1
КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЦЕНТР СПОРТУ ДЛЯ ДІТЕЙ, ЮНАЦТВА ТА МОЛОДІ «ОЛІМП»
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОСВІД РОБОТИ
«МОТИВАЦІЯ ДО УСПІХУ ШЛЯХОМ ФОРМУВАННЯ
КУЛЬТУРИ РУХІВ У ВИХОВАНЦІВ ГУРТКА
«ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ».
ВИКОНАВЕЦЬ:
ЗУБЕНКО ОЛЕНА ВОЛОДИМИРІВНА
КЕРІВНИК ГУРТКА
ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ
м.КРИВИЙ РІГ
2020
МОЄ ЖИТТЄВЕ КРЕДО
"Працюй так, щоб дітям біля тебе було комфортно і затишно"
ЗМІСТ
ЗМІСТ
ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ
ГРУПИ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ
Наполегливість та прагнення до перемоги –
два головних фактори на шляху до успіху.
БрайанТрейсі
На сучасному етапі розвитку суспільства мотивація до успіху виступає в якості необхідної умови побудови будь-якої ефективної педагогічної системи. Доведено, що в основі творчого активного самопочуття будь-якої людини лежить віра у власні сили. Затвердження цієї віри неможливо без набуття досвіду досягнення і переживання успіху. Дана проблема набула актуальності на етапі реформування системи освіти та визначила вибір теми представленого досвіду: «Мотивація до успіху на заняттях з естетичної гімнастики»
Отже, випускник повинен відповідати вимогам сучасного суспільства. І у майбутньомумає бути конкурентоспроможним і процвітаючимфахівцем, гуманною, порядною людиною, яка поважає себе та інших. Система моєїроботи покликана створитиумови для самоактуалізаціїособистостікожноїдитини, для формування і розвитку у неї потреби і здатності до саморозвитку, навчити кожного вихованця бути успішним у навчанні, праці, в життівцілому.
Якщо мало заохочуватидітей за успіхи, а більше карати за невдачі, то в результатіформується і закріплюється мотив уникненняневдачі, який аж ніяк не є стимулом до досягненняуспіхів. Якщо, навпаки, велика частинастимулівдитиниприпадає на успіхи, то складається мотив досягненняуспіхів. Виявилосяпротиріччяміжнеобхідністювиробленняєдиного комплексу методів, прийомів і засобівнавчання, якісприяютьствореннюситуаціїуспіху в навчальнійдіяльностівихованців на заняттях з естетичної гімнастики, і недостатньоюцілісноюрозробленістю практичного інструментарію для формуваннямотивації до успіху як одного іззасобівпідвищеннямотивації до навчаннякультури рухів. І яким же чином цезробити? У педагогічнійлітературівиявилосяважкознайтиціліснийнабірзасобів, прийомів і методів, якийдозволяєзабезпечититехнологічністьцьогопроцесу.
Тому, метою могодослідження стало
вивченнятеоретичних основ формуваннякультури рухів до успіху на заняттях з естетичноїгімнатики;
вироблення практичного інструментарію з питаньформуваннямотивації до успіху, створенняситуаціїуспіху на заняттях з естетичноїгімнатики;
впровадженняданогоінструментарію в практику роботипедагогів;
відстеженнярезультативності та ефективностізапроваджених форм, методів, прийомів з питаньформуваннямотивації до успіху на заняттях з естетичноїгімнатики як одного іззасобівпідвищеннямотивації до навчаннякультури рухів.
Інноваційністьданогопідходу до вирішенняпроблемиполягає в узагальненні і презентаціїсамеефективних форм, методів, засобів, прийомівстворенняситуаціїуспіху на заняттяхестетичноїгімнатики як основи для формуваннямотивації до навчання.
Для початку визначимося з понятійнимапаратомтакихключовихкатегорій як «успіх», «ситуаціяуспіху» та «мотивація до успіху».
«Успіх» - це фактор, щовикликаєособливийемоційний стан, пов'язаний з переживаннямрадості, яка зумовленадосягненнямбажаного результату.
«Ситуаціяуспіху» - цетакецілеспрямоване, організованепоєднання умов, коли створюєтьсяможливістьдосягтизначнихрезультатів у діяльності, це результат продуманої, підготовленоїстратегії, тактики.
«Мотивація до успіху (мотивація досягнень)» - це сукупність цілей, потреб і мотивів, які стимулюють людину прагнути до досягнення цілей у всіх сферах життєдіяльності і бути активною в їх досягненні.
Метод створення «ситуації успіху» є методом стимулювання, мотивації і поведінки дитини, оскільки саме позитивні емоції можуть стати для дитини найважливішим стимулом.
Досвідроботи показав, що для деякихдітейситуаціяуспіху повинна бути повторена неодноразово, до тих пір поки не реалізується основне завдання: вихованець відчуває почуття задоволення не тільки від результату діяльності (виступу на фестивалі чи на змаганні), а й від самого процесуоволодіннязнаннями (на тренуванні).
Я вважаю, що ситуацію успіху необхідно створювати в навчальній діяльності поетапно, у вигляді послідовності циклів. Кожному етапу повинні відповідати певні ситуації успіху, спрямовані на формування окремих компонентів мотивації навчально-пізнавальної діяльності.
Головна моя мета на занятті – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість успіху, усвідомлення своїх дій, здібностей, віри в себе і власні сили.
Наведуприкладиефективнихприйомівнавчання, якісприяютьрозвиткумотивації до успіху, і, якіможнавикористовувати на заняттяхестетичної гімнастики:
- прийом «Сходи», або «Встань у стрій». Йдеться про ситуації, коли ведувихованцяпоступальновгору, піднімаючись з ним по щабляхзнань, психологічногосамовизначення, здобуттявіри в себе і оточуючих.
- прийом «Сповідь». Цей прийомзастосовую в тих випадках, коли є надія, щощирезвернення педагога до кращихпочуттівдітейотримаєрозуміння, породить у відповідьвідгук. Як йогозастосовувати – справа технікидосвіду, інтуїції і культури педагога. Тут треба все точно прорахувати, правильноспрогнозуватиможливіреакції.
- прийом " Йди за нами". Сенс полягає в тому, щоброзбудити «дрімаючі» силидитини, надатиїйможливостізнайтирадістьвизнання в собітворчих сил. Реакціяоточуючих буде служитидлянеїодночасно і сигналом пробудження, і стимулом до дії, і результатом зусиль.
- прийом «Емоційний сплеск», або «Ти так високо злетів» . Головна роль відведена педагогу..
Колосальний творчий потенціал ховається в кожній дитині, якщо знайти спосіб запалити цей заряд, вивільнити його енергію, перетворити на ланцюгову реакцію, де просочене гарячим почуттям слово педагога народжує зусилля, зусилля народжують дію, а дія розщеплюється на знання та зворотне почуття вдячності. Зрештою формується віра в себе, віра в успіх.
Без відчуття успіху у дитини пропадає інтерес до занять, але досягнення успіху в її навчальній діяльності утруднено рядом обставин, серед яких можна назвати психологічні та фізіологічні особливості розвитку, слабку саморегуляцію та інші. Тому педагогічновиправданестворення для вихованцяситуаціїуспіху – суб'єктивнепереживаннязадоволеннявідпроцесу та результату (всьогоцілкомабоякоїсьчастини) самостійновиконаноїдіяльності. Технологічноцядопомогазабезпечується низкою операцій, якіздійснюються в психологічнійатмосферірадості і схвалення, створенівербальними (мовними) і не вербальними (міміко-пластичними) засобами. Підбадьорюючі слова і м'якіінтонації, мелодійністьмови і коректністьзвернень, так само як відкрита поза і доброзичливаміміка, створюють у поєднаннісприятливийпсихологічний фон, допомагаютьдитинівпоратися з поставленими перед нею завданнями.
Задоволеннявідособистіснихдосягнень повинно супроводжуватидитинупротягомдоситьзначногоперіоду, можливо, навіть стати звичнимдлянеї.
Професійні якості дітей, такі як виворотність, гнучкість, розтяжка, формуються при вивченні культури рухів. Володіння культурою рухівтежсприяєрозвиткумотивації до успіху. Вивчення культури рухів ми застосовуємопід час проведення занять.
Руховаактивність позитивно впливає на всіпсихологічніфункціїдітей. Рухисприяютьзбільшеннюсловниковогорозмаїттядитячоїмови, більшосмисленомурозумінняслів, формування понять, щопокращуєпсихічний стан дитини. Іншими словами, руховаактивність не тількистворюєенергетичну основу для нормального росту і розвитку, але і стимулюєформуванняпсихічнихфункцій.
Завдякиспецифіцізасобів і методівестетична гімнастикаробитьістотнийпедагогічнийвплив на дітей. Чіткаорганізація занять, суворівимоги до точностівиконаннявправ, формуванняуявлення про витонченістьрухів, про красу людськоготіла, спонукання до фізичногосамовдосконаленнясприяютьвихованнюважливихморальних і вольовихякостей.
Культура рухів, за даними О. С. Медведєвої, – це, по-перше, естетична сторона виконання систем рухів і, по-друге, показник виконавської майстерності. Її основними компонентами є зовнішній вигляд і манера триматися, пластичність, амплітуда рухів, чистота виконання, узгодженість рухів різними частинами тіла, гармонійність поєднання рухів із музикою та їх виразність. Основними видами рухової активності естетичної гімнатики, є постава, поза, хода, координованість і рухова пластика.
Особливості прояву естетичного впливу в гімнастиці – це виконання рухів легко й красиво, так, щоб це приносило радість і було джерелом насолоди рухам. Для успішного формування естетичного виховання рухових дій необхідне засвоєння функціональних й естетичних сторін краси образу та поведінки юних спортсменок.
Визначаючи всю красу рухів у гімнастиці, ми користуємося термінами, такими як ритм, гармонія, пластика, форма та витонченість. Форма може бути динамічною або статичною, природною й мистецькою. Ефективна форма – ценайкращий спосіб досягнення цілі. Нею можуть бути краса, витонченість і видовищність легкостірухів. Одним із проявів краси рухів є ефективна координація гімнастки. Гімнастику ще називають«спортом виразної форми». Гармонія для гімнастики має особливо важливе значення, вона характеризується об’єднанням «естетичних елементів», якідуже важливі для отримання артистичної спортивної програми. Ще однією складовою частиноюестетичної гімнастики є витонченість. У давнину цю якість вважали майже божим даром, оскількирізні жерці й шамани виконували свої танці дуже граціозно. У виступах сучасних спортсменів витонченість можна визначити як досконалість в управлінні фізичною поведінкою.
.
Культура рухів, є важливим мотивуючим елементом, який впливає на формування успіху вихованців. Культуру рухів, яка включає в себе уміння зберігати правильну поставу, пластичність, рухово-координаційні якості, можна цілеспрямовано розвивати і вдосконалювати, використовуючи спеціальні засоби і методи естетичної гімнастики, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей. Важливо підкреслити, що основні засоби гімнастики, що представляють собою сукупність різноманітних штучно створених форм рухів, застосовують для вдосконалення природних, життєво важливих рухових здібностей людини. За допомогою гімнастичних вправ формуються необхідні рухові навички та вміння, удосконалюється школа рухів, розвиваються основні рухові якості (сила, гнучкість, спритність. швидкість) різні види витривалості, виправляються дефекти постави, відновлюється втрачена дієздатність рухового апарату.
ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ЕСТЕТИЧНОЇ ГІМНАСТИКИ
ГРУПИ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ
Керівник гуртка
Зубенко Олена
Володимирівна
м.Кривий Ріг
2018
ТЕМА: Вивчення техніки рівноваги на
заняттях гуртка з естетичної гімнастики
Мета:
1.Вивчення техніки рівноваги, удосконалення гнучкості та вестибулярної стійкості
Місце проведення: спортивна зала
Правила ТБ: Дотримуватися правил ТБ при виконанні складних вправ на гнучкість.
Інвентар: килим, гімнастична стінка, лавка, скакалка, обруч.
Прогнозований результат:
Методи:
Частина заняття |
ЗМІСТ |
Дозуваня |
Організаційно-методичні вказівки |
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
1. Вхід до зали, побудову. 2. Підніманняправої - лівої руки. Батман вперед правою - лівою ногою. 3. Ходьба: -на носках, руки в сторони; -на п'ятах, руки за спиною; -в напів-приседе, руки за голову; -в повному приседе, руки назад; -стрибки; -з високимпідніманням стегна, руки в сторони. 4. Біг:-звичайний; -подскокі; -пріставние правим і лівим боком; -з зміноюнапрямку; -з поворотом на 3600. 5. Ходьба. 6. Перешикування в дві шеренги. |
30” 30” 4’
3’
30” 30”
|
Правильна рука і нога Руки витягнути, колінапрямі спина пряма з'єднувати лопатки Зглибокогоприсідання тягнутишкарпетки Диханнярівне, спина пряма, тягнути стопи.
відновитидихання |
7. Розминка на місці: 1) Поворотиголови вправо-вліво, нахилиголови вперед-назад, в сторони. 2) Круговіобертання головою. 3) Підніманняплечейвгору-вниз, по черзі одним і іншимплечем. 4) І.П.-стійка ноги нарізно, руки в сторони: - постановка рук по позиціях: I, II, III; - хвилі руками; - розслаблення рук по частинах (повільно і швидко). 5) І.П.-стійка ноги нарізно, руки на пояс: - нахилитулуба вперед з прогином; - нахилитулуба в сторони; - нахили вперед до торканняпідлоги руками; - упор стоячизігнувшись. 6) І.П. - упор присівши: - 10 стрибківвгору, післястійка на полупальцах руки в сторони. 7) Танцювальні кроки: -скрестнийкрок; -невелика танцювальнакомпозиція на 8 рахунків. |
12’ 2p 8p 4р
10р 4р 8р 4р
4р 4р 4р 1p
2р 3p |
спина пряма Чи несходити з місця спина пряма
Лікті не згинати
колінапрямі Рука тягнеться в сторону Коліна не згинати
Руки витягативгору |
|
8. Партер: 1) І.П. - сивий: 1 - стопи на себе; 2 - натягнутишкарпетки; 2) І.П. - те саме: 1-4 - стискатипальцініг. 3) І.П. - сивийп'яти разом, коліназігнуті в сторони( «метелик»): 1-8 - складка вперед. 4) І.П. - сивий ноги нарізно: 1-4 - складка до правої ноги; 5-8 - складка до лівої ноги; 9-16 - складка до підлоги вперед. 5) Випади (правої, лівої, в сторони - переходи з лівої на праву). 6) Шпагати (на праву, на ліву, поперечний). 7) І.П. - упор стоячи на колінах: прогинвгору-вниз ( «кішечка»). 8) І.П. - упор лежачи на стегнах: прогин назад, зігнутиколіна( «рибка»). 9) І.П. - лежачи на животі руки вгору: одночаснийпідйом рук і ніг ( «човник»). 10) І.П. - те саме: почерговийпідйом рук і ніг ( «качалочка»). 11) І.П. - лежачи на животізахоплення кожною рукою однойменної ноги: підйом стегон і підборіддявгору ( «кошик»). 12) І.П. - лежачи на спині: стійка на лопатках ( «свічка»). 13) І.П. - лежачи на спині: міст 14) Складка до прямихногах вперед. |
14’ 10р
10р
2р
2р
1р 2р 10р 5р 6р
8р 4р
3р 4р 1р |
колінапрямі
Груднакліткастосуєтьсяп'ят колінапрямі
Колінозадньої ноги пряме Коліно в підлогу прогинсильніше Дістати носками до носа Руки і ноги прямі
Руки і ноги прямі Коліна і груди вище
колінапрямі руки прямі Коліна не згинати |
|
О С Н О В Н А Ч А С Т ИНА |
9. Рівноважнапідготовка на двох ногах: 1) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони: 1-2 - підйом на полупальци; 3-4 - і.п .; 5-8 - те саме, що і 1-4. 2) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони, положення стоп по VI позиції; 1-7 - стійка ноги разом з закритимиочима, руки в сторони (рівновага на 2-х ногах; 8 - і.п. 11. Рівноважнапідготовка на однійнозі: 1) І.П. - стійка ноги разом, руки в сторони: 1-права вперед на пассе; 2-6 - рівновага на лівій; 7-8 - і.п .; 1-8 - те ж направій. 2) І.П. - те саме: 1-права вперед на пассе; 2-4 - рівновага на лівій; 5-7 - підйом на полупалец; 8 - і.п .; 1 - 8 - те ж направій. |
8’ |
Чи несходити з місця, витягуватисявгору
Чи несходити з місця, втягнутисідниці
Опорнаколінопряме, стопа ноги на верху натягнута, біляколіна.
Спиратися на великий і середнійпалецьопорної ноги |
12. Розвитоквестибулярноїстійкості з використаннямспеціальнихтренажерів: Метод круговоготренування |
10’ |
Перехідвід одного тренажера до іншоговідбуваєтьсяпокоманді тренера |
|
3. Стрибковапідготовка на місці: 1) І.П. - стійка руки на поясі: 1 - напів-присед; 2 - стрибоквгору, ноги прямі; 3-4 - приземлення в напів-присед. 2) І.П. - те саме: 5 стрибків з прямими ногами. 3) І.П. - те саме: 5 стрибківіззігнутими ногами. 4) І.П. - те саме: 1-наскок на дві; 2 стрибоквгору з прямими ногами. |
7’
5р
2р 2р
6р |
Тягнути стопи і коліна
Штовхатисявище, приземленняамортизувати |
|
14. Предметна підготовка з обручем: 1) Обертанняна шиї. 2) Обертання на талії. 3) Обертаннянакисті (права-ліва). 4) Вертушка на підлозі. 5) підкинув обруча навколофронтальноїосі на півоберта. 6) Стрибки в обруч. 7) Зворотний кат. 15. Побудова в одну шеренгу. 16. ОФП в парах: 1) Вправа на м'язичеревногопреса: І.П. - лежачи на спині, руки за головою: 1-підйом тулубадовертикалі; 2-і.п. 2) Вправа на м'язиспини: І.П. - лежачи на животі, руки за головою: 1-підйом тулубадовертикалі; 2-і.п. 1-8-утримання положеннятулубвгору. 17. Гра «Рибак і рибки»: Дітиперебудовуються в коло - «рибки», ведучийзнаходиться в центрі кола з скакалкой- «вудкою», по командіведучийпочинаєобертати скакалку по колу, а дітивисокопідстрибують над скакалкою. Хто не встигаєстрибнути над скакалкоювибуває з круга.Победітелемвважається «рибка», яка залишиласяспійманої. 18. Побудова в одну шеренгу. Гра «Забороненерух». 19. Підведенняпідсумківзаняття. 20. Організованийвихідіз залу |
10’ 10р 5р 4р 6р 10р 10р 5р |
витягатишию
рука напружена
Ловититільки кистями тягнути стопи рука напружена |
|
ЗАКЛЮБЧНА ЧАСТИНА |
15. Побудова в одну шеренгу. 16. ОФП в парах: 1) Вправа на м'язичеревногопреса: І.П. - лежачи на спині, руки за головою: 1-підйом тулубадовертикалі; 2-і.п. 2) Вправа на м'язиспини: І.П. - лежачи на животі, руки за головою: 1-підйом тулубадовертикалі; 2-і.п. 1-8-утримання положеннятулубвгору. 17. Гра «Рибак і рибки»: Дітиперебудовуються в коло - «рибки», ведучийзнаходиться в центрі кола з скакалкой- «вудкою», по командіведучийпочинаєобертати скакалку по колу, а дітивисокопідстрибують над скакалкою. Хто не встигаєстрибнути над скакалкоювибуває з круга.Победітелемвважається «рибка», яка залишиласяспійманої. 18. Побудова в одну шеренгу. Гра «Забороненерух». 19. Підведенняпідсумківзаняття. 20. Організованийвихідіз залу |
7’ 20р
10р
8’
3’ 1’ 1’ |
Руки не розчіплювати, підйомвище
Руки не розчіплювати, підйомвище
стрибативище
Будь уважніше! виділеннякращих |