ДОСЛІДЖЕННЯ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАВДАНЬ
Математичний квест
МАТЕМАТИКУ ВИВЧАЄМО – ВЧИБАКСИ ЗАРОБЛЯЄМО
Мета уроку узагальнювати, систематизувати знання учнів про письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел, взаємозв’язок між компонентами додавання і віднімання, закріплювати уміння виконувати перевірку дій додавання та віднімання, розв’язувати рівняння. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених типів із застосуванням письмових обчислень. Розвивати логічне, алгоритмічне, критичне мислення учнів, обчислювальні навички. Сприяти формуванню фінансової грамотності учнів.
Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися впродовж життя розвивати вміння планувати власні дії,
оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний
інтерес, вміння трансформувати надбані знання в нові нестандартні ситуації;
комунікативну розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальну розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційну розширити знання учнів про властивості чисел, фінансову грамотність.
Очікувані результати учні виконують письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел, знають взаємозв’язок між компонентами додавання і віднімання,вміють виконувати перевірку дій додавання, розв’язувати рівняння та задачі вивчених видів із застосуванням письмових обчислень.
Тип уроку математичний квест
Обладнання мультимедійна презентація, відеоматеріали, картки «щоденні 3» , танграм
Технології навчання технології диференційованого навчання, критичного мислення, елементи інтегрованого навчання, ігрові квест-технології, дослідження, моделювання.
Форми роботи фронтальні, індивідуальні, парні, групові.
Методи роботи діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні.
Зміст уроку
І. Організація класу до уроку
Сьогодні ми з вами будемо вчитися не тільки математиці, а й…заробляти гроші - не звичайні, а математичні, які ви зможете витратити сьогодні по завершенню нашого уроку.
Вправа «Інтерв’ю»
Скарбниця життєвої мудрості багата приказками, прислів'ями та афоризмами, які говорять про користь як накопичення, так і витрати грошей: «Краще полізти в кишеню за словом, ніж за грошима», «Гроші повинні обертатися. Чим швидше витрачаєш, тим швидше отримуєш» тощо. Є люди, які відкладають і збирають гроші, щоб вони водилися, бо «копійка гривню береже». І є ті, які дотримуються правила витрачати, тому що «гроші повинні працювати». І у того, і у іншого підходу до розпорядження грішми є свої недоліки і переваги.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Асоціативний кущ «Математика і гроші»
- Подумайте, що спільного між математикою і грошима?
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Отже, пропоную сьогодні на уроці математики повчитися заробляти гроші – ВЧИБАКСИ за правильно виконані завдання.
Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути:
У - успішним
С - самовпевненим
П – працьовитим
І – інформованим
Х – хоробрим
У – уважним
ІV. Актуалізація опорних знань
- Один із видатних математиків сказав: «Ніколи не берись за вивчення наступного, не засвоївши попереднього». Тому перевіримо домашнє завдання.
Відкрийте зошити, поміняйтеся ними з товаришем/сусідом по парті і перевірте домашнє завдання один у одного (взаємоперевірка). В кого правильна відповідь, потисніть один одному руки.
1 ВЧИБАКС
2.Мозкова атака «Швидкопитання-швидковідповідь»
1 ВЧИБАКС за правильну відповідь
- Як називаються компоненти дії додавання? Віднімання?
- Що відбудеться, якщо ми від суми віднімемо доданок?
- Що одержимо, коли до різниці додамо від’ємник?
- Що означає збільшити число на декілька одиниць? Зменшити?
- Як дізнатися, на скільки одне число більше, або менше другого?
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
-Як знайти невідоме зменшуване?
-Як знайти невідомий доданок?
- Що відбудеться, якщо ми від суми віднімемо доданок?
- Що одержимо, коли до різниці додамо відємник ?
- Що відбудеться, коли добуток поділимо на множник ?
- А якщо частку помножимо на дільник ?
- Що означає збільшити в кілька разів? Зменшити?
- Як дізнатися, що одне число більше або менше другого?
«щоденні 3» Математика разом з другом
*Активності можна практикувати як в групі, так і кожним учнем індивідуально (ще варіант – запропонувати вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).
«Іграшковий маркет»
Розв’язування простих задач «Ціна, кількість, вартість».
2 ВЧИБАКСИ за правильність.
Математичне дослідження
Завдання 44 стор. 12
5 ВЧИБАКСІВ за правильність
Робота в зошиті «Говоримо математичною мовою правильно»
Завдання 33-35 стор. 10
Швиденько зошит розкриваємо. Міркувати починаємо!
*Учні виконують завдання з коментуванням. Називають далі ім'я учня/учениці, хто виконуватиме наступне завдання. Завдання можна виконувати на дошці.
-
5 ВЧИБАКСІВ за правильність
Робота в парах «Хто швидше?»
Задача 36 стор. 10
2900-174=2726 (км)
Відповідь: протяжність Дунаю за межами України 2726 км
10 ВЧИБАКСІВ за швидкість і правильність
Руханка «Стефанія»
https://www.youtube.com/watch?v=zK7waqJYnRY
VI. Математика самостійно. Самостійна робота у зошиті
100 ВЧИБАКСІВ за правильність.
Гімнастика для очей
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
Геометричне дослідження. Танграм.
Робота в групах
Із семи частин квадрата складаємо різноманітні фігури, силуети предметів за власним задумом. Завдання: скласти якомога більше фігур. Перша фігура – квадрат.
Кожна фігура – 10 ВЧИБАКСІВ
Групі, яка перемогла, дозволяється поділитися вчибаксами з іншими (за бажанням).
Домашнє завдання. Інструктаж
Стор. 11, №№ 42, 43
VIІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Отже, на сьогоднішньому уроці ми зрозуміли, чому нам потрібно вивчати математику. Ознайомилися з математичними знаннями у нових нестандартних ситуаціях. Навчилися працювати у команді задля досягнення спільної мети.
Сьогодні на уроці ми вивчили і повторили…навчились…
Увага! Урок закінчується, підраховуємо вчи бакси (відповіді учнів)
*Учні шикуються біля дошки, перші ті, в кого найбільше вчи баксів і т.д.
2. Приємні бонуси:
- Учні, які заробили найбільше вчибаксів, не виконують домашнього завдання.
- Учні, у яких менше вчибаксів, можуть виконати одну вправу із домашнього завдання на вибір.
- Учням, у яких менше вчи баксів, дозволяється сьогодні сидіти за учительським столом.
Використані інтернет-джерела:
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM