Досліджуємо Антарктику

Про матеріал
Ознайомити учнів із особливостями перших дослідницьких експедицій до Антарктиди, ознайомити учнів із особливостями наукових досліджень, які проходять на антарктичних науково-дослідних станціях;вдосконалювати дослідницькі вміння і здатність спостерігати та передбачувати результати дослідів.
Перегляд файлу

Тип уроку:ВНЗ

Тема: «Досліджуємо Антарктику»

За підручником Т. Воронцової, В.Пономаренко ЯДС 2 частина.

 

Мета: ознайомити учнів із особливостями перших дослідницьких експедицій до Антарктиди, ознайомити учнів із особливостями наукових досліджень, які проходять на антарктичних науково-дослідних станціях; повторити дії з вивченими іменованими числами, ознайомити з новим іменованим числом «градус» та його позначенням;  повторити вивчені таблиці множення і ділення на 2 і 3, вдосконалювати дослідницькі вміння і здатність спостерігати та передбачувати результати дослідів, дати поняття «термометр»; виховувати зацікавленість до вивчення природи, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: проектор, комп’ютер, презентація, різні види термометрів (кімнатний, надвірний, водяний, електронний для вимірювання температури тіла).

 

І. Організаційний момент

 1) Продзвенів дзвінок – починається урок

2) Передати по черзі крихітку гарного настрою чи відсипати мені в долоньках поганий настрій, якщо він у вас є.

3) Об’єднання в групи

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1)Я називаю хибні чи істинні твердження, а діти плескають в долоні, якщо твердження істинні:

Антарктида знаходиться на північному полюсі

Антарктиду омиває Тихий океан

Слово океан пишеться з великої букви

Слово материк пишеться з маленької букви

Слово Україна пишеться з великої букви

Слово тюлень пишеться з великої букви

Антарктиду омиває Індійський океан

Відомого українського дослідника Антарктиди звали Антон Омельченко

В Антарктиді живуть ведмеді

В Антарктиді немає пінгвінів

Чи можуть пінгвіни зустрітися із білим ведмедем? Чому?

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1)Крижинки з прикладами

- У які дві групи можемо об’єднати відповіді виразів?

- При якій температурі тануть крижини?

- При якій температурі вода починає перетворюватися на пару?

 

2) Вправа «Передбачення»

У двох запитаннях прозвучало одне слово. Яке? Як ви гадаєте, чим будемо займатися на уроці?

Так, ми будемо дослідниками. А який континент будемо досліджувати? Чого навчимося? В кінці уроку ми подивимося, чи справдилися наші передбачення.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з підручником с.24
  • Щоденні 5 слухаю та розумію с.24
  • Щоденні 5 словникова робота

Дайте відповіді на запитання, користуючись текстом статті:

  • Чи можна сказати вік льоду за його кольором?
  • Що досліджують вчені в Антарктиді?

 

Зараз ми з вами станемо, як і Антон Омельченко справжніми дослідниками.

 

  1. Демонстрація термометрів (бесіда вчителя).

 

  1. Розв’язування задачі:

 

Влітку зранку термометр показував 26 градусів. Вдень температура піднялась на 14 градусів. А ввечері після дощу знизилась на 15 градусів. Яку температуру показував термометр ввечері?

 

Температура води у річці в травні була 10 градусів. У липні стала у два рази вищою. А в жовтні стала на 16 градусів нижче. Якою стала температура води в жовтні?

 

V. Закріплення вивченого

1) проведення дослідів

  • Виміряти температуру у склянках з водою, в якій є крига, та з теплою водою із термоса
  • Порівняти температури в обох склянках

2) повідомлення результатів

3) висновки разом з вчителем

 

VI. Рефлексія навчальної діяльності

  1. Чи справдилися наші передбачення?
  2. Закінчити речення:
  • Я сьогодні навчився…
  • Мені сподобалось…
  • Найцікавіше завдання – це…
  1. Разом з батьками поспілкуватися чому ми не використовували ртутний термометр. Скласти пам’ятку як поводитися з розбитим ртутним термометром.

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку