Доповідь:"Розвиток граматичних навичок на початковому етапі вивчення англійської мови шляхом використання ігор"

Про матеріал

Вивчення іноземних мов становлять кілька аспектів. Одним з таких аспектів є граматика. У навчанні іншомовного говорінню граматика займає важливе місце, це свого роду каркас, на якому базується лексика. Навчання граматики і правильного оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається за допомогою формування граматичних навичок.

Перегляд файлу

 

Вивчення іноземних мов становлять кілька аспектів. Одним з таких аспектів є граматика. У навчанні іншомовного говорінню граматика займає важливе місце, це свого роду каркас, на якому базується лексика. Навчання граматики і правильного оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається за допомогою формування граматичних навичок.

Граматика має величезне значення при навчанні та формуванні практичних навичок іноземної мови. Мабуть, жоден з аспектів навчання мов не був упродовж багатьох років предметом настільки інтенсивних обговорень та дискусій.

      У початковій школі завдання навчання граматики полягає у формуванні в учнів граматичних навичок у продуктивних і рецептивних видах мовленнєвої діяльності в межах певного програмами граматичного мінімуму.

У процесі формування граматичних навичок слід спиратися на комунікативність навчання, що сприяє прискореному формуванню практичних навичок, а також формуванню навчальної групи і особистості окремо;

- Слід представляти складні граматичні явища у спрощеному вигляді, уникати зайвої термінології;

- Вправи повинні бути доступними, цікавими, не надто простими і не занадто важкими, що викликає інтерес і мотивацію в учнів;

- Слід враховувати поєднання фронтальних, індивідуальних та парних форм роботи, при якій кожен учень весь час задіяний на уроці.

      У зв'язку із зазначеними результатами підвищення рівня знань в учнів на основі використовуваних вправ, ігор.

    Однією з актуальних проблем сучасної методики викладання іноземних мов є організація навчання дітей різного віку через гру.

        Більшість ігор можуть бути використані як тренувальні вправи на етапі як первинного, так і подальшого закріплення. Тренування учнів у вживанні граматичних структур, що вимагає багаторазового їхнього повторення, стомлює дітей своєю одноманітністю, а затрачувані зусилля не приносять швидкого задоволення. Ігри допоможуть зробити нудну роботу більш цікавою й захоплюючою. Адже найважчим для засвоєння в даному віці є такий розділ мови, як граматика. При навчанні іноземної мови на початковому етапі, граматикою слід займатися спеціально, тому що граматика є найважливішим компонентом мови як системи. Засвоєння граматики будь-якої мови викликає багато труднощів: граматичні терміни й правилами, нескінченні винятки. Усе це звичайно викликає негативне ставлення до предмета в більшості учнів. У цьому випадку потребує уваги той факт, що успішне вживання того або іншого граматичного явища в мові визначається наявністю відповідної комунікативної ситуації, що сприяє створенню необхідних умов для формування навичок вільного говоріння.
         Ігри на іноземній мові сприяють природному вивченню мови: молодші школярі ніколи не вчаться, а грають, а, граючи, розвиваються, навчаються. У грі виявляються особливо повно і деколи несподівані здібності дитини. Насамперед це зумовлено такими основними чинниками: комунікативний підхід до навчання іноземної мови; інтереси школярів.

 

 

 

Класифікація ігор як прийому навчання на уроці іноземної мови

За кількісним складом учасників:

а) індивідуальні;

б) парні;

в) колективні;

г) в підгрупі.

За характером та формою поведінки учасників:

а) ігри-маніпуляції з предметами(з натуральними предметами,

іграшками тощо);

б) ігри, пов'язані з рухами, фізичними діями;

в) ігри-змагання (у парах, групах, командах);

г) рольові ігри на основі реальних та уявних ситуаціях
 

Така класифікація ігор зручна для конструювання заняття та його аналізу. Однак кожна гра може бути віднесена до різних видів.

    Ігрові прийоми пов'язані з нагромадженням мовних засобів і практикою їх використання в різних формах спілкування. Розробляючи й застосовуючи ігрові прийоми для формування граматичних навичок, необхідно дотримуватись умов, що впливають на успішність вивчення граматичних явищ.
При введені гри в навчальний процес вчитель має можливість:


  • брати участь у грі на рівні з учнями, щоб ввести їх в ігрову атмосферу;

  • поступово переймати на себе роль ведучого цієї гри чи спостерігача;

  • контролювати діяльність учнів.

Наведу декілька прикладів ігор, які можуть полегшити роботу вчителя при навчанні граматиці.

Ігри з картками”
На мою думку, ігри з картками є найпоширенішим видом ігрових прийомів, бо в учнів, на початковому етапі вивчення іноземної мови, домінує наочно-образне мислення. Тому, коли вони бачать наявні малюнки або підписи, це сприяє найкращому запам’ятовуванню, особливо, якщо це намальовано або написано різнокольорово, що викликає ще більшу зацікавленність.
Варіант 1
Розділені на групи учні отримують картки, на яких написані особові та присвійні займенники. Завдання учнів полягає в тому, що вони повинні швидко знайти пари займенників. Виграє той, хто швидше за всіх виконає завдання, при цьому не зробивши помилок.
Варіант 2
Учитель показує учням зображення предметів, тварин або людей. Учні підіймають картки із займенниками, якими треба замінити відповідний малюнок. Оцінювання гри проходить наступним чином: хто швидше за всіх підіймає картку з вірною відповідю, той отримує бал. Наприкінці гри проходить підрахування балів. Хто набрав найбільшу кількість – той виграв.

Варіант 3
Учитель прикріплює до дошки різноманітні малюнки. Завдання учнів полягає в тому, щоб написати поряд із малюнком відповідний займенник. Це завдання можна полегшити, намалювавши на дошці мішечок, у якому лежать картки з займенниками, при цьому, взявши займенник, учень викреслює його із мішечка. Або можна намалювати квітку і написати на кожному пелюстку потрібні займенники, а потім стирати пелюсток з використаним займенником.  

     У НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів №1-гімназія" м. Копичинці початкова школа працює за навчально-методичними комплексами Family and Friends видавництва Oxford University Press різних рівнів відповідно до класів.

    Наприклад підручник Family and Friends 1 має чітку структуру: кожен розділ поділений на 6 уроків. В 1 уроці подається лексика за якою йде цікавий діалог. Дітям подобається розігрувати сценки з цих діалогів. Окремий урок присвячений викладенню граматичного матеріалу. Також у підручнику є багато гарних пісень і римівок, у яких “заховані” лексичні і граматичні структури. Учні з задоволенням слухають пісні і з легкістю вивчають їх напам'ять. Структура Workbook відповідає структурі Class Book.

Підручник повинен бути не тільки цікавим для дитини, а й надійним помічником для вчителя. Тут на допомогу приходить ідеальний Teacher's Resource Pack. Це і яскраві постери, і флеш-картки, і готові тестові завдання для перевірки знань, і змістовний Teacher's Book, який дає детальні рекомендації до кожного уроку і може замінити поурочні плани. А також аудіо і відео додатки. До навчально-методичного комплексу входять: Student MultiROM , який заохочує дітей вивчати мову.

 А тепер вашій увазі фрагмент уроку за даним підручником у 2 класі. Він включає в себе:  постер відео історію за картинкою, аудіо супровід, вивчення граматичної структури Do you like..?  Yes, I do/  No, I  don't, виконання вправ, вивчення пісеньки.

    Таким чином, традиційні форми організації навчання комбінуються із практикою використання дидактичних ігор. Складний для розуміння матеріал викладається традиційними методами, а менш складний, який учні можуть опанувати самостійно, але для цього їм потрібний додатковий стимул, вивчається у формі гри. Як правило, закріплення, узагальнення та перевірка засвоєння матеріалу часто проводиться за ігровими технологіями. Запропоновані мною ігри є лише прикладом того, як можна урізноманітнити подання граматичного матеріалу на уроках англійської мови та його подальше опрацювання.

 

 

 


 

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку