Досвід роботи,приклади з використання ігор на уроках іноземної мови.

Про матеріал
Час минає швидко,потреби дітей змінюються. Вчитель кожного разу замислюється над питанням " Як зробити свій урок цікавим і насиченим". Працюючи з дітьми ,я зрозуміла,що саме, гра допоможе моїм учням вивчати англійську мову із задоволенням. Матеріал містить поради для вчителів,приклади ігор,які можна застосовувати на уроках англійської мови для продуктивної, а головне невиснажливої праці.
Перегляд файлу

Опис досвіду вчителя

«Уміння бачити, уміння помічати те, що на перший погляд не відрізняється чимось особливим, - це, образно кажучи, повітря на якому тримаються крила, думки, першоджерело розуму» (В. Сухомлинський)

Темою данного  досвіду є: «Використання ігрових технологій на уроках  англійської(або іншої іноземної мови)».

Слід зазначити,що досвід,який презентується,далеко не новаторський,а раціоналізаторський,зібраний при вивченні різної методичної літератури,власної педагогічної практики і успішно апробований безпосередньо  на уроках. Йдучи на урок у будь-який клас,щоразу замислюєшься,ким же має бути сучасний урок,як організувати і провести його,щоб зацікавити учнів і отримати максимальну віддачу?

Обгрунтування актуальності досвіду

У наш час все більше розширюються зв'язки України із зарубіжними країнами, й інтерес до вивчення англійської мови невпинно зростає. У методиці викладання англійської мови існують різні способи оптимізації навчальної діяльності, в тому числі й гра. Ігри періодично висвітлюються в методичній літературі, оскільки викликають інтерес викладачів іноземної мови своєю розважальністю, навчаючою дією, можливістю використання як засобу емоційної розрядки, мотивації навчальної діяльності, з метою тренування, для контролю знань і навичок учнів.

Актуальність цієї проблеми викликана цілим рядом чинників. По-перше, інтенсифікація навчального процесу ставить завдання пошуку засобів підтримки в учнів інтересу до матеріалу й активізації їх діяльності протягом усього заняття. Ефективним засобом вирішення цього завдання є навчальні ігри. По-друге, однією з найважливіших проблем викладання іноземної мови є навчання усного мовлення, що створює умови для розкриття комунікативної функції мови, яка дозволяє наблизити процес навчання до умов реального спілкування, що підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови. Залучення дітей до спілкування може бути успішно здійснено в процесі ігрової діяльності.

Об'єктом досвіду є актуалізація та використання гри у сучасних умовах вивчення англійської мови.

Предметом досвіду є гра та ігрова ситуація на середньому етапі вивчення англійської мови.

Метою дослідження  проблеми  є дослідити чи важливо й доречно використовувати різноманітні види ігор, особливо на середньому етапі, які ігри є ефективними і краще сприймаються учнями.

Провідна ідея досвіду

Яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати  максимальну віддачу? Працюючи з дітьми різного віку учитель добирає методи і форми навчання для кожної вікової категорії, для кожного класу, адже є різні, індивідуальні за своїм складом учнівські колективи. Ефективність використання ігрових технологій  на уроках дуже помітна і дає певні позитивні результати: сприятлива атмосфера на уроці, зацікавленість учнів у вивченні предмету, продуктивна діяльність на уроці. У початкових класах діти не сприймають довгих пояснень,тому для них доцільно використання ігор. Велику значущість додає вміння вчителя встановити контакт з дітьми. Створення сприятливої, доброзичливої атмосфери на занятті – дуже важливий чинник, значення якого важко переоцінити. Гра позитивно впливає на формування пізнавальних інтересів школярів, сприяє усвідомленому засвоєнню англійської мови. Вона сприяє розвитку таких якостей, як самостійність, ініціативність; вихованню відчуття колективізму.

Гра дає вихід в інший стан душі. Вона знімає ту тверду напругу, у якому перебуває підліток у своєму реальному житті, і заміняє його добровільною і радісною мобілізацією духовних і фізичних сил.

Гра дає можливість створити і згуртувати колектив. Її привабливість  настільки велика й ігровий контакт людей настільки повний і глибокий, що ігрові співдружності виявляють здатність зберігатися і після закінчення гри, поза її рамками .Гра дає розвиток уяви, оскільки вона необхідна для створення нових світів, міфів, ситуацій, правил гри.

Гра дає можливість розвинути свій розум, оскільки необхідно вибудувати інтригу і реалізувати її.

Гра дає розвиток дотепності, оскільки процес і простір гри обов'язково припускають виникнення комічних ситуацій, жартів і анекдотів.

Гра дає радість спілкування з однодумцями.

Гра дає уміння орієнтуватися в реальних життєвих ситуаціях, програючи їх неодноразово і як би жартома у своєму вигаданому світі. Дає психологічну стійкість. Знімає рівень тривожності, яка передається від батьків до дітей. Виробляє активне відношення до життя і цілеспрямованість у виконанні поставленої мети . Отже, ігрова діяльність розвиває мовленнєві навички учнів та впливає на розвиток особистісних якостей дитини. Вона є провідним містком у методиці викладання англійської мови та сприяє формуванню позитивних якостей особистості, активної життєвої позиції учня в колективі та суспільстві.

 

 

Технологія досвіду

Багато відомих  педагогів справедливо звертали увагу на ефективність використання ігор у процесі навчання. Загалом, А. С. Макаренко вважав, що гра забезпечує високу ефективність будь-якої діяльності і разом з тим сприяє гармонійному розвитку особистості, так як «хороша гра» обов'язково вміщує в себе зусилля (фізичне, емоційне, інтелектуальне або духовне), приносить задоволення (задоволення творчості, перемоги і естетичне задоволення) і, крім цього, накладає відповідальність на її учасників. У грі особливо повно і несподівано проявляються можливості дитини. Рольова гра як методичний прийом навчання іноземних мов одержала широке застосування у практиці. Рольова гра деякими зарубіжними методистами (J. Revell, J. Laylor) визначається як спонтанна поведінка того, хто навчається, його реакція на поведінку інших людей, що беруть участь в гіпотетичній ситуації. Методист            D. Berne визначає рольову гру як прийом, коли учень повинен вільно імпровізувати в межах заданої ситуації, виступаючи в ролі одного з її учасників. Вона належить до групи активних засобів навчання, допомагає активізувати мовну діяльність школярів, формує у них уміння самостійно висловлювати свої думки, виховує в учнів почуття впевненості в собі, сприяє створенню позитивного психологічного мікроклімату на уроці, залучає до активної мовленнєвої діяльності всіх учнів [11, c.15].

Для учнів рольова гра – це ігрова діяльність, в якій вони беруть на себе певні ролі й виконують їх. Навчальний характер цієї діяльності учнями не усвідомлюється.

  Рольова гра має велике виховне значення. Вона допомагає згуртувати учнівський колектив, залучаючи до активної діяльності сором’язливих чи несміливих. У рольових іграх виховується свідомість, дисципліна, взаємодопомога, уміння відстояти свою точку зору [4, c. 2].

Визначаються такі основні правила рольової гри:

1) учневі пропонується поставити себе в ситуацію, яка може виникнути за межами школи, в реальному житті. Це може бути все, що завгодно: від зустрічі знайомого на вулиці до більш складної ситуації;

2) учневі необхідно адаптуватися в даній ролі в потрібній ситуації. В одному випадку він може грати сам себе, в іншому йому доведеться взяти на себе уявну роль;

3) учасникам рольової гри необхідно поводитись таким чином, ніби все відбувається в реальному житті, їх поведінка має відповідати ролі, яку вони виконують;

4) учасники гри повинні сконцентрувати свою увагу на комунікативному використанні одиниць мови, а не на звичайній практиці їх відпрацювання та закріплення в мовленні [19, c. 2].

Структура рольової гри складається з трьох основних компонентів: ролі, вихідної початкової ситуації та рольової дії.

Приклади рольових ігор:

1. «What is this?»

Вчитель роздає картки, які видно тільки через маленький отвір. Учні показують один одному картинки та питають «What is this?» Вони складають питання «Is it a....?» доки не відгадають.

2. «When I go to London…»

Хто-небудь з учнів говорить «When I go to London I shall take a suitcase with me».

2 учень: «When I go to London I shall take a suitcase with me».

Кожен учень повторює і добавляє ще свій предмет.

3. «The Seven Families Game.»

В гру можуть грати від 4 до 25 учнів. На картках описано 7 сімей. Учням дається картка. Завданням гри є знайти іншого члена сім’ї. Для цього треба рухатися кімнатою, задаючи різні запитання [3, c. 21].

Отже, рольова гра – це навчання в дії, що як відомо підвищує якість навчання. Ситуації спілкування, що моделюються в рольовій грі, дозволяють наблизити мовленнєву діяльність на уроці, до реальної комунікації, дають можливість використовувати мову як засіб спілкування.

Буквені ігри на уроках англійської мови

Серед великої різноманітності ігор особливе місце, займають буквені ігри (Word Games). Під буквеними іграми ми розуміємо своєрідні загадки, в яких потрібно відгадати слово або фразу, написані незвичним способом. Для відгадки необхідно провести комбінаторні перетворення з буквами – змінити їх послідовність, розміщення відносно одна одної, порядок читання, додати або вилучити окремі букви. Такі розважальні ігри мають різні назви – розважальні, інтелектуальні, словесні, тестові ігри, буквені задачі. 

Буквені ігри розширюють ерудицію, вчать працювати зі словником, дають можливість тренувати пам'ять, заглиблюватися в тонкощі мови, але при цьому не втрачають своєї розважальності. У ці ігри грають з метою змагання, групами, індивідуально, в письмовій чи усній формі, із застосуванням наочності (частіше образотворчої – графічної, друкованої, символічної) або без неї [8, c. 3].

Розглянемо буквені задачі.

1) Анаграма (англ. Anagram Game – перестановка букв). Це слово або словосполучення, утворене перестановкою букв, які складають інше слово чи словосполучення. Приклади анаграми: колба – бокал, карта-карат-катар.

Існують фрази, що складаються з анаграм (блок анаграм). Приклади анаграм в англійській мові: team-meat-mate.

2) Паліндром (від гр. palendromeo – біжу назад) – слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво. Наприклад: піп, наган. Приклади паліндромів англійською мовою: dad, Anna, refer.

3) Метаграма (від гр. Meta – між, після, через, gramma – буква) –  загадка, в якій одна буква слова замінюється іншою. Складається ланцюжок метаграм, який з'єднує задані слова. Задані слова можуть також відгадуватися за ознаками, які сформульовані в рифмованому тексті, причому в змісті такого завдання вказані букви, зміна яких міняє смисл слова. Найбільш поширеною є метаграма із звичайним текстом, а не рифмованим.

Найпростішим видом метаграми є гра, знайома з дитинства – «Зіпсований телефон» («Gossip»), за правилами якої ведучий пошепки передає повідомлення першому гравцеві, а той передає його наступному по колу. Останній гравець голосно говорить, що він почув, і майже напевно це буде зовсім не те, що сказав ведучий першому гравцеві.

4) Логогриф (від гр. logos – слово, grithos – загадка) – буквена гра, в якій треба відшукати загадане слово і утворити від нього нові слова шляхом перетворення і відкидання окремих букв або складів [1, c. 46].

Головоломки (Puzzles).

На відміну від буквених задач головоломки вводять елемент складності в розгадування задуманих слів. Це особливе розташування слів, які відгадуються, – у вигляді квадрата фігур, ланцюжка, драбини, або комбінація малюнків, знаків, умовних позначень. Суть операції в головоломках полягає у відгадуванні слів, фраз за умови їх правильного, відповідно задуманому, розташування відносно один одного (кросворди) або у відгадуванні намальованих чи зашифрованих слів або фраз (ребуси).

1) Кросворд (від англ. Cross-Word – слова, які перехрещуються) – гра, яка полягає в заповненні буквами рядів-клітинок, що перехрещуються так, щоб по горизонталі і вертикалі вийшли задані за значенням слова.

2) Чайнворд (від англ. chain – ланцюжок, word – слово) – різновид кросворда, в якому слова розміщені одне за одним. Кінець попереднього слова є початком наступного. Слова, які потрібно вставити, можуть бути зашифровані малюнками, ребусами і т. п.

3) Файнворд (від англ. Fine – точний, word – слово) складається з декількох клітинок, заповнених буквами, – ключа до розгадки. З частини букв, розміщених у клітинках, складається якесь слово, сполучення слів або речення. Ключ служить для розгадування файнворда.

4) Ребус – гра-загадка, в якій слово, що шукається, або фраза зображені комбінацією букв, фігур, знаків.

5) Арифмогриф (англ. Word Arithmetic – від гр. Arythmos – число, rhythos – загадка). Мета гри – відгадування слів чи тексту, де букви зашифровані цифрами. Одна цифра замінює іншу в алфавіті від 0 до 9. Наприклад: слово PENCIL в цифровому зображенні читається як набір цифр 5432181, слово girl – як 80114 і т. п. [10, c. 395].

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

A B C D E F G H I J

K L M N O P Q R S T

U V W X Y Z

Музичні та рухливі ігри на уроках англійської мови

Важливу роль у навчанні іноземної мови відіграють також пісні. Адже музика безпосередньо впливає на почуття дитини, формує її моральний обік, закладає основи культури майбутньої людини. Сприйняття музики тісно пов’язано з розумовими процесами, потребує слухової уваги, спостережливості, вміння слухати, порівнювати, оцінювати. Як і ніші види мистецтва, музика має пізнавальне значення. Слухаючи музику, діти по-своєму уявляють художні образи, в результаті чого народжується їх творча уява.

Пісня – це яскрава образна форма поглибленої уяви про навколишню дійсність. Виконання пісні викликає у дитини позитивне відношення до всього прекрасного, доброго. Пісня на уроці іноземної мови прививає учням інтерес до мови, до країни, мова якої вивчається, до її культури. Пісня допомагає внести в урок елемент святковості, який так потрібен дітям.

При використанні пісень на уроці англійської мови відбувається знайомство дітей зі світом музики, де музика виступає засобом естетичного виховання. Навчаючи учнів, успішним є поєднання музикального і ритмічного компонентів з ігровою діяльністю.

До розряду музичних і рухливих ігор відносять так звані пісні – вправи або пісні-ігри, які можуть бути граматично чи лексично направленими. З одного боку вони сприяють активізації емоцій і емоційної пам’яті учнів, а з іншого – включають необхідні для навчання одиниці монологічного та діалогічного мовлення.

  Для пісень-ігор характерна велика частота повторення граматичних структур при незначній зміні лексичного складу. Вони являються хорошим матеріалом для введення і закріплення, і опорою для подальшої активізації діяльності учнів з вивченим матеріалом в мовленні. Пісні-ігри в основному невеликі, тим самим вони економічні при плануванні уроків, вони легко запам’ятовуються учнями [6,  c. 53].

Розглянемо музичні ігри.

1) Пісня-гра «Looby – Loo».

Метою цієї гри є активізувати використання назв людського тіла, дієслів руху. Діти стають в коло, беруться за руки і співають:

Here we go Looby – Loo, (повільно йдуть до центра кола, піднімаючи руки вверх)

Here we go Looby –Light, (повертаються назад)

Here we go Looby – Loo, (знову до центру)

All on a Saturday night. (знову повертаються)

I put my right hand in,

I put my right hand out,

I put my right hand and shake, shake, shake

And turn myself about…

2) Пісня-гра «The Farmer in the Dell».

Метою гри є активізувати лексику по темі «Сім’я». Діти стають в коло, в центрі – фермер. Діти зором, плескаючи в долоні співають:

The farmer in the Dell,

The farmer in the Dell,

Hey-hо, o-derrio,

The farmer in the Dell,

Потім фермер вибирає іншого ведучого, він співає разом з дітьми:

The farmer takes a Wife,

The farmer takes a Wife,

Hey-hо, o-derrio,

The farmer takes a Wife

Тепер Wife стає в центр кола, а діти далі співають, використовуючи інші слова даної теми [14, c. 13].

Отже, музичні і рухливі ігри побудовані на тому лексико-граматичному матеріалі, який вивчається учнями. Музичний компонент, який лежить в основі даних ігор, сприяє невимушеному запам’ятовуванню і кращому засвоєнню навчального матеріалу. Використання музики і ритміки на уроці підвищує емоційний тонус учнів, знімає монотонність і фізичну напругу, дозволяє переключити увагу дітей з одного виду діяльності на інший і, як результат, ефективно використовувати час уроку і мати високі результати навчання.

 

4. Елементи гри на уроці англійської мови. Практична розробка

Методична розробка для проведення уроку з англійської мови у 5 класі

Topic: Free Time.

Objectives/ Learning outcomes:

Linguistic: -to get Ss practiced in writing, reading;

  • to activate Ss vocabulary on the topic “Weather”.

Educational: - to promote social skills through a circle-time activity;

  • to get Ss familiarized with the rules of The Present Indefinite Tense usage;

-  to help Ss develop their listening comprehension skills through songs.

Equipment: Pupil’s book “English” by O. Karpiuk, posters with sounds [s], [z], cards for individual work (HO1), a picture “What is the weather like today?”, a poster “Present Indefinite Tense”, a song: “Clap your hands”, colored pencils, CD player.

Procedure:

  1. Introduction.                                             Timing – 5 min.

Greeting.

Teacher: Good morning, children! I am glad to see you!

Pupils: Good morning! Good morning!

            Good morning to you!

            Good morning, dear teacher!

            We are glad to see you!

Teacher: Sit down, please. We’re to do a lot of work during our lesson, but first of all let’s say hello to each other.

P1 → P2 → P3 → P4.

P1: Hello! I am glad to see you!

P2: Hello! I am glad to see you too!

P1: How are you?

P2: I am fine, thank you! And how are you?

P1: So, so.

Teacher: To develop your memory let’s recite a poem “Hello, my friend!” (Children revise the poem and recite it).

Poem: Hello, my friend, hello!

           It’s nice to see you again!

           Hello, my friend, hello!

           Tell me how have you been?

           I’m fine, thank you, I’m fine!

           I’m fine and how about you?

           The same, thank you, the same,

           The same, I’m feeling fine, too.

Aim announcement.

         Teacher: At this lesson we’ll continue discussing the topic “Free time”. So today we are going to remember and practise the vocabulary relating to weather and free time and study some grammar material about the present actions.

Warming up. Phonetic exercise. Sounds [s], [z].

(The pupils repeat the poem after the teacher, then – they read it their own).

        Sister Susie

Sister Susie’s big and tall,

But Sister Susie’s shoes are small.

Her skirt is short,

Her skirt is short,

And Sister Susie’s shoes are small.

         Lexical exercise.

Teacher: The topic of our lexical exercise is “Today’s Weather”. This picture will help you to revise some vocabulary from the topic “Weather”. So, what’s the weather like today? (A picture “What is the weather like today?”).

Pupil: The weather is fine / bad today. The sun is / not / shining brightly. The sky is blue. It is / not / covered with clouds. It is / not / raining. It is / not / muddy. It is / not / windy. It is / not / slippery. The temperature is … above / below zero.

Teacher: Good. Now to practice your vocabulary let’s play a game “Five Words”.

(Pupils play game).

Game 1. «Five Words».

The children are divided into two groups. While the pupil from the first group counts till five, the pupil from the next group should name five words of the topic “Weather”. That pupil who can’t do it leaves the game.

  1. Timing – 35 min.

Grammar. Revision and practice.

Teacher: At the beginning of this lesson I have already mentioned that we are going to study some grammar material about the present actions. We’ll continue to study the Present Indefinite Tense. Do you know that the spelling of the verb in the third person differs depending on the ending of that verb. It can be pronounced as [s] or [z].

For example, I take – he takes [teiks].

                     I sing – he sings [sinz].

Teacher: To practice the verbs’ endings –s and –es let’s play the next game which is called “Balls”. The first who will finish the task without mistakes will get 2 points the second 2 points and the others only for one point.

(Pupils work with cards HO1).

  • Game 2. «Balls». Cards work.

Children receive cards and colored pencils. Their task is to find balls in which the verbs’ endings are pronounced as [z] and colour them in red and the balls in which the verbs’ endings are pronounced as [s] – in green. The first person to finish the task without mistakes is the winner. (HO1).

                                                [z]                                [s]

                                       To see – sees               to like – likes

                                       To play – plays           to look – looks

                                       To stand – stands        to take – takes

                                       To know – knows        to want – wants

                                       To come – comes         to put – puts

                                       To give – gives            to get – gets

Teacher: The Present Indefinite Tense is used when an action is happening right now, or when it happens regularly. The simple present tense is formed by adding -s or -es to the end, depending on the person. We add 'S' in the third person.For example,

I see a dog.

You see a dog.

He sees a dog.

She sees a dog.

It sees a dog.

We see a dog.

They see a dog.

 The verbs to do – робити, to say – говорити, to have – мати in the third person have such forms as does, says, has.

          I do –    he / she / it does.

          I say –   he / she / it says.

          I have – he / she / it has.

Teacher: Let’s continue to practice your grammar skills and do the next task.

Task. The first, I’ll tell you the sentences and your task is to say them in the 3rd person in singular. For example,

We play football in the yard. – He plays football in the yard.

(Pupils do the task).

  • Game 3. (Groups of 6 Ss).

Teacher: The second task to practice your grammar is a game with the help of a ball. For this task you can get 3 points – 1 point for your pronunciation, 1 point for your vocabulary and 1 point for your grammar.

The children are divided into two groups. The pupil from the first group tells the sentence in Present Indefinite Tense. He throws a ball to the other pupil from the second group and tells the sentence missing the verb. The pupil with the ball repeats that sentence using the right form of the verb and then throws the ball to another pupil from the first group telling his sentence without verb etc. There is a penalty point for every mistake.

Physical relaxation exercise.

A song: “Clap your hands”.

Teacher: So we have already done a great deal of today’s work but before we continue I would like you to have a brake and relax for a while. Let’s sing the song “Clap your hands” and do some exercises.

(Pupils sing the song and do some exercises).

A song: “Clap your hands”.

Everybody clap your hands,

Clap your hands like this.

Everybody stamp your feet,

Stamp your feet like this.

Get down low,

Touch your toe,

Jump up high,

Wave goodbye!

  • Writing practice

Teacher: To practice your writing skills let’s do the exercise 3B on page 85 (HO3). For this task you can get 3 points – 1 point for the right sentence structure, 1 point for your vocabulary and 1 point for your grammar. Your task is to make up sentences using the example and write them down into your notebooks.

(Pupils make up sentences and write them down into their copybooks. Then they read the sentences one by one and the others guess who he/she is).

  • Reading. Group work. (Groups of 6 Ss).

Teacher: Let’s practice your reading and play the last game «Who will read correctly?» For this task you can get 4 points – 2 points for your correctness, 1 point for your speed and 1 point for your understanding. So, look at the exercise 2 on page 84 (HO2).

  • Game 4. «Who will read correctly?»

Teacher reads and explains the meanings of the words, sentences and pays their attention to the pronunciation of some sounds. The children read the text. After that the teacher gives 2 or 3 minutes to study the text. Two pupils from each group read the text aloud. There is a penalty point for every mistake. That group which has more points is the winner.

(Pupils do the task.).

  1.          Conclusions.                                        Timing – 5 min.
  1. Homework.

Teacher: Your hometask is exercise 6 on page 85 (HO3). Your task is to make a project, to draw pictures and write a page from your planner. 

Summarizing. Assessments, their motivation.

Teacher: Today we’ve learned the Present Indefinite Tense and did a lot of training exercices. So, tell me please what have you learned today?

P1: I practiced my writing.

P2: I got acquainted with the Present Indefinite Tense.

P3: I practiced my reading.

P4: I learned the rules of the spelling of the verb’s endings.

P5: I revised the topic’s vocabulary.

Teacher: Your marks are the following… (Final Assessment).

Teacher: So I’m tired. I want to go home. But first let’s say good bye!

Teacher: Good-bye, children!

               Good-bye, children!

               Good-bye, children!

               It’s time to say good-bye!

Pupils: Good-bye, teacher!

            Good-bye, teacher!

            Good-bye, teacher!

            It’s time to say good-bye!

Teacher: Our lesson is coming to the end. You were very active today. Thank you! The lesson is over. Good bye.

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Опрацювавши науково-методичну літературу, було розглянуто історичне походження гри і виявлено, що гра має багатовікову історію, її виникнення зумовлене розвитком суспільства і пов'язаною з ним зміною становища дитини в системі суспільних відносин.

Проаналізувавши роль гри на уроці англійської мови, можна сказати, що гра є інструментом викладання, що активізує розумову діяльність дітей, які навчаються, дозволяє зробити навчальний процес привабливим і цікавим, примушує хвилюватися і переживати, що формує могутній стимул до оволодіння мовою. Прийом гри має безсумнівну дидактичну цінність, адже він сприяє ефективному засвоєнню матеріалу й поліпшенню загального настрою в класі, а також подоланню психологічних бар’єрів як у самому класі, так і між класом і педагогом. Гра підвищує якість навчання. Граючи, учні невимушене використовують свій запас знань, умінь та навичок, бо вони бачать можливість використання ситуації, наданої в грі, в реальному житті, чого не може дати механічне тренування. Саме ігрові методи значно полегшують засвоєння складних граматичних конструкцій, розширюють словниковий запас, допомагають створити наближені до життя ситуації і дають можливість дітям оволодіти необхідними комунікативними навичками й адаптуватися до реалій і потреб навколишнього середовища. Гра допомагає спілкуванню, сприяє передачі накопиченого досвіду, одержанню нових знань, правильній оцінці вчинків, розвитку комунікативних навичок людини, її сприйняття, пам’яті, мислення, уяви, емоцій, таких рис, як колективізм, активність, дисциплінованість, спостережливість, уважність. Крім того, ігри мають величезну методичну цінність, вони цікаві як учителю, так і учню.

Дослідивши поняття «гра», було охарактеризовано її різновиди та розроблено систему ігор, яка б охоплювала інтереси всіх учнів класу.

Таким чином, ігрові прийоми додають навчальному спілкуванню комунікативну спрямованість, зміцнюють мотивацію вивчення англійської мови і значно підвищують якість оволодіння нею. Безперечно, вони стають могутнім фактором психологічної адаптації дитини в новому мовному просторі, що може розв’язати проблему природного ненасильницького впровадження англійської мови у світ дитини.

Отже, беручи за основу вищесказане, можна говорити, що гра – це засіб, який гарантує позитивний емоційний стан, підвищує працездатність і зацікавленість педагогів і учнів. На всіх етапах розвитку особистості вона сприймається як цікаве, яскраве, необхідне для життєдіяльності заняття, і чим старший учень, тим більше він відчуває її розвивальне  й виховне значення.

 

 

 

Додаток1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК2