Досліджуємо властивості води

Про матеріал
У розробці використано різні джерела інформації для збалансованої подачі навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Я досліджую світ», 1 клас

 

Тема. Досліджуємо властивості води

Мета:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з основними властивостями води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчинник; розширювати знання дітей про значення води для життя; учити робити висновки з результатів спостережень і проведених дослідів; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до вивчення властивостей води; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води;
  • формування ключових компетентностей: уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; екзотична грамотність і здорове життя.

Обладнання: лабораторне обладнання та матеріали для проведення дослідів; предметні малюнки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, інформатична, мовно-літературна, мистецька, соціальні і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент


Я всміхнуся сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Я всміхнуся квіточці –

Нехай собі цвіте!

Я всміхнуся дощику:

«Лийся, мов із відра!».

Друзям посміхнуся,

Зичу їм добра.


 

2. Актуалізація опорних знань

- Відгадайте загадки:

 

Відома звіку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда,

Звичайна, (підкажіть) ….  (вода)

Нею умиваються,

У ній всі купаються,

Одяг перуть, їжу варять.

Буває рідка, буває тверда.

Ви впізнали? Це ...

   (вода)_

 

  • Що ви знаєте про воду?

 

ІІ. Основна частина

Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд відеоролика «Вода в природі»

https://youtube.com/watch?v=Bymq2Ptxt9c&feature=share

 

  1. Бесіда за матеріалами з відеоролика

Складання схеми «Три стани води»

 

  1. Малюнковий скрайбінг «Кому потрібна вода?»
  • Погляньте на малюнок. Що тут зображено?  (Озеро.)
  • А це що біля озера? (Маленькі струмочки.)
  • Нумо доберемо малюнки «Кому потрібна вода?».

(Діти по черзі добиратимуть малюнки, прикріплюють до «струмочків» і пояснюють.)

Предметні малюнки: птахи, дерева, риби, комахи, тварини, гриби, людина.

Висновок. Усе живе на землі загине без води.

 

  1. Дослідницька робота
  • Які властивості має вода? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.

Дослід 1

  • Скуштуймо чисту воду. Що ви відчули?
  • Понюхайте воду. Чи відчули ви запах?

Висновок. Вода не має ані смаку, ані запаху.

 

Дослід 2

  • У склянку з водою опустіть ложку.
  • Чи видно ложку?

Висновок. Вода прозора.

 

Дослід 3

  • Перелийте воду зі склянки у глечик.
  • Чи змінила вода форму?

Висновок. Вода не має форми. Вона набуває форми посудини, у яку потрапляє. Вода тече.

 

Дослід 4

  • Беремо три склянки води. В одну крапаємо кілька крапель йоду, в другу – кілька крапель зеленки, в третю – насипаємо чайну ложку харчової солі.
  • Якого кольору вода у кожній склянці? Зафарбуй малюнки за результатами дослідів.             

Висновок. Вода – універсальний розчинник.

 

Дослід 5. «Як зникає вода»

  • Тобі знадобляться: склянка з водою, ложка, губка паралонова, блюдце, газета, пластиковий пакет.
  • Виконуй послідовно: поступово лий воду з ложки на ці предмети. Результат запиши в таблицю. Зроби висновок.

Висновок. Вода текуча. Є матеріали, які легко пропускають воду. А є матеріали, які не пропускають воду.

 

Фізкультхвилинка «На морі»

 

Хвилі бавляться та б’ються, (хвилясті рухи руками перед собою)

Наче неслухи-хлоп’ята.

І стрибають, і сміються:  (стрибки)

Вітер їм лоскоче п’яти.

Вгору, вниз і знову вгору  (руки вниз-угору, очима стежать за рухами)

Підганяє дужий вітер.

Розгойдав він ціле море –   (розводять руки в сторони, посміхаються)

Як же хвилям не радіти!

 

  1. Творчі вправи

 

Хвилинка-цікавинка «Якою буває вода?»

  • Назвіть стан води, що можна назвати «корисним». Чому?
  • Назвіть стан води, «найкрасивіший» у природі.
  • Назвіть стан води, що можна назвати «шкідливим». Чому?
  • Коли вода може бути небезпечною для людини?
  • Чому про воду говорять, що вона «здорова»?

 

Гра «Гімн воді»

  • Доберіть влучні слова, щоб закінчити висловлювання.

 

Простяглася земля неозора,

А найкраща вода - … (прозора).

На землі  - калинове намисто,

А найкраща вода - … (чиста).

Тут діброва шумить невмируща,

А найкраща вода - … (цілюща).

Ось і день промайнув, ніч коротка,

А найкраща вода - … (солодка)

 

Вправа «Юні художники»

  • Діти відгадують загадки і малюють відгадки.
  • Крила розпустила і сонечко закрила. (Хмара.)
  • Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають. (Дощ.)
  • Від села аж до річки – різнокольорові стрічки.

Хтось розвісив їх аж сім, з ними весело усім. (Веселка.)

  • Намистиночки малі ніч згубили у траві.

Вранці сонечко встало, намистиночки забрало. (Роса.)

  • Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав,

Можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись. (Озеро.)

  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка.)
  • Попід дах серед зими всілись білі кажани

І донизу головою продрімали до весни. (Бурульки.)

  • Наче срібні зірочки, білосніжні квіточки

Із зимової хмаринки до землі летять … (сніжинки).

  • Взимку у садах на вітах заіскрились білі квіти.

Хто цей диво-садівник, що зробив такий квітник? (Іній.)

 

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

 

Гра «Так чи ні?»

  • Вода – найбільш поширена речовина на Землі.
  • Вода може бути лише у двох станах.
  • Вода є всюди: в морях, океанах, річках, ґрунті, повітрі.
  • Життя на Землі можливе без води.
  • Вода буває твердою.
  • Вода входить до складу всіх живих організмів.

 

Метод «Рюкзак»

  • Які зі знань і вмінь, набутих на уроці, ви візьмете із собою для використання на інших уроках?
  • Діти, бережіть природу – наш спільний дім. І природа відповість вам добром. Сьогоднішню розповідь про воду хочеться завершити словами Антуана де Сент-Екзюпері із казки «Маленький принц» (зачитати може учень, який добре читає).

«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати, не можна тобою насолоджуватися не знаючи, що ти таке… Ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не поясниш нашими почуттями. З тобою повертаються наші сили, з якими ми вже попрощалися. З твоєї милості у нас знову починають вирувати висохлі джерела нашого серця. Ти найбільше багатство у світі».

 

 

Хліб – батько, а вода – мати.

 

Вода – найбільше багатство у світі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вознюк Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
1703
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку