«Духовно-моральне виховання як основа гармонійного розвитку особистості здобувача освіти на уроках англійської мови»

Про матеріал
Протягом століть українське духовно-моральне виховання вбирало в себе кращі здобутки світової матеріальної і духовної культури, які утверджують добро, любов, красу, милосердя, справедливість у всіх сферах життя. Міжособистісне спілкування представників різних мов і культур реалізується шляхом зацікавлення здобувачів освіти, взаємодія яких спрямована до однієї мети - взаєморозуміння, взаємозбагачення засобами міжкультурної комунікації
Перегляд файлу

ДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ОСНОВА ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Протягом століть українське духовно-моральне виховання вбирало в себе кращі здобутки світової матеріальної і духовної культури, які утверджують добро, любов, красу, милосердя, справедливість у всіх сферах життя [Рисунок 1].

Рисунок1.

Міжособистісне спілкування представників різних мов і культур реалізується шляхом зацікавлення здобувачів освіти, взаємодія яких спрямована до однієї мети - взаєморозуміння, взаємозбагачення засобами міжкультурної комунікації [1].

Виховання зрілої особистості, засобами англійської мови, зі сформованими морально-духовними якостями є умовою підготовки молоді до успішного розв’язання складних задач життєтворчості в умовах військової агресії.

Під час уроків, поряд з ознайомленням із реаліями англомовних країн, вивчаємо державні символи України, починаючи з другого класі, коли учні вивчають кольори. В 5 класі виконуємо тексти і тренувальні вправи, спрямовані на вивчення символіки України, її областей та звичаїв українців. У 8 класі – із задоволенням читаємо тексти, присвячені Т. Шевченку  та іншим народним митцям, У 9 класі знайомимося з природним комплексом нашої країни, станом її екології. Так, у 7 класі, під час вивчені теми «Дві столиці: Київ – Лондон», ми працюємо над текстами, які поширюють знання з історії виникнення столиці України, міста Києва та його визначних місць [Рисунок 2].

Рисунок 2.

Ми живемо і вчимося в Кривому Розі, який багатий на традиції. Тому духовно-моральне виховання спрямовуємо на вивчення історії Кривбасу, вулиць, що носять імена героїв, людей, які захищають незалежність України в умовах агресії.

В своїй роботі використовую технології навчальної діяльності, які спрямовані на формування в учнів толерантного ставлення до іншої культури й більш глибокого усвідомлення своєї рідної [Рисунок 3].

Рисунок 3.

Традиційно, в рамках проведення декади англійської мови, провожу краєзнавчу вікторину, конкурси, ігри. Здобувачам освіти подобаються уроки з онлайновими екскурсіями, рольові ігри, заочні подорожі рідними місцями. Пізнавальним аспектом цієї роботи є збільшення обсягу знань про особливості як культури рідної країни, так і традиції та звичаї англомовних країн [2].

Таким чином, обов’язок учителя англійської мови вбачаю в тому. щоб формувати у здобувачів освіти стійку психологічну настанову на постійну і нелегку діяльність, яка вимагає максимальної концентрації розуму, почуттів і волі. Будь – який успіх у справі, під час вивчення англійської мови, сприймається учнем як задоволення від власної діяльності, яка за незалежного докладання зусиль не минатиме.

Формування духовного світу здобувачів освіти, духовності як і провідної якості особистості – велике і складне завдання, що стоїть у центрі уваги вчителів англійської мови під час освітнього процесу.

Література

  1. https://vseosvita.ua/library/embed/0100fr0s-48e3.docx.html
  2. https://naurok.com.ua/nacionalno--patriotichne-vihovannya-na-urokah-angliysko-movi-226935.html