Урок дослідження "Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач"

Про матеріал

Мета уроку - формувати вміння застосовувати залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів у обчисленнях, розв'язувати задачі;

Дидактична задача: актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички.

Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення учнів під час розв'язування завдань; аналізу під час виконання завдання №4; розвивати візуально зорову пам'ять, самоконтроль, увагу, швидкість реакції, роботу обох півкуль під час роботи з ЛЕГО (6 цеглинок)

Виховна задача: виховувати в учнів самостійність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Перегляд файлу

Клас: 2

 «____»___________20___ року

Урок № 36. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач.

 Мета: формувати вміння застосовувати залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів у обчисленнях, розв’язувати задачі;

Дидактична задача: актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв’язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички.

Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення учнів під час розв’язування завдань №1-3; формувати прийоми розумових дій аналізу під час виконання завдання №4; розвивати візуально зорову пам'ять, самоконтроль, увагу, швидкість реакції, роботу обох півкуль під час роботи з ЛЕГО (6 цеглинок)

Виховна задача: виховувати в учнів самостійність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Обладнання:  навчально методичний комплект  С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко й  робочий зошит, мультимедійний комплект, аркуші паперу, ЛЕГО.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Форма проведення:  урок - дослідження.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

«Сонячні промені». Учні стають у коло й витягують руки так, щоб утворилося «сонечко», а пальці – то його промінчики. Учитель пропонує дітям поворушити пальчиками - «промінчиками» наче «сонечко» світить.

  • Яке чудове сонечко у нас вийшло! Тепер кожен «забирайте» в нього промінчики. Нехай вони сьогодні вам світять і створюють радісний настрій!

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

      Сьогодні ми продовжуємо досліджувати, як залежить результат арифметичної дії від зміни одного з компонентів. Ви дізнаєтесь, у яких випадках ці знання можуть полегшити обчислення. Отже, на вас чекає цікава наукова робота.

ІІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань і способів дії.

Усна лічба.

  1. Діяльнісний підхід. Педагогічна технологія «Щоденні 3».

Математика разом з другом.

  • Лічба в межах 100.

1 учень - від 28 до 35

2 учень - від 47 до 54

  • Гра «Знайди зайве»

У кожному рядку знайдіть «зайве»  число.

71  73  27  77  79

10  80  55  90  30

  1. Математичний диктант

Виконується на окремих аркушах

  • Знайти суму чисел 5 і 5;
  • 17 зменшити на 8;
  • До 4 додати 7;
  • Знайти різницю чисел 14 і 6;
  • Від 11 відняти 6;
  • 8 збільшити на 8;
  • запиши найбільше двоцифрове число;
  • запиши найбільше одноцифрове число.

Перевірка. 10  9  11 8  5  16  99  9

  1. Гра «Обчисли по колу»      

  1. Хвилинка каліграфії.        

Записати подані числа у порядку зростання.  

68  94  8  13  68  52  31  10

Дайте характеристику числу 10 (кругле, двоцифрове, 1 дес., сусіди -  числа 9 і 11, число 10  на один менше 11  й на один більше  9; це є найменше двоцифрове число)

 Рухлива вправа.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.    Досліджуємо  залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.

Фронтальне виконання. Слайд

Завдання 1. Який компонент змінюється в кожному стовпчику? Як саме? На скільки? Як ця зміна впливає на результат? Заповни клітинки.

 Фізкультхвилинка.

V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності. Формування вміння користуватися знаннями (новими правилами)  в процесі виконання різноманітних вправ.

1. Робота з підручником  с. 41

  • Досліджуємо вирази.    завд. 1-2

 

Досліджуємо задачу. Формування вміння добирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі.

  •  с. 41. завд. 4

 

 

VІ.   Закріплення вивченого

  1. Робота з таблицею. С. 41 завд .3

2. Діяльнісний підхід. Педагогічна технологія «Щоденні 3».  Математика самостійно ( контрольно-перевірне завдання,  виконання якого покаже як учні зрозуміли і осмислили матеріал) . Роб зош. С. 34

3. Геометрична хвилинка.  ЛЕГО

  • побудуйте  пряму,
  • промінь;
  • відрізок;
  • піраміду:
  • куб.
  • гра «Запам'ятайка»

VІІ.  Підсумок

Інтерактивна технологія «Істинне - хибне» (червона цеглинка – ні, зелена – так, жовта – не знаю)

  • усі двоцифрові числа  - круглі;
  • будь-яке двоцифрове число більше, ніж одноцифрове;
  • 63 зменшити на 3 дістанемо 6;
  • задачі існують  прості і складні;
  • промінь має початок і не має кінця;
  • кожна задача має розв'язок.

VІІІ. Рефлексія.

  • Чи цікавою  у нас сьогодні на уроці була наукова робота?
  • Яке саме дослідження вам сподобалося?
  • Оберіть відповідну цеглинку ЛЕГО й створимо піраміду нашого настрою.
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
6313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку