Тип уроку:ВНЗ
Тема: «Досліджуємо Антарктику»
За підручником Т. Воронцової, В.Пономаренко ЯДС 2 частина.
Мета: ознайомити учнів із особливостями перших дослідницьких експедицій до Антарктиди, ознайомити учнів із особливостями наукових досліджень, які проходять на антарктичних науково-дослідних станціях; повторити дії з вивченими іменованими числами, ознайомити з новим іменованим числом «градус» та його позначенням; повторити вивчені таблиці множення і ділення на 2 і 3, вдосконалювати дослідницькі вміння і здатність спостерігати та передбачувати результати дослідів, дати поняття «термометр»; виховувати зацікавленість до вивчення природи, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: проектор, комп’ютер, презентація, різні види термометрів (кімнатний, надвірний, водяний, електронний для вимірювання температури тіла).
І. Організаційний момент
1) Продзвенів дзвінок – починається урок
2) Передати по черзі крихітку гарного настрою чи відсипати мені в долоньках поганий настрій, якщо він у вас є.
3) Об’єднання в групи
ІІ. Актуалізація опорних знань
1)Я називаю хибні чи істинні твердження, а діти плескають в долоні, якщо твердження істинні:
Антарктида знаходиться на північному полюсі
Антарктиду омиває Тихий океан
Слово океан пишеться з великої букви
Слово материк пишеться з маленької букви
Слово Україна пишеться з великої букви
Слово тюлень пишеться з великої букви
Антарктиду омиває Індійський океан
Відомого українського дослідника Антарктиди звали Антон Омельченко
В Антарктиді живуть ведмеді
В Антарктиді немає пінгвінів
Чи можуть пінгвіни зустрітися із білим ведмедем? Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1)Крижинки з прикладами
- У які дві групи можемо об’єднати відповіді виразів?
- При якій температурі тануть крижини?
- При якій температурі вода починає перетворюватися на пару?
2) Вправа «Передбачення»
У двох запитаннях прозвучало одне слово. Яке? Як ви гадаєте, чим будемо займатися на уроці?
Так, ми будемо дослідниками. А який континент будемо досліджувати? Чого навчимося? В кінці уроку ми подивимося, чи справдилися наші передбачення.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Дайте відповіді на запитання, користуючись текстом статті:
Зараз ми з вами станемо, як і Антон Омельченко справжніми дослідниками.
Влітку зранку термометр показував 26 градусів. Вдень температура піднялась на 14 градусів. А ввечері після дощу знизилась на 15 градусів. Яку температуру показував термометр ввечері?
Температура води у річці в травні була 10 градусів. У липні стала у два рази вищою. А в жовтні стала на 16 градусів нижче. Якою стала температура води в жовтні?
V. Закріплення вивченого
1) проведення дослідів
2) повідомлення результатів
3) висновки разом з вчителем
VI. Рефлексія навчальної діяльності