Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство»
для 5 класу (1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування укладене на основі навчальної програми «Досліджуємо історію і суспільство, 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручник «Досліджуємо історію і суспільство» інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Малієнко Ю. Б., Ремех Т. О.)
№ |
Тема |
Дата |
Дата |
Компетентності |
Примітки |
ВСТУП. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ |
|
|
|||
|
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини |
|
|
|
|
|
Історія як минуле людини і суспільства. Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю |
|
|
|
|
РОЗДІЛ І. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР |
|
|
|||
|
Хронологія. Відлік історичного часу. Лінія часу. Основні періоди історії людства |
|
|
|
|
|
Географічний та історичний простір. Історична мапа |
|
|
|
|
|
Етнографічні регіони України. Географічні назви в історії |
|
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Історичний час і простір» |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА |
|
|
|||
|
Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела |
|
|
|
|
|
Писемні історичні джерела |
|
|
|
|
|
Речові історичні джерела |
|
|
|
|
|
Візуальні історичні пам’ятки |
|
|
|
|
|
Мова, топоніміка, фольклор як джерела знань про минуле |
|
|
|
|
|
Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел |
|
|
|
|
|
Способи нагромадження та пошуку інформації у минулому і сьогодні. Книги в історії людства. Йоган Гутенберг. Іван Федоров |
|
|
|
|
|
Пошук та збереження історичних джерел |
|
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела» |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ |
|
|
|||
|
Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів. Історичні постаті |
|
|
|
|
|
Русь-Україна і Королівство Руське. Княгиня Ольга. Король Данило |
|
|
|
|
|
Українське козацтво у військовий та мирний час |
|
|
|
|
|
Українська революція (1917 – 1921). М. Грушевський. Є. Петрушевич |
|
|
|
|
|
Голодомор в пам’ятниках України та світу |
|
|
|
|
|
Україна у Другій світовій війні (1939 – 1945) |
|
|
|
|
|
Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
|
|
|
Історія мого краю∶ від минулого до сьогодення. Історія моєї родини |
|
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Мандрівки у минуле України» |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС |
|
|
|||
|
Зміни в житті людини і суспільства. Зв'язок минулого і сьогодення |
|
|
|
|
|
Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства |
|
|
|
|
|
Освіта, наука, техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
|
|
|
Місто і село∶ від виникнення до сучасності |
|
|
|
|
|
Дозвілля і спорт колись і тепер. Українці у світі |
|
|
|
|
|
Доброчинність і волонтерство∶ історія і сучасність |
|
|
|
|
РОЗДІЛ V. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ |
|
|
|||
|
Полікультурність∶ етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні |
|
|
|
|
|
Замки, фортеці, палаци України. Релігії, храми України |
|
|
|
|
|
Взаємодія культур в минулому і сьогоденні. Зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства |
|
|
|
|
|
Проєкт «Культурне розмаїття мого краю» |
|
|
|
|
|
Узагальнення з розділів «Історія навколо нас», «Розмаїття України» |
|
|
|
|