В цій розробці представлені ігри для занять англійською мовою з учнями початкової школи. Рекомендовано на допомогу вчителям, які вперше викладатимуть англійську мову в початковій школі.
Ігри для занять англійською мовою з учнями початкових класів
Кожна дитина отримує англійське ім’я. Далі за чергою діти знайомляться один з одним. Спочатку учитель знайомиться з однією дитиною, потім ця дитина знайомиться зі своїм сусідом тощо. Якщо хтось помиляється , гра розпочинається спочатку.
Група ділиться на дві команди. Учитель розкладає на стільці предмети, картинки або іграшки. Потім ховає їх. Кожна команда по черзі повинна назвати якомога більше предметів. За кожний правильно названий предмет – очко. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість очок. Гра проходить у швидкому темпі. Кількість предметів: 6-10.
Дітям пропонується подивитися на картинку, потім,не дивлячись на неї, назвати зображені предмети та їх колір. Виграє той, хто назве більшу кількість предметів та їх колір.
Учитель пропонує кожній дитині взяти предмет або іграшку, яка лежить на столі. За сигналом «три-чотири» діти біжать до столу і беруть предмет (іграшку). Виграє той,хто допустить найменшу кількість помилок або безпомилково пізнає всі названі учителем предмети.
Діти стають півколом. Кожен одержує фішку певного кольору. За сигналом учителя діти називають свій колір. Гра проводиться декілька разів. Кожен раз діти міняються фішками.
Учитель кидає м’яч одному із дітей і називає іграшку або будь-який предмет, що знаходиться в кімнаті. Дитина ловить м’яч,кидає його назад учителю і називає колір.
Учитель, кидаючи м’яч, ставить це запитання. Дитина, яка спіймала м’яч, швидко кидає його назад вчителю, називаючи будь-який предмет цього кольору.
Діти починають рахувати від 1 до 10, а замість чисел 2 та 4 повинні сказати «стоп». Кожному роздається по одній фішці. Той, хто допустив помилку, втрачає її.
Гравці стають у коло,кожен одержує номер. Ведучий виходить на середину,запускає дзиґу,називаючи один із номерів. Дитина з відповідним номером повинна швидко зупинити дзиґу і назвати інший номер.
Клас ділиться на дві команди,які стоять на одній лінії. Кожен учасник одержує номер (від 1 до 10). На відповідній відстані ставляться два стільці, на які кладуться предмети ( їх кількість відповідає кількості учасників у кожній команді). Як тільки вчитель називає англійською мовою номер,дитина з названим номером від кожної команди біжить, бере предмет і повертається на лінію старту. Виграє команда,яка першою виконала завдання.
Учитель називає предмети відповідної групи,діти після кожного слова плескають у долоні. Якщо учитель називає якийсь інший предмет – не плескають.
Учитель розкладає декілька іграшок на столі. Дитині пропонується подивитися на стіл( не більше 30 секунд). Потім сказати, яка іграшка зникла. За кожну правильну відповідь – бал. Перемагає той, хто набрав найбільшу кількість балів.
На стіл кладуться іграшки, які зображують звірів. Діти уважно дивляться на них,а потім на секунду закривають очі. В цей час вчитель забирає одну іграшку зі столу,потім дає завдання: «Подивіться на стіл і скажіть, хто втік із зоопарку?» За кожну правильну відповідь дитина одержує очко. Виграє той,хто набрав більшу кількість очок.
Діти стають у коло, учитель в центрі. Гра полягає в тому, щоб діти називали слова і одночасно передавали паличку дитині,яка стоїть поруч – своєрідна естафета. Одна дитина називає будь-який предмет. Інша, якій передана паличка, говорить,яким він може бути (колір,розмір) і називає інший предмет,передаючи паличку. Якщо хто-небудь повторює вже названі слова або надто довго шукає слово, учитель дає Команду: «Стоп, паличка ,зупинись». Ця дитина повинна вийти з кола.
Учитель називає різні предмети. Якщо названий предмет може літати,діти піднімають руки. Якщо дитина помилилася, вона повинна прочитати вірш, заспівати пісню, відповісти на декілька запитань.
Діти сідають у коло. Одна дитина бере одягнену ляльку, відходить у сторону і міняє один з предметів на ній. Потім вона повертається до дітей,які повинні сказати, що змінилося в одязі ляльки. Той, хто відгадав,стає ведучим.
Діти один за одним ходять за учителем,який водить їх навколо стільців,поставлених спинками один до одного. Стільців на один менше,ніж дітей. Учитель розповідає дітям відому казку або читає відомий вірш англійською мовою. При промовленні визначних слів діти повинні сісти на стільці. Той,хто не встиг сісти на стілець, програє і виходить з гри.
На столі розкладені іграшки різного кольору. Діти по черзі підходять до столу і просять в учителя ту чи іншу іграшку.
Той,хто зробить помилку,не одержує іграшку.
Таку ж гру можна проводити з використанням інших дієслів(бігати,грати,плавати….).
Ведучий ховає предмет або іграшку. Діти ставлять запитання, що потребують відповіді «так» або «ні». Відгадати потрібно не тільки предмет, але й колір. Той,хто дав вірну відповідь, стає ведучим.
Учитель пояснює завдання – дитині потрібно відповісти на запитання: «Що можна взяти з собою, коли ми йдемо гуляти, грати, малювати?». Поставивши запитання вчитель кидає м’яча, дитина,що зловила його, повинна назвати певний предмет.
Одному з гравців зав’язують очі, Діти стають у коло. Дитина з зав’язаними очима підходить до кого-небудь, задає 2-3 питання англійською мовою і визначає,з ким розмовляє.
Діти сидять півколом за столом. В іграшковій шафі знаходиться посуд, необхідний для того, щоб накрити стіл для сніданку,обіду чи вечері. Учитель називає дітей, вони підходять до шафи, беруть посуд,ставлять його на стіл і коментують свої дії.
Учитель показує дітям одягнену ляльку і пропонує їм скласти розповідь про неї. Він дає примірну схему розповіді ( у що лялька одягнена,колір одягу,які в неї іграшки,що вона любить їсти). Примірна розповідь,що можуть скласти діти:Це лялька Катруся. У неї червона сукня, коричневі туфлі,жовті шкарпетки і т.д. Вона любить цукерки,тістечка, молоко,чай. У неї є іграшки….