного та змішаного навчання».

 

2.

Пандемія ХХІ століття внесла свої корективи в освітній процес у всьому світі. Вимушений перехід на дистанційне навчання став справжнім викликом та серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу. Але ситуація дала можливість дуже швидко, методом «занурення», опанувати нові технології в короткий термін. Разом з тим з’явилася можливість удосконалення
власних інформаційних комунікаційних компетенцій та формування на їх базі такої важливої в сучасному світі цифрової культури.

 

3.

Одним із пріоритетних напрямів програми модернізації загальноосвітньої школи визнане дистанційне навчання. Тож пандемія тільки прискорила ті зміни, які назрівали в освіті. Для якісної організації освітнього процесу в дистанційному форматі необхідно дотримуватися певних умов:
- ретельне планування й проєктування освітнього процесу на основі обґрунтованого використання цифрових інструментів, що забезпечують підтримку основних видів діяльності учасників освітнього процесу;
- наявність підготовлених якісних освітніх матеріалів в електронному форматі;
- високий рівень цифрової компетентності всіх учасників освітнього процесу.

 

4.

Дистанційна освіта — це загальний термін, який включає в себе кілька стратегій навчання. Це форма здобуття освіти, за якої викладач і учень взаємодіють на відстані, використовуючи інформаційні технології. Під час дистанційного навчання школярі займаються самостійно за розробленою програмою, переглядають записи відеоуроків, вирішують завдання, консультуються з учителем в онлайн-чаті й періодично віддають йому на перевірку свої роботи. Таким чином, цей термін використовується для позначення навчання тих, хто з різних причин не може відвідувати заклад освіти.

 

5.

Нормативно-правове підґрунтя дистанційного навчання в Україні забезпечує низка державних документів: Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р., у якому серед форм навчання у ВНЗ виокремлено дистанційну; Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні, затверджена Постановою МОН України від 20.12.2000 р., згідно з якою дистанційна освіта є повноцінною формою навчання, реалізованою з допомогою технологій дистанційного навчання; Наказ МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від 25.04.2013 р. № 466 (із змінами), у якому визначається зміст понять «дистанційне навчання» та «дистанційна форма навчання». 16 жовтня 2020 року, набуло чинності «Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти». Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

 

6.

Адміністрація школи має забезпечити організацію діяльності закладу освіти в умовах режиму дистанційного навчання, узгодити правила та розклад взаємодій усіх учасників освітнього процесу для виконання освітніх програм закладу.

Завдання керівника закладу освіти — обговорити зміну форм навчання з педагогічним колективом, обрати онлайн платформу, організувати й запровадити навчання з використанням дистанційних технологій. Тобто слід не перекладати відповідальність на вчителів, а допомогти колегіально обрати оптимальний варіант, зважаючи на технічні можливості школи, кожного вчителя та учнів. У свою чергу, завдання вчителів — організувати комунікацію з учнями і батьками. 

 

7.

Викладач дистанційного навчання повинен уміти надавати індивідуальні консультації; вміти розробляти навчально-методичні матеріали; вміти працювати з інформацією в мережах, обробляти її та використовувати в навчальному процесі для тих, хто навчається за дистанційною формою. Також встановлювати чіткий графік спілкування в режимі онлайн і чітко його дотримуватись; створити атмосферу психологічного комфорту і уміти швидко реагувати на повідомлення учнів.

 

8.

Які ж є переваги дистанційного навчання?

Серед суттєвих переваг дистанційної форми навчання можна відзначити наступні:

  • Можливість навчатися у будь-який час. ...
  • Можливість навчатися в будь-якому місці. ...
  • Навчання без відриву від основної діяльності. ...
  • Можливість навчатися у своєму темпі. ...
  • Доступність навчальних матеріалів. ...
  • Мобільність. ...
  • Навчання в спокійній обстановці.

 

9.

У чому полягяють недоліки дистанційного навчання?
 Домашня атмосфера не завжди сприяє ефективному навчанню та запам'ятовуванню. Втрачається концентрація та увага. Відсутній прямий контакт  між учасниками навчального процесу. Відсутність необхідних технічних засобів у дітей, зменшення результативності навчання, відсутність живого спілкування.

  • Необхідна сильна мотивація. Практично весь навчальний матеріал учень  освоює самостійно. Це вимагає достатньої сили волі, відповідальності і самоконтролю. Швидше за все, ніхто його підганяти чи заохочувати до навчання не стане. Підтримувати потрібний темп навчання без контролю з боку вдається не всім.
  • Дистанційна освіта не підходить для розвитку комунікабельності. При дистанційному навчанні особистий контакт учнів один з одним і з викладачами мінімальний, а то і цілком відсутній. Тому така форма навчання не підходить для розвитку комунікабельності, впевненості, навичок роботи у команді.

 

10.

Як організувати дистанційне навчання

Практика впровадження дистанційної форми навчання показала, що вказати учням, який параграф потрібно опрацювати, і дати домашнє завдання за ним замало, щоб говорити про дистанційне навчання. Саме тому слід запроваджувати проведення онлайн-занять як обов’язкової форми дистанційного навчання  в практику роботи всіх учителів закладу. Але і цього замало. Велика допомога в організації дистанційного навчання лягає саме на плечі батьків. Вони мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація навчання вдома.

 

11.

Будь-які перепони можуть стати серйозним демотиватором для дитини, тому намагайтеся створити комфортні умови для навчання — і психологічно, і з технічного боку. Важливо уникати будь-яких факторів, що відволікають, та заохочувати дитину. Зробіть так, щоб сам процес навчання був цікавий для учнів — це стимулюватиме їхню внутрішню мотивацію. Заручіться підтримкою батьків. Власним прикладом показуйте організованість і готовність до нового.

 

12.

Поради батькам

Організуйте з дитиною розпорядок дня – це дисциплінує її. Сплануйте свій день, не забуваючи про відпочинок разом з дитиною. Найголовніше, бути уважним і терплячим по відношенню до дитини. Уміти підтримати, допомогти, але не виконувати завдань замість дитини, бути в міру вимогливим, частіше заохочувати і хвалити.

 

13.

Поширення дистанційного та взагалі е-навчання привело до виникнення нового напряму — змішаного навчання. «Змішане навчання» — відносно нове поняття в сучасній освіті. Уперше цей термін з’явився в інформаційному бюлетені 1999 року, коли освітня компанія інтерактивного навчання змінила свою назву на EPIC та оголосила, що буде використовувати методику змішаного навчання. Що ж таке змішане навчання? Це форма освіти, згідно з якою учень (студент, слухач) засвоює одну частину матеріалу засобами дистанційного навчання,
а іншу частину матеріалу вивчає очно в аудиторії.

 

14.

Інноваційна педагогічна діяльність як особливий вид творчої діяльності спрямована на оновлення системи освіти. Вона є результатом активності людини не стільки у пристосуванні до зовнішнього середовища, скільки у зміні його відповідно до особистих і суспільних потреб та інтересів. Інноваційна педагогічна діяльність заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду. Цілеспрямована педагогічна діяльність, орієнтована на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики. Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються як нові чи вдосконалені.

 

15.

Хочу звернути вашу увагу на онлайн інструменти, які вчителі нашої школи  використовують під час дистанційного навчання.

Що таке онлайн інструменти? Це інтернет-сервіси, за допомогою яких можна створювати візуалізації, карти, ігри, тести, таймлайни, хмари слів; працювати із великими даними; комунікувати, виявляти фейки, дбати про власну кібербезпеку тощо. Онлайн- інструменти можуть полегшити робочий процес над спільними проєктами.

 

 

 

 

16.

Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми. В «хмару» можна «зашифрувати» тему уроку, яку учні повинні визначити; «хмара» може слугувати в якості опорного конспекту для подачі нового матеріалу чи його узагальнення; можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку; перетворити нудний текст в цікаву головоломку та інше.

 

17.

Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення. Це, у свою чергу, сприяє переосмисленню та систематизації навчального матеріалу. До того ж, використання різних кольорів, шрифтів та форм хмар дозволить учням швидше опанувати новий матеріал завдяки активному залученню зорової пам'яті.

 

18.

LearningApps. - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.

 

19.

На сервісі представлено багато інтерактивних вправ, поділених на 20 категорій, що постійно доповнюються. У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглянути перед тим, як створити власний навчальний ресурс. Є також можливість використовувати ілюстративні, відео- та аудіо-матеріали. Створені завдання образні, барвисті і легко запам’ятовуються.

 

20.

Онлайн-дошка – це мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації.

Google Jamboard – інтерактивна віртуальна дошка, яка дозволяє вчителю демонструвати ключову інформацію під час уроку в Zoom чи Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу. За допомогою інтерактивної дошки можна не лише пояснювати навчальний матеріал, а й активізувати увагу школярів та запропонувати їм виконати індивідуальні чи завдання у групах з використанням готових шаблонів. 

Padlet дозволяє розміщувати на одній стрінці різноманітний контент: фотографії, малюнки, аудіофайли, відеоролики, нотатки, покликання на інші сайти мережі Інтернет. Цей сервіс надає 3 безкоштовні дошки, яких, у цілому, вистачає для роботи з класом.

 

21.

Комікси – це послідовність малюнків, зазвичай з короткими текстами, які створюють певну зв'язну розповідь. Елементарною складовою коміксу є кадр або окрема картинка.

Чим корисні комікси?

  1. Полегшують розуміння навіть дуже складних тем.
  2. Візуалізація (більшу частину інформації людина сприймає очима: навіть якщо дитина відволіклася чи замислилася, то зможе зрозуміти суть теми, поглянувши на зображення).
  3. Мають захопливий сюжет.
  4. Підходять для повторення матеріалу. Розвивають логіку та творче мислення дітей.

 

22. І свою доповідь хочу закінчити словами побажання.

      Бажаємо Вам щастя і довгого віку,

Щоб радістю й миром були Ви багаті,

Ні горя, ні смутку не мали у хаті.

 

Все світле й хороше, що треба людині,

Нехай неодмінно приходить до Вас,

Хай сонце Вам силу й наснагу дає

Й зозуля щасливих сто літ накує.

 

Дякую за увагу!

 


 

 

 

docx
Додано
7 січня 2023
Переглядів
2147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку