Мета уроку - формувати вміння застосовувати залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів у обчисленнях, розв'язувати задачі;
Дидактична задача: актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички.
Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення учнів під час розв'язування завдань; аналізу під час виконання завдання №4; розвивати візуально зорову пам'ять, самоконтроль, увагу, швидкість реакції, роботу обох півкуль під час роботи з ЛЕГО (6 цеглинок)
Виховна задача: виховувати в учнів самостійність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Клас: 2
«____»___________20___ року
Урок № 36. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач.
Мета: формувати вміння застосовувати залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів у обчисленнях, розв’язувати задачі;
Дидактична задача: актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв’язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички.
Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення учнів під час розв’язування завдань №1-3; формувати прийоми розумових дій аналізу під час виконання завдання №4; розвивати візуально зорову пам'ять, самоконтроль, увагу, швидкість реакції, роботу обох півкуль під час роботи з ЛЕГО (6 цеглинок)
Виховна задача: виховувати в учнів самостійність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Обладнання: навчально методичний комплект С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко й робочий зошит, мультимедійний комплект, аркуші паперу, ЛЕГО.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форма проведення: урок - дослідження.
Хід уроку
І. Організація класу.
Створення позитивного психологічного клімату класу.
«Сонячні промені». Учні стають у коло й витягують руки так, щоб утворилося «сонечко», а пальці – то його промінчики. Учитель пропонує дітям поворушити пальчиками - «промінчиками» наче «сонечко» світить.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Сьогодні ми продовжуємо досліджувати, як залежить результат арифметичної дії від зміни одного з компонентів. Ви дізнаєтесь, у яких випадках ці знання можуть полегшити обчислення. Отже, на вас чекає цікава наукова робота.
ІІІ. Актуалізація і коригування опорних знань і способів дії.
Усна лічба.
Математика разом з другом.
1 учень - від 28 до 35
2 учень - від 47 до 54
У кожному рядку знайдіть «зайве» число.
71 73 27 77 79
10 80 55 90 30
Виконується на окремих аркушах
Перевірка. 10 9 11 8 5 16 99 9
Записати подані числа у порядку зростання.
68 94 8 13 68 52 31 10
Дайте характеристику числу 10 (кругле, двоцифрове, 1 дес., сусіди - числа 9 і 11, число 10 на один менше 11 й на один більше 9; це є найменше двоцифрове число)
Рухлива вправа.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Досліджуємо залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.
Фронтальне виконання. Слайд
Завдання 1. Який компонент змінюється в кожному стовпчику? Як саме? На скільки? Як ця зміна впливає на результат? Заповни клітинки.
Фізкультхвилинка.
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності. Формування вміння користуватися знаннями (новими правилами) в процесі виконання різноманітних вправ.
1. Робота з підручником с. 41
Досліджуємо задачу. Формування вміння добирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі.
VІ. Закріплення вивченого
2. Діяльнісний підхід. Педагогічна технологія «Щоденні 3». Математика самостійно ( контрольно-перевірне завдання, виконання якого покаже як учні зрозуміли і осмислили матеріал) . Роб зош. С. 34
3. Геометрична хвилинка. ЛЕГО
VІІ. Підсумок
Інтерактивна технологія «Істинне - хибне» (червона цеглинка – ні, зелена – так, жовта – не знаю)
VІІІ. Рефлексія.