Доповідь «Використання кодів Збігнева Семадені для удосконалення комунікативної компетентності на уроках іноземної мови»

Про матеріал
Доповідь про використання методики "кодів" З.Семадені на уроках іноземної мови.
Перегляд файлу

Доповідь на тему: «Використання кодів Збігнева Семадені для удосконалення комунікативної компетентності на уроках іноземної мови»

Іноземна мова є важливим засобом міжкультурного спілкування, вона сприяє вербальному порозумінню громадян різних країн.

Головна мета навчання іноземної мови полягає у формуванні в учнів комунікативної компетентності, базою якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

Комунікативна компетентність – це здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з оточуючими людьми, певна сукупність знань, умінь та навичок, що забезпечують ефективне спілкування.

Сьогодні ми повинні навчити наших учнів використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур та  підготувати учнів до спілкування в реальних життєвих ситуаціях.  Саме на уроках іноземної мови  вчитель  повинен формувати в учнів уміння і навички іншомовного спілкування, передбачити досягнення ними такого рівня комунікативної  компетентності, який  був би достатнім для здійснення спілкування у певних комунікативних сферах.

Удосконалення комунікативної компетентності учнів відбувається шляхом і завдяки здійсненню учнем іншомовної мовленнєвої діяльності. Іншими словами, оволодіння засобами спілкування (фонетичними, лексичними, граматичними) спрямоване на їх практичне застосування у процесі спілкування. Оволодіння уміннями говоріння, аудіювання, читання та письма здійснюється шляхом реалізації цих видів мовленнєвої діяльності у процесі навчання в умовах, що моделюють ситуації реального спілкування. У зв'язку з цим навчальна діяльність учнів організовується таким чином, щоб вони виконували вмотивовані дії з мовленнєвим матеріалом для вирішення комунікативних завдань, спрямованих на досягнення цілей та намірів спілкування.

                Метою    даної    доповіді     є    розгляд    питання     щодо    вдосконалення

комунікативної компетентності  на уроках іноземної мови на основі використання  кодів Збігнева Семадені. 

Перш за все, слід сказати, що картки-властивості (коди) почали використовувати не так давно, у 1972 році. Розробив їх 3бігнев Семадені – польський математик, який займається функціональним аналізом, теорією категорій, дидактикою та філософією математики. Цей метод навчання застосовувався в дошкільних навчальних закладах з метою удосконалення комунікативних й математичних компетентностей.

Коди Збігнева Семадені - це набір карток із різними властивостями: колір, форма, розмір, товщина та додаткові символи. У наборі карток є ще й символи, що заперечують вище перелічені властивості (перекреслені зображення). Завдання дітей: за допомогою викладання карток у ряд зашифрувати або декодувати інформацію. Дана методика сприяє розвитку словесно-логічного, наочно-схематичного  мислення, та відповідно сприяє удосконаленню

комунікативної компетентності. Водночас, такий спосіб навчальної діяльності дає змогу зацікавити учнів, адже відбувається  у ігровій формі.

В даній доповіді представлені власні ідеї щодо використання «кодів» Збігнева Семадені (а саме, дану методику взято за основу) для удосконалення комунікативної компетентності на уроках іноземної мови.

 Для цього необхідні картки-коди Семадені  та додаткові картки із зображеннями  предметів, тварин, людей, чисел тощо  (наочне візуальне представлення лексичних одиниць) (додаток 1).

Даний наочний матеріал можна використовувати для  вправ, які сприятимуть вивченню лексичного матеріалу, розвитку навичок аудіювання та говоріння:

1)        утворення словосполучень (blue car; black cat):   

image 

 

                    image 

2)        поєднання  протилежних або ж  однакових за значенням карток (fatthin; big-small; not small = big):

 

image 

 

image 

 

 

3)       

image

Складання речень та коротеньких текстів (додаємо такі картки з конструкціями  It’s  a…, It’s not a…, There is a…There isn’t a…There are…, There aren’t…, закінченнями множини іменників -s, -es  тощо):

                              Приклад 1. It’s a book. It’s a green book.

image


image

Учні в такий спосіб  навчаться закодовувати та декодувати інформацію за           картками,   поєднувати          відповідні   та      протилежні          «коди»,           складати словосполучення, речення, створювати короткі історії тощо.  Також можливо використовувати картки з написами Yes та No після завершення виконання завдання для самооцінювання та взаємооцінювання.  На мою думку, такі завдання обов’язково сподобаються учням.

Тому, з впевненістю можна стверджувати, що використання  методики

кодів З.Семадені  на уроках іноземної мови допоможе зробити урок цікавим,  сприятиме розвитку логічного мислення, усіх видів мовленнєвої діяльності – аудіювання, говоріння, письма та читання, підвищенню інтересу до вивчення предмету та удосконаленню комунікативної компетентності здобувачів освіти.

image 

 

 

 

image 

 

image 

 

image 

 

 

image 

pdf
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку