ДНЗ «Борщівський професійний ліцей»
Доповідь
«Позакласна робота як стимулювальний засіб поглиблення знань учнів»
Підготувала:
викладач зарубіжної літератури
Маланюк Н.Б.
Позакласна робота із зарубіжної літератури – це система навчально-виховних заходів з певною навчально-виховною метою, завданнями і науково-методичним забезпеченням, які проводяться в позаурочний час.
Вона покликана формувати зацікавленого у творах світової класики читача, а також розвивати учня як цілісну творчу особистість, виявляючи при цьому талановитих, обдарованих учнів, формувати у них світогляд і систему культурних цінностей.
Головними завданнями в позакласній роботі вважаю:
Щоб позакласне заняття було успішним стараюся дотримуватися таких принципів як:
Перспективним у позакласній роботі вважаю використання театрального мистецтва, тому що саме безпосередній контакт учнів з театральним мистецтвом допомагає формувати художнє сприйняття, почуття прекрасного, стимулюючи їх естетичний розвиток.
Мабуть найбільше використовую в позакласній роботі різноманітні ігри, предметні тижні, літературні турніри, конкурси читців поезії, конференції, літературні вечори, усні журнали, літературні вікторини, літературно-музичні салони, літературні гуртки.
Залучаю до позакласної роботи учнів за їхніми здібностями, допомагаю розвивати їх, щоб вони могли легко і правильно визначатися у своїх бажаннях.
Надаю перевагу позакласним заходам тому, що вони дають можливість залучити своїх вихованців до світу поезії, театру, музики, живопису.
Учні на них не просто присутні, вони активні учасники дійства, кожному з них доводиться пробувати себе в ролі поета, літературознавця, критика, рецензента, бібліотекаря, актора, художника.
Позакласна робота виконує наступні функції:
Складаючи план позакласних заходів я насамперед думаю про те, для чого вони потрібні, яку мету я ставлю та в який спосіб її буде досягнуто, чи матимуть ці заходи виховний вплив на учнів і чи будуть вони цікаві.
На початку семестру я завжди проводжу опитування і раджуся з учнями про те, які заходи вони хотіли б провести, в яких хотіли б взяти участь.
При цьому беру до уваги принцип добровільності.
Протягом року кожен учень може взяти участь у кількох заходах, спробувати свої сили в різних видах діяльності.
Якщо учень з якоїсь причини не бере участі в заході, але є присутнім під час його підготовки, на репетиціях , обговореннях, для мене це великий успіх. Це означає , що його цікавлять події, що відбуваються в середині групи.
Вважаю, що саме позакласна робота є неодмінним елементом системи навчально-виховної роботи із зарубіжної літератури.
Бо тільки завдяки їй поглиблюються та удосконалюються знання та навички учнів, а також забезпечується зацікавленість учнів літературою.
Вона позитивно впливає на розвиток пізнавальної сфери, творчості, самореалізації особистісної культури, адаптаційних здібностей та гнучкого мислення, учень займає певне місце в колективі та спілкується з членами цього колективу, засвоює певну систему культурних цінностей.