Виховний захід "Екологічний турнір з елементами бесіди Я і природа"

Про матеріал
Мета даного заходу:  Формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами;  підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного;  прищеплювати розуміння того, що людина є частиною природи і має існувати у злагоді із нею;  виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу рослинний та тваринний світи від пагубного впливу людей;  навчати учнів бути захисниками природи, охороняти й примножувати її багатства і красу.
Перегляд файлу

Виховний захід 

Екологічний турнір з елементами бесіди Я і природа  2 клас

Тема заходу. Я і природа

Виховна мета:

  • Формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами;
  • підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного;
  • прищеплювати розуміння того, що людина є частиною природи і має існувати у злагоді із нею;
  • виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу рослинний та тваринний світи від пагубного впливу людей;
  • навчати учнів бути захисниками природи, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Методика проведення – екологічний турнір з елементами бесіди

Обладнання – презентації Power Point, картинки із зображенням флори та фауни Підготовчий етап.

Ми порадились щодо того, який матеріал залучити до роботи на виховному заході. Пізніше ми провели бесіду з учнями попередивши їх заздалегідь про те, що відбудеться виховний захід. Також ми дали ім. завдання за їх підручником з природознавства, щоб вони повторили матеріал про природні та штучні екосистеми. До того ж, ми попросили учнів заздалегідь подумати над проблемою «Чому слід берегти пироду»

 Зміст заходу.

Вступна частина.

Учитель.

 Друзі! Сьогодні ми з вами проведемо екологічний турнір. Пильно погляньте мені у очі, зарядіться від мене енергією, подивіться один на одного та усміхніться, налаштуйтесь на роботу.

Девіз:      Природа–це наше життя, наше здоров’я.
- Сьогодні ми ще раз згадаємо про те, як важливо з турботою ставитися до нашої планети, згадаємо про наших "сусідів". Починається наше добре ставлення з невеликого - шкільного зеленого куточка, пташки за вікном, кішки в нашому дворі. Завжди велике починається з малого.
Люби рідну природу -
Озера, ліси і поля.
Адже це ж наша з тобою
Навіки рідна земля.
Тут ми з тобою народилися,
Живемо ми з тобою на ній.
Так будемо ж, люди, всі разом
До землі ставитися добріші.
(Г. Шевченка)
Учитель: Відгадайте загадки:
• Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак.)
• Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. (Вітер.)
• Не вогонь, а пече. (Крапива.)
• Один ллє, інший п'є, третій зеленіє так зростає. (Дощ, земля, рослина.)
• Серед двору стоїть копиця: спереду вила, ззаду мітла. (Корова.)
• Маленький, біленький, по ліску стриб-стриб,
По сніжочку скік-скік. (Заяц.)
• Взимку і влітку одним кольором. (Ялина.)
• Сірий розбишака по лісах, полях нишпорить,
Телят, ягнят шукає. (Вовк.)
• Фарбоване коромисло
Над річкою зависло. (Райдуга.)
- На які дві групи можна розділити відгадки? (Жива і нежива природа.)
Люби рідну природу -
Озера, ліси і поля.
Адже це ж наша з тобою
Навіки рідна земля.
Тут ми з тобою народилися,
Живемо ми з тобою на ній.
Так будемо ж, люди, всі разом
До землі ставитися добріші.
(Г. Шевченка)
Ведучий2:

Згадаємо з вами. Що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.

Ведучий 2:Людина тісно пов'язана з природою. Адже говорять, що й людиною вона стала тоді, коли побачила різнобарв'я природи, коли почула спів жайворонка, тьохкання солов'я, коли відчула запахи квітів, а серед буйноцвіття дерев почула музику березового гаю. Учитель

- Що ми відносимо до живої природи ? (відповіді дітей).

 Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною. Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди: Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить. Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна. А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти. І за оленями стрибати та з білочками пустувати. Обидві світ живий любили, відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати: Мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій – тваринний. Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.

 Сьогодні ми поділимося на команди і трішечки позмагаємося та побачимо хто ж з вас краще вивчає наше довкілля.

Ведучий1 –Фауна

 Ведучий2 - Флора

I команда – «Фауна» II команда – «Флора»

 1 конкурс (для обох команд)

 Бліц – турнір (ведучі по черзі задають запитання та ставлять бали кожній з команд. Перемагає та команда, що набере більше балів)

1.Що таке екосистема? – це природне чи створене під впливом людини утворення з живих організмів та середовища, у якому вони існують

2.Назви основні компоненти екосистеми.

– Три основні компоненти: організми, що продукують органічні речовини – зелені рослини, споживачі живої органічної речовини – тварини, гриби, руйнівники органічних решток – бактерії, більшість грибів.

3. Що таке ланцюг живлення? – Це группа рослин, тварин, грибів та мікроорганізмів, пов’язаних харчовими відносинами, що утворюють певну послідовність у передачі речовини та енергії.

4. Що таке природна екосистема? Наведи приклади.

5. Що таке штучна екосистема? Наведи приклади .

6.Що таке ліс? – Це природна екосистема, основним компонентом рослинності якої є дерева.

7. Як використовують ліси? – від них залежить клімат, вони виконують ґрунтозахисну, природоохоронну та водорегулюючу функцію

8.Що таке степ? – це природна екосистема, елементами якої є трав’янисті рослини, тварини, мікроорганізми.

9.Для чого створюють штучні водойми?

3 конкурс «Прислів'я»

 Ведучий2: Отже зараз час поговорити. Памятаєти ми просили вас подумати чому важливо оберігати природу? Так? То тепер на прикладі деяких прислів’їв давайте поговорими трохи про це

«Флора» Нема ліпшої краси – ніж гаї та ліси . (скажіть чи ви згодні, чому,) Природа – наша мати і треба її оберігати.

«Фауна» Де багато пташок – там немає комашок. До природи не неси шкоди. (скажіть чи ви згодні, чому,)

намалювати одну на вибір природну екосистему, команді Флора – рослинного характеру, команді Фауна – тваринного характеру)

2 конкурс «Малюємо єкосистему»

Ведучий1:

А ЗАРАЗ ДЛЯ ВСІХ ПРИСУТНІХ АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 3.ТРЕНІНГ (ведучі по черзі задають запитання )

1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.

2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.

3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.

4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.

5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.

6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.

7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

3 конкурс «Прислів'я»

 Ведучий2: Отже зараз час поговорити. Памятаєти ми просили вас подумати чому важливо оберігати природу? Так? То тепер на прикладі деяких прислів’їв давайте поговорими трохи про це

«Флора» Нема ліпшої краси – ніж гаї та ліси . (скажіть чи ви згодні, чому,) Природа – наша мати і треба її оберігати.

«Фауна» Де багато пташок – там немає комашок. До природи не неси шкоди. (скажіть чи ви згодні, чому,)

4 конкурс « Поміркуй і розгадай»

 Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій пташок чи тварин і вірші –загадки про них. Серед зображень потрібно знайти про кого йдеться у вірші і прикріпити до потрібного зображення. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.

 «Флора»

1. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Звуть цих подружок..... (берізки)

2.У вінку зеленолистім, У червоному намисті, Видивляється у воду. На свою хорошу вроду. (калина)

3. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає, Хоч мороз усе побив – його не займає.(барвінок)

4. Це королева квітника, Гарна і красива. На стеблах має колючки, В них захист її й сила. (троянда)

 «Фауна»

1.На подвір'ї ходить птах І співає по складах. (півень)

2. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст, Пухова руденька шуба, Із сосни стриба на дуба. (білка)

3. Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом бю. Я не цвяхи забиваю, А комашок дістаю. (дятел)

4. Птах великий і красивий, Чорний або сніжно-білий, Гострий дзьоб, тоненькі ноги, Вернувся із далекої дороги. Майстер цей зявився рано, На даху помудрував, І без цегли, і без крана Дім собі побудував. (лелека)

5 конкурс «Вгадай правило»

На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. Діти називають правило. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки поведінки в природі.

 Пам'ятка

  • Не ламай гілки дерев і кущів.
  • Не руйнуй мурашники.
  • Не рви квітів – вони потрібні рослинам.
  • Не руйнуй пташині гнізда.
  • Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.
  • Не можна палити вогонь в лісі. Не викидай сміття в лісі Не ображай тварин.

 

ЛІСОВІ СКАРГИ.
Скарга № 1.
Сама знаю, що не красуня. Покажись я, багато шарахаються убік, а то ще й каменем кинуть або ногою штовхнути. А за що? Придумали ж. Що від мене на руках бородавки бувають. Нісенітниця якась! Не всім же бути красунями! А користь від мене людям велика. (Жаба)
Скарга № 2.
На земній кулі немає, мабуть, такої істоти, про який розповідали б стільки легенд та небилиць, як про нас.
Не подобається, що темряву ми любимо, що на звичайних птахів і звірів не схожі. Але ми ж друзі людини, а не вороги. Що ж нам робити? Адже такими ми вродили. Любимо висіти вниз головою. А кривдять нас незаслужено. (Кажан)
Скарга № 3.
Я - єдина тварина, яка може підпустити людину досить близько. Але зовсім не тому, що я такий хоробрий. Просто я погано бачу і більше сподіваюся на свій нюх. Зате в мене є колюча захист. Хто я, дізнайтеся? (Їжак)
Скарга № 4.
Мене називають непосидючим звіром. Я постійно в русі: швидко спускаюсь з їли на землю, негайно злітаю по стовбуру назад або стрибаю з гілки на гілку. Ах, як я втомилася! (Білка)
Командам треба розгадати кросворд на тему «Лікарські рослини».
1. Назва якої рослини говорить, де воно живе? (Подорожник)
2. Що за трава, яку і сліпі впізнають? (Кропива)
3. Гірлянди білих маленьких дзвіночків висять між великими загостреними листками. А влітку на місці кольорів - червоні ягоди. Вони отруйні. (Конвалії)
4. Трава від 99 хвороб. (Звіробій)
5. Стоїть у полі кудряшка-
Біла сорочка
Сердечко золоте,
Що це таке?
(Ромашка)
6. На припеке у пеньків
Багато тонких стеблинок.
Кожен тонкий стеблинка
Тримає червоний вогник.
Розсовуємо стеблинки
Збираємо вогники.
(Суниця)
Багато рослин і тварини занесені в червону книгу. У неї записані 52 види звірів і 65 видів птахів. І багато-багато рослин.
Дерево. Квітка, трава та птиця
Не завжди вміють захиститися.
Якщо будуть знищені вони,
На планеті ми залишимося одні.
Ось і закінчився наш турнір. Давайте підіб'ємо підсумки.

Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки.

Учитель: Наше довкілля, рідна природа чарує нас в усі пори року. Ми, українці, маємо гордитися тим, що доля подарувала нам це диво – чарівну й неповторну красу природи. Та багатства природи небезмежні. Маємо їх дбайливо оберігати, як порядні господарі. Так роблять в усьому світі, бо проблеми екології, охорони природи нині найважливіші, адже

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 конкурс « Поміркуй і розгадай»

«Флора»

1. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Звуть цих подружок..... (______________________)

2.У вінку зеленолистім, У червоному намисті, Видивляється у воду. На свою хорошу вроду. (__________________)

3. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає, Хоч мороз усе побив – його не займає.(______________________)

4. Це королева квітника, Гарна і красива. На стеблах має колючки, В них захист її й сила. (____________________________)

 «Фауна»

1.На подвір'ї ходить птах І співає по складах. (_____________________)

2. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст, Пухова руденька шуба, Із сосни стриба на дуба. (__________________________)

3. Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом бю. Я не цвяхи забиваю, А комашок дістаю. (_____________________________)

4. Птах великий і красивий, Чорний або сніжно-білий, Гострий дзьоб, тоненькі ноги, Вернувся із далекої дороги. Майстер цей зявився рано, На даху помудрував, І без цегли, і без крана Дім собі побудував. (___________________________________)

 

 

конкурс « Поміркуй і розгадай»

«Флора»

1. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Звуть цих подружок..... (______________________)

2.У вінку зеленолистім, У червоному намисті, Видивляється у воду. На свою хорошу вроду. (__________________)

3. Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає, Хоч мороз усе побив – його не займає.(______________________)

4. Це королева квітника, Гарна і красива. На стеблах має колючки, В них захист її й сила. (____________________________)

 «Фауна»

1.На подвір'ї ходить птах І співає по складах. (_____________________)

2. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст, Пухова руденька шуба, Із сосни стриба на дуба. (__________________________)

3. Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом бю. Я не цвяхи забиваю, А комашок дістаю. (_____________________________)

4. Птах великий і красивий, Чорний або сніжно-білий, Гострий дзьоб, тоненькі ноги, Вернувся із далекої дороги. Майстер цей зявився рано, На даху помудрував, І без цегли, і

docx
Додано
17 січня 2023
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку